Monday, October 1, 2012

TAIMED TUPPA, TALI TULEB :D

 Nii hull see asi muidugi pole, aga ööd on jahedad ja taevast alla tulev vesi vetitab taimi liigselt. Lõppude lõpuks on käes oktoober. Ilus, aga ta võib olla üllatusterohke. Kasvuhoone sai kõiksugusemast kraamist puhtaks, egas need potidki saanud sinna jääda.
Kevadel nägi ta välja selline
 Suvitas ta kasvukas ja nüüd näeb välja selline.
 Olgu ta sidrun või kalamondiin, tema jaoks on need mõned kuud küll väga tegusad olnud. Kes ütleb, et nad toas ei vilju.
 Kibeda pipra `Prairie Fire` istutasin krundist potti. Vürtsipoodides kutsutakse neid pisikesi kuivatatud kaunu linnusilmatšillideks. Tegemist on tõeliselt vinge värgiga, toimetada saab temaga ainult kummikinnastega, muidu ahmid pärast 3 päeva õhku:). Kindad tuleb kohe ära visata.
 Rosmariin oli õues maasikapeenras. Küll mulle meeldib tema veidi kirbe aroom, õied ka.
Vandagi on nüüd puu otsast tuppa kolinud. Mees teab, mis mees teeb. Ma juba vaikselt lootsin, et äkki näen mõne aja pärast lumiste okste vahelt uhkeid siniseid õisi.
Avastasin uue seaduse: kui miski peab untsu minema, siis ei tee ta seda üksi, vaid võtab endaga kaasa veel kaks.
Kõigepealt lõpetas meiega koostöö veepump. Miskit polnud parata, tuli ta asendada uuega.
Siis hakkas mu hea fotokas tegema ööpilte. Käis remondis Canoni esindajate juures. Ei saadud aru, mis viga, soovitati uus osta. Noh, vaatan veel paari kohta, siis otsustan. Mulle tundub, et see soovitus oli enam kui müügimehelik. Senikaua ajan teisega läbi, aga tema makrod ei kõlba kohe mette.
 Nüüd juhtus midagi pliidi kahe keedualaga, ootan meistrit.
Tarbimisühiskond. Kvaliteeti ei kuskil.
Et ahi töötab, üritan teha õunakeeksi. Ma pole nii ammu küpsetanud. Tea, kas oskangi enam.
Edit 02.10
Keeks tuli suurepärane, kohev ja mahlane, mitte väga magus, natuke hapukas, pisut vürtsikas. Lisasin taignasse veidi ingveripulbrit ja kröömikese tšillit. Suhkru asendasin fariinsuhkruga. Õunu ei tükeldanud, vaid riivisin.

7 comments:

  1. Tere Muhedik!

    Oktoobritervituseks Ted Hughes "Oktoobri koit". Seekord siis eesti keeles. :)

    Oktoober on saialill, lisaks veel
    Ka pooltäis veiniklaas mis külmal ööl

    On välja musta taeva alla jäänd
    Ning koidikuks näind hoiatavat und

    Et jäävõru katab ta silma ja suud
    Nagu oleks jääaeg alanud.

    Trambitud muru, mis eelmisest ööst
    On prahti täis, ja vidistavat rohelist

    Hekki on tabanud häving. Jää
    On juba paika pannud kiilupea.

    Algul vaid vee peal õhuke nahk
    Et ligi ei pääseks virdav õhk,

    Varsti needitakse kinni oja ja tiik,
    Siis raske kett ja massiivne lukk

    Vangistab jõed. Seejärel aga
    Mõõkkihv pühitseb mammutiga

    Taaskohtumist ja külma kämmal
    Maailma tuumas tule lämmatab,

    Südamepõhjaski palang lakkab,
    Ja käes on nüüd hetk, mil see pihta hakkab.

    ReplyDelete
  2. Tore tsitruseline igatahes, ükskõik mis ta pärisnimi on ja eelmise postituse viinamarjanippide eest ka tänud. Mu kommentaar on jälle kosmoseavarustesse lennanud, mitte ei saa aru miks nii vahel juhtub.

    ReplyDelete
  3. Ei tea, mis siis nüüd lahti on? Meil ütles telekas üles. Ostsime 2 aastat tagasi igavesti suure Panasonicu ja nüüd öeldi, et kõik, ei parandata. Osta uus!? Ja see ei ole ainuke asi mis katki on läinud. Ei tea, kas äkki äike?

    ReplyDelete
  4. Oo mis tore roheline sidrun! Jääme huviga ootama, kas läheb sidrunikollaseks. Palun ole ettevaatlik selle kummikinnaste raiskajaga - parem kui saaksid kellelegi tuimema nahaga isikule ära kinkida. Tehnikahädad on pahad küll kuid inimese tervis on olulisem.

    ReplyDelete
  5. Huvitav jah - meite tehnika ka viimasel ajal kummaliselt käitub. Äkitselt mingid magnettormid möllamas. Või siis see viimane äikesetorm tegi miskit paha.

    Ma ostsin kevadel Harri Poomi käest poogitud sdrunipuu. Aga ta mul hetkel veel õues - peab vist kah tuppa kolima. Aga samas pole ju nii külm veel

    ReplyDelete
  6. Mu need riistapuud väsisid enne viimast äikesetormi, ja tavaliselt olen ma nad ka enne äikest lahti ühendanud. Televiisoritel on vähe sellest, et nad seinast välja tõmmata, neil tuleb ka antenn lahti ühendada. Ma olen täheldanud, et kodumasinate eluiga ongi tänapäeval umbes 7 aasta ringis, harva, kui õnnestub osta midagi kindlamat. Ei loe ka see, kui valid enda arust mingi usaldusväärsema firma toote.
    Minu pliidiga läks õnneks, tuleb välja, et kõige nõrgemaks lüliks on neil lülitid.
    Minu sidrun pole poogitud ja näeb väga tavalise madala toalille moodi välja, eks paistab, mis tast edasi saab.

    ReplyDelete
  7. Mu need riistapuud väsisid enne viimast äikesetormi, ja tavaliselt olen ma nad ka enne äikest lahti ühendanud. Televiisoritel on vähe sellest, et nad seinast välja tõmmata, neil tuleb ka antenn lahti ühendada. Ma olen täheldanud, et kodumasinate eluiga ongi tänapäeval umbes 7 aasta ringis, harva, kui õnnestub osta midagi kindlamat. Ei loe ka see, kui valid enda arust mingi usaldusväärsema firma toote.
    Minu pliidiga läks õnneks, tuleb välja, et kõige nõrgemaks lüliks on neil lülitid.
    Minu sidrun pole poogitud ja näeb väga tavalise madala toalille moodi välja, eks paistab, mis tast edasi saab.

    ReplyDelete