Saturday, October 6, 2012

PAJUD JÄIDKI PILDISTAMATA

Paljud inimesed ei pea paju miskiks. Neid seostatakse enam kraavipervede kui koduõuega. Temast räägitakse pigem võsa-kui ilupuust.
Armastan kõiki puid, kui sadade teiste hulgas ületavad oma värvi-ja vormimängude poolest kõiki teisi lehtpuid mu 14 erinevat paju.
Olen neid pildistanud igal ajal. Kogemata on nad jäänud pildile ka siis, kui eesmärk on jäädvustada hoopis midagi muud. Eile oli mul kavas neid kõiki uuesti pildistada, sest tänavu tunnevad nad end eriliselt hästi. Vihm ja morn taevas segasid. Kui õhtul äkki hallide ja mustade pilvede vahel hakkas paistma päike, haarasin fotoka, et mõte teha ikkagi teoks.
Seisin keset aeda, kui äkki kerkis üle oru kirgas vikerkaar, veidi aja pärast oli neid kolm. Vahtisin lummatult õhtupäikeses vihmamärga pärlendavat aeda - kogu maailm on minu.
Unusid nii fotokas kui pajud. Aga mõni soovitab meil kõigil Tallinnasse kolida:( :D.
See foto on üleeilne.
 Imekaunis keeruline liikidevaheline hübriid (paju) leinaremmelgas (Salix x sepulclaris). Noorena oli ta lihtsalt üks suur sasipusa. Nüüdseks on ta endale uhkelt tuules hälliva seeliku selga kasvatanud. Päris kindlasti ei leina ta kedagi, vaatamata sellele, et ta oksad kaarduvad maani. Paju toretseb. Ta särab  oma veidi hõbedat näitavate lehtedega nii päikeses kui vihmas.

Pajude ja nende hingeeluni tuleb mõni teine kord jõuda.

4 comments:

  1. Remmelgakaunitar on ilus. Teiekanti aga on üldse vikerkaartega rohkelt õnnistatud.
    Meil päikeseline, aga väga märg, midagi teha ei saa, igal pool vajub maasse.

    ReplyDelete
  2. MInule paju väga meeldib. Kui koolis erinevaid "läbi võtsime" siis jäid üsna paljud silma, kellest ei teadnudki. Aga ka mulle tundub, et ta on kuidagi "varjus", ikka räägitakse rohkem teistest.....tore et temast võtsid rääkida. :)

    ReplyDelete
  3. Esimesel õhtul ma kolmekordset ei näinud, küllap teie org oli rohkelt õnnistet. Aga see-eest olen nüüd kolm päeva järjest :D vikerkaari näinud. Küll on ikka ilus vaatepilt. Ma kilkan iga kord nagu plika.

    Pajud olid esimesed puud (?) keda märkasin siis, kui oma esimese lapsega kodus olin. Nemad ennustasid kevadet varakult, hakkasid värvi muutma. Siis olin ma aiandusest ikka veel väga kaugel.

    Nüüd on nad siis taas pildil ja ühinen Krisiga, hää, et nad jutuks võtsid.

    Õpimise koha ealt, aga on neid pagana raske määrata, sest neid on nii palju :)

    ReplyDelete
  4. Kui ma pirita jõe veeres jalutamas käin siis pajud jäävad seal silma tõesti ja lisaks siis veel ka remmelgad. Üks eriti ilus hõbedane remmelgas on seal üle jõe ja "kaardub" jõele. Ma olen ka pilti sellest teinud. Lisaks on neid ka seal kirdetiigis pildile jäänud ning mujalgi. On ikka väga ilusad ja tänuväärsed "tegelased".
    Aga neid liike on tõesti palju, ma siin vahepeal uurisin neid ja ikka päris tükk tegu neid eristada. Eks ma saan siis koolist ka abi.

    ReplyDelete