Monday, April 26, 2010

KINGITUSTEST

Hakkasin mina Mirjamile kirjutama veel üht kommentaari. Vähe sellest, et kommentaar lendas kuskile kosmosesse, kadus ka terve tema tänane postitus. Mina pole süüdi, sest ei kustutanud miskit ära. Aga täna ma rohkem seda blogi ei näpi, teen ise uue postituse.
´
Seda pojengi näitan niisama. On üks haruldasemaid - Paeonia coralleana, eestikeelne nimi tal puudub. Mulle meeldivadki kõige enam tema noored purpursed varred. Mis nüüd Mirjam ja Muhedikupapa kokku pudrutasid, seda ma ei tea:) Möödunud sügisel said Sa selle õnnetu lagodehhi pojengi. Mul näeb ta praegu välja selline nagu järgmisel pildil. (Pildistades avastasin, et lumi on ka võililled välja meelitanud, aga ma kitkusin nad juba ära). Tal on kevadel väga iseloomulikud violetsed varred ja lehealgmed, mis üsna pea muutuvad sinakashalliks ja nende lehtede kuju erineb oluliselt teiste pojengide omadest.
´
Tänavu kevadel said sa P.anomala, eesti keeles samuti anomaalne pojeng (ta on Sul ka pildil). Muhedikumehel ei seisa alati nimed meeles ja temal on ta vahel ahtalehine, vahel eiteamispähe tuleb pojeng.
Siis said sa kindlasti P. lactiflora, eesti keeles valgeõieline pojeng. Tegelikult on tal heleroosad õied. Pojeng on toodud Siberist Krasnojarski kraist, tegemist on väga hea klooniga. Pilti ei käinud tegemas, aga peale istutamist ta kindlasti väga iseloomuliku kõrguse ja lehestikuga pole.
Ja kolmandat ma täpselt ei teagi, kas see on witmanni pojeng või üks tema alamliik, nad kasvasid meil kõrvuti. Kuidas need potid edasi-tagasi liikusid, ei oska ma praegu öelda:), aga ongi Sul midagi avastada.
Ükski aed ei salli tühja kohta:) Täna toodi meile kingituseks bergeenia `Bressingham White` On ikka ilusad küll need valged lilled!
Ja mulle hakkab kasvuhoone väikseks jääma, praegu koguneb sinna hoopis igatsorti potte ja potikesi:D


6 comments:

  1. Ei kadunud mu postitus kuskile, salvestasin ainult drafti, et kui natuke kosuvad suuremaks, siis käepärast uuesti uute piltidega postitada. Draftist leian ma oma pillapalla blogipostitustest kiiremini kätte :DDD
    Aga suur-suur aitäh! ja kui lubad, siis ma kopiksin selle postituse oma pojengide juurde, hea vajalikul hetkel lugeda.

    ReplyDelete
  2. Lase käia, loomulikult ma luban, Sinu jaoks ju kirjutasingi:)

    ReplyDelete
  3. Aitäh!
    Aga eelmise postituse juurde, mina viisin omad tomatid juba kasvumajja, kastidega. Nagu eelmiselgi a. lasin suurde tünni vett täis (päeval vesi soojeneb ja öösel "kütab" kasvumaja) ja tomatikastid tünnile, ööseks igaks juhuks loor peale.
    Tulin just loori panemast, kasvukas 21 sooja, aga pistsin siis termomeetri anduri mulda - jestas! ainult 3,4!!!
    Kasvumajad jäävad millegipärast hirmväikeseks jah, ei tea kas tõmbuvad külmaga kokku või? :DDD

    ReplyDelete
  4. haaaa! kas see lagodehhi pojeng on see kollane vä? siis jäi ta meil ka elama ja on ajanud 2 imepeent... no ma ei tea, varrekesteks on neid ikka liig nimetada, kaks sellist tumepunalillakat kõrrekest välja :)

    a kasvuhoonet pole meite auulis üldse. kuigi oleks vaja. ideaalis unistan ma sellisest, nagu muhehabemik (muhedikumehe nimi pole ometigi mitte muhedikumees, tal on ikka nimi ka - see on habemik! :P) ennist ehitas - see kaheksanurkne. aga hea, kui ükskord tavalisegi saab.

    ReplyDelete
  5. Bressingham White hakkab ka mul loodetavasti sel aastal õitsema. Hoolimata seal otsas lösutanud meetrisest hangest näevad bergeeniad suurepärased välja.
    Aga oma lagodehhist olen vist lahti. Ja Yellow Crownist kah. Kummastki pole midagi näha. Nuuks. Ju oli koht vale. Või misiganes.

    ReplyDelete
  6. Ma viiksin ka tomatid ära, aga nad peavad veidi veel kannatama. Meil on mitmepäevane reis ees ja pole kedagi, kes seda kasvuhoonet päeval lahti teeks:(

    ReplyDelete