Wednesday, September 3, 2008

UUSTULNUKAD

Ainult saiast tõesti ära ei ela. Eriti ilusa ilmaga.
Käisin vaatamas, kuidas tunnevad end vastistutatud puud. Saarvahtra (Acer negundo) sort "Flamingo" on meil ka varem olemas olnud. Kui otsustasime ta ümber istutada esinduslikumale kasvukohale, järgnes sellele põud. Ei aidanud ka kastmine ja puuke hukkus. Nüüd tõime ta uuesti aeda.
ja kuigi valisime talle sooja ja suhteliselt tuulte eest kaitstud kasvukoha serbia kuuskede rüpes, räsivad tuuleiilid teda ikkagi.
Üle hulga aja ostsime kaks elupuud. Hariliku elupuu (Thuja occidentalis) sort "Brobeck`s Tower" võlus meid sinkjasrohelise värvuse, eriliselt keerdus võrsetippude ja kitsaspüramiidja kasvukujuga
Tema laiuseks täiskasvanud puuna jääb 35-40cm. Kaks kõrvuti istutatud pliiatsikujulist puud peaksid laiuvate mägimändide lähedal tulevikus päris kena kontrasti looma
Seda äädikapuud Rhus glauca "Laciniata" nägin ma aga esmakordselt müügil. Kuna liigil puudub veel eestikeelne nimi, siis algselt võiks ta tõlkida siledaks äädikapuuks. Harilikust äädikapuust (Rhus typhina) eristavad teda siledad võrsed ning alt siledad lehed. Et tegu on sordiga, siis on tema sulgjad liitlehed veel eriliselt lõhestunud. Oma kõvera tüvega nägi ta puukoolis eriti ahvatlev välja. Liik on samuti pärit Põhja-Ameerikast ja pidi andma samamoodi juurevõsu kui harilik äädikapuu.

Teistele aedhortensiatele lisandus "Limelight". Veidi väiksemate õitega, aga väga vahuse ja suure rohekasvalge õisikuga sort, mis vananedes ei muutu roosakaks.
Aed on nii suureks muutunud, et ühe hommikupoolikuga ei jõuagi eriti palju läbi käia.

4 comments:

  1. Need elupuud muidugi Nurga puukoolist? Kui kõrgeks kasvavad? Ma pean ka midagi puudest istutama, varsti aed täitsa lage, 3 vana ploomi jälle kevadel maha võtta :(
    Aga jah, Viljandis sortiment nutune ja kaugemalt toomine jääb vaid unistuseks :)
    Saarvaher väga ilus.

    ReplyDelete
  2. See äädikapuu on hästi lahe. Mul hetkel üldse suur äädikapuuvaimustus peal, loodan, et mu tilluke kiiresti kosub ja mulle õisi näitama hakkab.

    ReplyDelete
  3. Elupuud on Nurga puukoolist, tema kõrguseks peaks täiskasvanuna olema 2-2,5 m.
    Lehtpuud-põõsad Hansaplantist, seda äädikapuud pole ühegi teise puukooli nimekirjas. Egas siin meie kandis ka enam midagi peale Smaragdi-Brabandi võtta ei ole.
    Olen üritanud ikka igal suvel mingi reisi mööda maad teha, et huvitavamaid asju leida.

    ReplyDelete
  4. Ilusad :). Ma ikka imestan, kuidas Sa seda kõike jõuad, mina pole järjekordselt pühapäevast saadik aeda jõudnudki :(

    ReplyDelete