Monday, June 11, 2012

NOORED JA VANAD

 Lapsed on armsad ja ilusad. Nad on küll õrnad ja abitud, aga see-eest väga huvitavad ja paljutõotavad.
 Hõbehallika vahakorraga kaetud `Spilt Milk`
 `Sara´s Sensation` edeneb jõudsalt
  3-värviline uudissort `Captain`s Adventure`. Talle ei meeldinud nii pikalt-märtsi lõpust- kasvuhoones ärkamine, aga on siiski ka kenasti kosunud ja hakkab välja joonistama talle iseloomulikke mustreid.
 `Obscene Gesture`st hakkab aimuma midagi väga põnevat
 `First Love` temast tõotab kasvada midagi suurt ja jõulist
 Noorukid on enesekindlad, toretsevad ja end kehtestada püüdvad.
 Tõeliselt särav `Orange Marmalade`
 Alles värvuma hakkav, ( mõned sordid teevadki seda kesksuvel) `Cathedral Windows`
 Pilkupüüdev `Paradigm`
 `Ann Kulpa`
 Aga mitte miski ei saa täiskasvanu küpse ilu, rahu ja väärikuse vastu
 pr.Ahse
 elegantne `June`
 Vana hea `Spinners Lavender` mitmekordistab oma võlu vette vaadates
Kuna täna hommikuks polnud ühtki uut aediirise sorti puhkenud, otsustasin ära inventeerida hostad ja kontrollida  neil nime-etikettide olemasolu.  Osa lipikuist on tuhmunud ja mitteloetavaks muutumas, osa puhmikusse sisse kasvanud. Ma ei jõudnud kuigi kaugele, kui sadu mu tuppa peletas. Ise oleksin ma veel veidi välja kannatanud, aga aparaadist hakkas kahju. Ka tore, aed on jälle korralikult kastetud. Nautisin terve päeva vihma mühinat, kohinat, sahinat ja solinat. Kui aial on hea, on ka aednikul hea.

13 comments:

  1. R66mustan ja imetlen koos Sinuga. Selle suve vihmad on olnud erakordselt toitvad ja tihedad, v2hemalt meie kandis ja v2hemalt minu hostad ei ole kunagi nii lopsakad olnud kui sel aastal. See innustab Sinu tegemisi hoolega j2lgima ja 6ppuseks v6tma:)
    Allpool olevad iirised on s2ravalt ilusad ja isu2ratavad. Ja Sinu pildistamisoskus samuti.

    ReplyDelete
  2. Ilusad. Huvitav, kas mõni nendest hostadest ka valgeõieline on?
    Kas väikese ja noore õunapuu alla tohib aediiriseid istutada?

    ReplyDelete
  3. Hostad on mulle alati meeldinud! Eriti veel need hiidsuured. Kahju, et mul nende jaoks nii vähe ruumi on.

    ReplyDelete
  4. Nad on teil seal väga ilusad ja see pinnakate toob kõik nii hästi esile.
    Inventuuri aeg :)

    ReplyDelete
  5. No on illusad! Õnneks on ka meie aias
    ühtteist olemas. Neid kaunitare, kirjulehelisi, tahaks küll...kunagi.
    Unistame....

    ReplyDelete
  6. Isehakanu, on küll nende hulgas valgeõielisi, aga valget ju nii palju erinevaid toone, et Sa pead ikka ise neid hostade lehekülgi uurima, sest neil on nii erinevad lehtede suurused, kujud ja värvused. Minu uutest on valged, valkjad või peaaegu valged Spilt Milk, Time Tunnel, Saras Sensation, American Halo.

    Deia- usu, kui Sa hästi vaatad ja mõtled, mahub Sulle kindlalt vähemalt paar hiidsuurt sorti.

    Kaaren- Hostad armastavad multsi, mis tagab neile vajaliku niiskuse ka kuival/kuivemal suvel. Ma pole neid enam nüüd ühelgi aastal pidanud kastma ja nad näevad alati head välja

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Oojaa, hostad. Jällegi "ärritad" mind, aga küll ma ka kunagi selle asja ettevõtan. Mulle ka see marmelaad meeldus ja see paradigma on ka "huvitav". Meil igalepoole ei saa neid istutada kuna pinnas on kohati ju liivakas. Aga seal majakohast allpool on lodukoht, kus peaks olema niiskem pinnas, seal saaks neid kasvatada küll. Aga see saab rohkem tuleviku "muusika" olema. Sinna plaanime kraavi ka kaevata, et kevadine vesi saaks seal "paika pandud". Seal all on kevadeti alati vett. Loodame siis veel hostadest pilte näha. Kas sa suuremat pilti peenrast ei tee? Mäletan, et kui rajamine oli teila, siis oli see peenar teil pääris pikk ja lai. Ma ei mäleta, et kas te seal ka midagi hostadele "seltsiks" ka istutasite. Mõ mõtlen puid ja põõsaid. Või varjab teil ka see kuusehekk suurema päikese ära?

    ReplyDelete
  9. Et see peenar väga lame poleks, on sinna istutatud üks mõned ebajasmiinid, üks täiesti pliiatsitaoline musta leedri püramiddvorm ja 2 musani abeeliat, kes vajavad sooja kasvukohta. Peenar on tõesti pikk, aga mitte väga lai, ta on sellise lookleva joonega. Tervest peenrast on aiahullu (Tiia) blogis pilt:), ma praegu topelt ei pane.

    ReplyDelete
  10. Ma ka mõtlen, et mis ma sinna punutud peenrasse keskele paneks. Tahaks sellega väheke püstist osa tekitada. Samas ei tohiks päris kõrge olla ja seal on ka poolvari. Eks ma uurin vähe kirjandust ja siis seedin asja. Aga väga ilus hosta peenar on teil. Kas te olete ka mõnda hostad maitsnud? Need ju tegelikult peaks süüa kõlbama, Jaapanis vist söödi.

    ReplyDelete