Tuesday, June 26, 2012

MUUSIKA MÄNGIB IKKA VEEL

 Oli vist Helleaed, kes küsis, palju mul neid iiriseid on. Kui ma kõik kokku arvestan, aediirised, siberlased ja veel mõned rühmad ja näitaksin ühe sordi päevas, siis aastast ei piisaks. Seepärast panengi igal aastal üles vaid need sordid, kes õitsevad mul esmakordselt. On nad siis eelmise aasta uustulnukad või need, kes mingil seletataval või seletamatul põhjusel pole end mitu aastat näidanud. Ja seda ka vaid selleks, et kui mu enda fotopangaga midagi peaks juhtuma, siis niikaua kuni kogu tehnika koos püsib, on nad mu blogis vähemalt olemas. Fotodel on ka talviseks tööks oluline väärtus. Neile on ju kleebitud pildistamise kuupäev, mis võimaldab alati kontrollida õitsemise algust ja kui ma teen ühest sordist fotod erinevatel aegadel, siis ka õitsemise kestuse määramiseks on nad head abimehed. Pole vaja sorteerida erinevaid märkmeid, sest neid koguneb muude andmetega isegi küllalt.
  Kuigi mitmepäevased vihmad on aediiriseid päris korralikult räsinud, õitsevad viimased sordid veel vast paar nädalat. Aga uusi sorte vist enam avanemas pole. Ja need on selle aasta kõige laisemad ärkajad kui just mõni sort erilist üllatust ei kavatse pakkuda.
`Wild Lad` Blyth 95
 `Rite of Spring` Hager 96
 `Copatonic` Blyth 94. Peale vihma eredas päikeses oli üsna võimatu saada head pilti, aga ka siit on näha, et ilmselt tema ongi vast kogu mu kollektsiooni kõige sametisemate alumiste perigoonilehtedega sort.
 `Old Black Magic` Schreiner 96, HM 98, AM 00
Vihm ilmselt niipea veel ei väsi. Täna on meist üle läinud neli äikesehoogu. Tõsi, päris pea kohale pole neist ükski jõudnud. Päris pikne on kuskile eemale vajunud, aga see kõmingi on üsna tüütu. Sabad seinast välja, jälle seina. Uuesti seinast välja, jälle seina..... Täiesti kasutu päev töötegemiseks nii sees kui aias, sest korralikust padukast ei pääsenud me siiski ka täna.

7 comments:

  1. Oeh, see oranz on mind lummanud. Kui on siniste vahel selline värv, on ikka ilus vaatepilt.
    Aediiriste sorte on küll nõnda palju ja kõiki ei jõua kokku osta, siis mul tekkiski äkki selginemine, et jään küpsete värvide juurde.

    ReplyDelete
  2. Vot see Old Black Magic on miskit erilist! Super!

    Aga vihma kallab ka meil siit nagu kosest iga poole tunni takka. Kui nii edasi läheb, panen auto garaazi ja võtan mehe kummipaadi Tallinna sõitmiseks :D

    ReplyDelete
  3. Ma ei oska enam midagi õelda -olen lihtsalt sõnatu!

    ReplyDelete
  4. Väga ilusad, vaimustavad puhtad värvid, need kaks esimest eriti

    ReplyDelete
  5. Mõlemad sinised iirised on lihtsalt võrratud, esimene oma kirka violetjas-sinise värviga, teine aga müstiliselt mõjuva pehme sametise rüüga.
    Kummalise mõjuga postitus - nagu Kimalaselgi, tekkis ka minul täna iiriste osas selginemine, kuid veidike teistsugune :).

    ReplyDelete
  6. Ja see muusika on ikka väga võimas!

    ReplyDelete
  7. Teiste aias on iiriseid imetleda tõepoolest ilus :). Igaühel oma hingelill.
    Aga vihmast on mul juba ammu siiber. Kõik lirtsub, seenetab, hallitab, tuleb meelde Marquesi "Sada aastat üksildust". Selliseid mittekaduvaid lompe südasuvel mina ei mäleta. Traktoriga jäin eile keset õue kinni, sest maa on tüma nagu aprillikuus. Ja pojengid vist õitsema ei hakkagi, sest õiepungad mädanevad lihtsalt ära. Mis on aiaärile ikka tõsine pauk.

    ReplyDelete