Friday, September 19, 2008

PIRUKALEEEE !!!

Eile hommikul, kui revideerisin oma külmkapi sisu, otsustasin, et peaks õige küpsetama lihapirukaid. Neid õigeid, käsitsi tehtuid. Nagu vanasti. Olen küll palju kordi teinud ahjus igasugu lahtiseid pirukaid, nendega seda mötserdamist vähem. Aga millal ma pirukaid tegin, enam ei mäletagi. Panin siis liha keema, et kõrvale saab siis puljongit ka ja vahepeal läksin õue. Ilus ilm oli. Kui tagasi tulin, tuli niisugune tahtehalvatus peale .... Ei mingeid pirukaid.
Puljongi sisse tegin seenesupi - porgandit, sibulat, veidi suvikõrvitsat ja seeni. Siis karp "Merevaiku" kukeseentega ja kõige lõpuks rõõska koort ka. Noh, ja siis muidugi ohtralt seda maitserohelist. Jube hea sai.
Täna siis vaatasin seda keeduliha. Tuleb laiskus ära petta ja ikkagi need pirukad ära teha. Nädalalõpp tulemas ja midagi siis paariks päevaks võtta.
Valmistasin hapukoore muretaigna: Hea, lihtne ja kiire teha: 400dl jahu, soola, 100g võid või margariini ja 1,5 dl hapukoort. Jahu, sool ja või segi hakkida, siis hapukoor juurde ja kiiresti taignaks segada, seejärel paariks tunniks külmkappi. Vahepeal jõuab pirukasisu valmis teha ja masinasepiku ka üles panna. Enne kui pirukad ahjust välja said - telefon. Et kas me ikka oleme kodus ja puha. Pole ma kade ega kitsi, aga miks mul on tunne, et homme pean jälle köögitoimkonnas olema:(
Ega ma ka seda nõudepesu armasta, aga mul ei ole teda kellegi kaela veeretada. Seega tuleb sellesse suhtuda nii, et puhas köök on ikka kõige ilusam köök. Ja selle toimingu juures on päris hea mõelda näiteks seda, kuhu istutada meile katsetamiseks toodud 5 vahtrapuud (Acer micranthum). Tuleks valida erinevad kohad ja mullad, et kui meie aias kuskil vastu peavad need kaunid eestikeelse nimeta jaapanlased, siis võiks neid ka mujale soovitada.
Uuuups, kõrvuti olid nõudepesuvahend ja pudel õli, ja ma oskasin kogu oma kraanikausi sisu viimasega üle kallata:(:(:S

12 comments:

  1. oih, ma just tulin rabamatkalt ja nüüd neelud nii käivad...
    aga ma sõin mätta otsast pohli, suure-suure kõhutäie!

    ReplyDelete
  2. Jummel, see kausitäis kuluks mulle ära! Mul kõht üpris hele, tulin just natu aega tagasi Tartust - suure siidi ja -värvi lastiga :)

    ReplyDelete
  3. Ma saaks vist Sinu kraamist kõhu rohkem täis:) Astunud läbi. Ega Sa väga kaugel ju polnud, mõnikümmend minutit autosõitu.
    Täna on minu töö puha asjatu olnud, kauss juba tühi:S ja hakka kasvõi otsast peale. Sinu tööst aga jääb miskit ikka alles.

    ReplyDelete
  4. Tahaks ka pirukaid, neid õigeid...
    Aga mu hakkliha-kartulipudruvorm tuli ka hea välja ja homme pean varahommikul kringlitega alustama. Ja homme õhtul saab sünnipäevapeole, siis jälle vats rebeneb. Ja kilod jälle tulevad. Talverõõmud.

    ReplyDelete
  5. Pole see pirukategu ühti tühja. Tead ju küll mateeria jäävuse seadust :)
    Aga vast järgmise reisiga jääb rohkem aega, peaks ju ka uurima, et kuhu ilmakaarde Riia mäelt pöörata. Mul jäi üks asi hingele kripeldama - siidikonksud, kui karbis ainult 25 tk, siis hirmkallid, aga kui 50...peaks järgmisel Tartu sõidule kaasa sokutama, tagumisel istmel kannatasin sõidu ilusti välja.

    ReplyDelete
  6. ma ikka pean seda praeahju ostmist tõsisemalt võtma. klunks!

    ReplyDelete
  7. Mul on Hansa. Olevat kõige parem hinna-kvaliteedi suhe. Kõik kaasaegsed voorused - peseb-koristab ise, küpsetab muide ka ise:) alt ja pealt ja mõlemalt poolt, grillib ja palju muud ka. Ja need pannid jooksevad ka koos siinidega välja

    ReplyDelete
  8. hmm, meil hetkel eelarve siuke... pingeline :). seniks siis nuusutan tuult ja õige luhvti puhul peaks vist ka sealt riia mäest üles kimama :)))

    a muide - selle taina oleks võinud ka masinaga kokku segada.

    ReplyDelete
  9. Ma teen tavaliselt sellise taignaga kapsapirukaid. Ainuke jama, et need raisad saavad kole kiirelt otsa. Lihapirukaid pole veel proovinud - peaks vist miski hetk...

    ReplyDelete
  10. aaa, seda ka, et natuke õli kraanikausis on isegi hea. a mõtle, kui sa oleks kallanud ahjupannile toidu peale nõudepesuvahendi :P

    ReplyDelete
  11. :) siin pole palju nuhutada vajagi.. pildi pealt vohab nigu kohinal! urr, mul hakkas kõht korisema.

    ReplyDelete
  12. Õli oli mõte tõsti:) ma ei saanud kohe esimesse hooga arugi, mis juhtus. Vahtisin tükk aega, ei osanud isegi minegeid halbu sõnu kuskile lennutada, et miks kõik on kollane ja nii libe ja määriv:) ja siis rabasin ruttu saiamasina kaane üles, et kas mu sepik juba väga vahutab, sinna pidi see õli ju minema. Pidin vist ikka väga totter seal köögis sel hetkel välja nägema:S. Hea, et kedagi nägemas polnud:)

    ReplyDelete