Tuesday, April 6, 2010

SÜDAMEMURDJA JA....

Reedel käisime orhideenäitusel. BA välisukse kõrval võttis meid vastu säärane kaunistus. Ilus, eksole. Ta suurus ei paista pildilt päris täpselt välja. Näitusesaalis oli tegelikult palju väga huvitavat. Mul endal polnud fotokat kaasas, aga lapsuke lubas ka teised fotod mälupulgaga siia tuua, eks võin siis edaspidi üles riputada ka neid, kes mulle meeldisid.
Aga selle vanda juurest mu mees enam palju kaugemale ei saanudki. Tegelikult käis ta ikka ringi ka ja päris kaugel, aga kõik need ringid tõid ta tema juurde tagasi.
Niiviisi ta kasvab ja elabki, vabalt rippudes veeta nõu peal. Paar korda nädalas on ta juuri vaja vannitada nii, et lehekaenlad ei märguks. Päris seda näituse-eksponaati me siiski koju ei tarinud:), aga mingi silmarõõm ja mänguasi peab ju igal mehel ka kodus olema:D

ja nii elab meil siis nüüd tema õde või vend küll:) Polnud meil õiget nõu, kuhu ta asetada. Esimesed päevad elas vanda suure vaasi peal. Aga ta juured peavad olema vabalt ja kuivas õhus s.t. anum, mille peal ta istub, peab olema piisavalt lai. Ja peale vannitamist ei tohi nõusse jääda vett. Täna paneme ta õigele alusele. Parem oleks muidugi ta üleüldse kuskile rippuma panna, aga enne tuleks säärane oks konstrueerida, kuhu ta kinnitada saaks.
Vandasid on üksjagu palju liike, see eksemplar on mingi vandahübriid s.t. sort, aga pakendil seda õiget nime polnud ja ma ei tea, kas neid neile üldse pandudki on.

Aga kui õhtul köögiaknast välja vaatasin, nägin neid kurjameid.
Kõndisin nüüd peale sulamist veidi ringi, kus maa pisut tahedam ja ka kannab ja mis mina avastasin. Lumi oli ju väga kõrge ja nad olid pääsenud talvel nii mõnegi puu latva näsima. Võrkudega olid tüved ja oksad küll ju üsna kõrgelt kaitstud ja normaalse 40 cm paksuse lumega poleks nad nii kõrgele ulatunud. Nüüd tulid nad siis neljakesi vaatama, kust veel matti saab võtta.


Mulle tundus, et nende paharettide näod venisid päris pikaks kui avastasid, et ei pääsegi enam väga puude lähedale ja nad kõik keerasid mu poole oma taguotsad kui aiast minema sörkisid. Kõiki nelja ma pildile ei saanud, olid teised üsna hajali ja hämardus ka juba.


Krundi piiril on aga end mutt sisse seadnud. Seal, naabrite heinamaa pool oli kohe mitu hunnikut reas. Eks peab nüüd jälgima, kuhupoole ta või nad liikuda kavatsevad ja siis tuleb rauad teele ette seada.
´
Aga mulle jättis BA-s kustumatu mulje hoopis üks Hiinast pärit suurte hõbejate laikudega lehtedega metspipar, kellel olid lehtede alla peitunud musta-purpurse- valgekirju suured õied. Kui ma nüüd õigesti mäletan, oli ta sordinimi `Panda`.


12 comments:

  1. Jah, ma mõistan seda Vanda tõmmet. Elusuuruses on ilmselt veel ilusam. Ja kasvunõuded on ka põnevad! Õhust ja armastusest :)

    ReplyDelete
  2. oi ma olen ka neid vandasid vaadanud. aga ennast tundes, mulle sobivad rohkem sellised toataimed, keda võib aegajalt ära unustada. need keda kogu aeg poputama ja pritsima ja leotama ja muud moodi mängima peab - nendega ma ühist keelt ei leia :DD
    aga kitsekesed ju vahvad, kuigi teevad pahandust. kahju kohe, et nende jaoks see talv nii raske oli. jahimehed ju räägivad et üle 50% olla hukka saanud

    ReplyDelete
  3. Taim, mis vajab vannitamist? Ooooh. Aga ilus ja suursugune on ta tõesti.

    ReplyDelete
  4. Imekaunis jah, see Vanda. Aga ka mina ei saa endale selliseid taimi lubada, mille juurest nädalaks jalga lasta ei või...
    Kitsi pole meil sel talvel üldse näha olnud, vist kõik nälga surnud :(

    ReplyDelete
  5. Icc, se kuramuse vihm vist peast segi ajanud - kirjutasin pika jutu, kuidas teha sellele uuele kaunile üürilisele väärilist alust ja säh, sulle, jäin aknast vareseisanda (mamma istub pesal) toimetamisi, ning kustutasin kogu jutu. Aga ju oli siis jurajutt :)))

    ReplyDelete
  6. Aga Hiline, kui sa viitsid, siis kirjuta ikka see jutt siia. mind küll väga huvitaks.

    ReplyDelete
  7. Oi see vanda on nii vahva! Lähen ka homme botaanikaeda orhideesid vaatama!

    ReplyDelete
  8. Deia, kui ma võpsikusse kõndima pääsen ja mõne sobiliku oksa leian, teen näitliku õpetuse siidiblogisse, ma pole just parim sõnadega õpetaja.

    ReplyDelete
  9. Hiline - aga mind on su siidifoorumist ää kustutatud - nuuks.

    ReplyDelete
  10. Ära nuta, mind on ka sellest blogist välja visatud :)))
    Pole midagi, mul uus käsitööblogi ka olemas, eks regan Su sinna sisse.

    ReplyDelete
  11. kitsesid meil ikka veel paa rtükkki on. kuigi väga tihti neid näha polnud - ilmselt väga aktiivselt nad ei liikunud.

    patuntie - ei tea, kas see on soome keeles või mitte? :))) kui jah, siis see vist käib nende vandande kohta :P

    ReplyDelete