Tuesday, July 28, 2009

RUUMIPUUDUS

Paar nädalat tagasi oli meil väga ilus ja isegi hõre aed. Musta maad oli nii palju, et peast käis isegi säärane mõte läbi - vähe sai iiriseid tellitud:) Täna käisin ja vaatasin ja hindasin seda, mis paari nädalaga juhtunud on. Kõik on paksult roheline:) Varsti ei saa enam aru, kus lilled, kus umbrohi. Ja kus see must maa veel peaks olema? Nüüd ei pista vist ühtki iirist maasse, pole lihtsalt kohta. Ja ma ei saa aru, lilled oleksid ka kõik nagu väga laiutama hakanud. Ei paistnud kevadel ega isegi kuu aega tagasi, et floksipuhmad nii suured oleksid. Nüüd võtavad nad kõik kohe mitu ruutmeetrit enda alla ja ma pean neid ilmtingimata vähemaks ja väiksemaks võtma ja nii on kohe paljude taimedega. Osa laiutajaid sain küll ära jagada.
Veel mõtlesin, et grupeerin veidi iiriseid värvide järgi, praegu kõige õigem istutusaeg - noored risoomid ju kenasti välja kasvanud ja vanad võib siis välja lõigata ja ära visata. Pärast seda tööd on parem ka uusi sorte paigutada. Aga olemasolevail sortidel pole juures nimelipikuid:( Kui õitsevad, tean neid ju peast. Aga nüüd- vat, lehtede järgi täpselt ära ei tunne:DDD. Floksipuhmaid võtan vähemaks ja pistan mullahunnikusse. Vaatamata vihmadele, on nad täiesti haigusvabad, kusjuures ma pole neid ka pritsinud. Kui keegi siiapoole satub, võib järgi tulla.











8 comments:

  1. Oled SA kindel, et neid kärpida on vaja? Ilus ju kui üht taime opn palju-palju!

    ReplyDelete
  2. Kusjuures mul täpselt samad mõtted kui oma flokse vaatasin. Kevadel tundusid need põõsahakatised nii pisikesed olevat, et ei hakanud jagama - nüüd on nii et umbrohi ka ei mahu kasvama :D
    Ja seda kummalisel kombel floksid tänavuaasta täitsa terved, vaatamata vihmale ja sellele, et ülejäänud aed seenetab:D
    Aga see vohamine ei ole ainult floksidel - mul tiigiäärsed hostad püüavad ka üksteist vette tõugata - silmaganähtav trügimine käib:)

    ReplyDelete
  3. Küsimus veel - mis floks sul see punane on

    ReplyDelete
  4. Kas need floksid paar nädalat peaksid vastu? - punast ja sinist tahaks küll, mulle meeldivad ühevärvilised. Üks veesoone koht, kus päevaliiliatele ei meeldi, aga niisama mulda pistetud floksijuured tunnevad seal üllatavalt hästi ja ka üllatavalt terved, mujal neid ikka omajagu poputatud ja sellepärast neid aias ainult paar sorti.

    ReplyDelete
  5. Ma olen jätnud kasvama ainult seenhaigustele vastupidavad sordid, on ju selliseid, mis hallitavad veel enne kui nina mullast välja pistavad. Ja mitte eladeski ei väeta ma neid. Kunagi aiapidamise algusaegadel tegin seda vahetevahel ikka ja sain igal aastal endale hunniku hallitavaid koletisi.
    Punane on Krasnaja Shapotska- hea värviga vene sort. Teda võin mõned varred potti pista- seda ma eriti ei vähenda. Sinine- Blue Paradise,(päike paistis, tegelikult on hoopis tumadam) valge suure õisikuga Belõi Medved.
    Teen nii, et peavad vastu:)

    ReplyDelete
  6. selle punamütsikese ja valge karu vastu oleks huvi küll. Piisab 1 varrest. Blue paradise on mul ka olemas - tõeliselt sinine, sul pildi peal on jah päike värvi muutnud vist.

    ReplyDelete
  7. No siis ei pane mullahunnikusse, potistan mõned.

    ReplyDelete
  8. See mullahunnikusse panek - ma kevadel peenardesse pandud kompostist rohin nüüd hostasid välja :)))seemnetega varred 2 aastat kompostis laagerdunud ja nüüd nagu umbrohi :)

    ReplyDelete