Monday, July 13, 2009

NDLVHTSD N PHKMSKS!!!!

On jah! Ja meie käime oma sõnasid pidi:)


Seda, et kõik juunikuu nädalavahetused on meil looderdamiseks, oli selge üsna varakult. Aga, et juulis jätkub kõik endistviisi, sain täna teada:) Noh, see äsjamöödunu oli ka juba ammu planeeritud.


Tulime Ida-Viru tuurilt. Kokku sai mehe suguvõsa. Ma küll alati mõtlen sadamiljonit korda, et kas ma ikka viitsin end sinna autosse vedada, aga selle sõiduga olen ma küll väga-väga rahul.


Tavaliselt on see Narva mnt üks iga ja pooleldi väljasurnud tee. Seekord liiklus nagu linnatänavail. Päike paistab. Rahvas lustib vee ääres, ostab maasikaid, kartuleid, kurki ja sibulaid. Ja igas aias tossavad suitsuahjud- kogu maailm on värske suitsukala lõhna täis. Noh, mina saan ju sülje neelamisest kõhu täis:) Ilusad vaatepildid, majad värskelt värvitud, igat värvi katused, korras õued, lopsakad suvelillede amplid, kastid, korvid ja mis kõik veel. Isegi lillevankrid olid seal kuidagi kohased. Teeääred niidetud, hein tehtud, puhtaks võetud kartulipõllud juba vist küntud, aga äestatud kindlasti. Kes ütleb, et Ida-Viru on kole või mahajäetud. Vale jutt puha. Väga ilus, korras, puhas ja hoolitsetud.


Ja endal nii hea tunne- ei mingeid kive, mulda, pooleliolevaid teid või muid projekte. Lihtsalt oled ja hea on olla.
Kui seal terrakoonikute vahel sõitsime, mis muide on ka osaliselt kenasti haljastatud ja ma mõtlesin, et see varandus on kõik maa seest välja toodud, hakkas küll veidi imelik. Sõitsime ju tühjaks õõnestatud pinnast pidi, justkui tohutute mutikäikude peal.


Kokkusaamisrõõm ka suur. Aina kallistad ja klatsid, meenutad midagi ja vaatad tulevikku, sest lapsi tekib järjest juurde. Ja ikka on hea, ooberdatakse ja ümardatakse ja puha:) Endal ei mingit muret. Ja küll on ilusad need teiste aedades kasvavad ja õitsvad roosid ja nende lõhn.


Ja siis lööks nagu välk sisse. Mees avastas aianurgast ühe nutsaku:) Teadsime, et meil enam-vähem olemas kõik ebajasmiinid ja aedhortensiad, mis siiani müügil on olnud. Aga see..... Ja siis see igatsev pilk minu suunas ja kõrvu paitav küsimus, et seda me tahme ju:) No muidugi tahme:) Ikka tahme, kus me siis pääseme. Ja paneks kasvõi kohe autole hääled sisse, et sinna Hansaplanti saada:D No täitsa napakad ju:)


Hansaplanti me seekord siiski ei tüürinud. Järgmisel päeval käisime (sõitsime) hoopis ikka kõik omaste kodud läbi, mis sinnakanti jäid. Toilast saime mere äärest paar kivikest ka:), siis Voka ja Kotinuka- see siis ka Trummi imelike kohanimede kirja. A vat, tee peal oli veel Tarakuse kah:) Ma ei tea, kas sobib?


Nu ma ei tea, kas see oli siis puhkus või mitte.? Mulle tundus küll, et oli. Aga miskipärast oleme me täna väga äraväntsutatud olemisega. Õnneks saime taevast lisapuhkepäeva. Varahommik algas suure kõuekõminaga, aga voodist ei tahtnud end küll seepärast veel välja ajada. Ja nüüd on ikka mitu head sahmakat vett ka järgi tulnud. Ei saa ju märjas aias midagi teha, eksju? Ja need mõned köögikappide veidi segiläinud sahtlid võivad ka veel nats oodata. Ja uusi projekte ei viitsi ka veel haududa.


Veel mõned päevad ja siis on jälle ootamas kaks kena puhkepäeva, sest meile tulevad järgmised külalised:)

Ainult hädasti oleks vaja see Hansaplant siiapoole nihutada:) koheväga!

10 comments:

  1. Ei nohh - see Hansaplant mu meelest peris õige koha peal on. Parajalt kaugel, et mitte igapäevane külastaja seal olla - ja samas parajalt lähedal, et kui midagi vaja, siis saab alati sõita. Ma muidugi endast räägin:D
    Aga Ida Virumaa on kena. Nüüd pole kahjuks paar aastat sinna kanti sattunud - aga ehk suve lõpupoole.

    Aga mis tuustakas see oli, mis teie tähelepanu köitis?

    ReplyDelete
  2. Näed siis, käite siin salaja Ida-Virumaal reisimas, oleks võinud mulle ka külla tulla! :(

    ReplyDelete
  3. Nädalavahetused on puhkamiseks jah. aga kas siis täishäälikud ka puhkavad? Mina rumal oma teadmatuses rakendasin ikka neid ka tööle. sorry.
    Ma pole ka ammu ida-virus käinud, aga seda, et maad ja majad kenamaks ja hoolitsetuks on muutunud, on ka mujal näha. Nii tore!

    ReplyDelete
  4. einohjah, nüüd ma saan aru küll, et kui oolega ooberdatakse, siis on tulemused üsna ümaraks ümardatud. ;) aga su kirjapandust õhkub siianigi seda ilusat eestimaa suve. jaguks seda vaid kauemaks!

    ReplyDelete
  5. Ei me saanud kuhugi väljaspool plaani, graafik oli ülimalt tihe. Ja salaja ei käinud, kohe üldse mitte:)
    Tead, Kata, ma arvan, et puhata tahaksid vist kõik tähed. Ma olen täna nii laisk, et ei viitsi üldse rääkidagi, aga millegipärast aina lobisen siin:D Mingi totter paradoks.
    Aga tuustik oli gordoni ebajasmiin ja mul on jube kahju, et siin neid hüplevaid-karglevaid asjandusi pole. TA TUUAKSE MULLE LAUPÄEVAL JUBA KÄTTE!!!!!
    :( aga seal on muud põnevat kah ilmunud. Peab ikka Trummi ka paluma nt. harilik toomingas ´Red Ball´ Mõelge kuidas ta kevadel lõhnab:D Esitasin kirjalikult

    ReplyDelete
  6. Eh, kadedaks teeb, et saadakse mida tahetakse - mina ei saa ikka oma Robustat kätte :(
    Ega mäleta, mis selle varajase magusa hapukirsi sordinimi? Saaks endale ka tuua lasta, heal tuttaval plaan külla tulla kevadel.

    Aga minul praegu vastupidi nädalavahetus saangi miskit teha, teistel päevadel... keegi kusagil kurtis, et lähedased ja sõbrad koonerdavad aega, minu omadel vist pole aega vist kusagile panna, üllatusvisiite pea iga päev, saatsingi mehe linna kirprae komponente ja kohvi varuma :))))

    ReplyDelete
  7. heh. krt! oleks ikka võinud ju selle hansaplandi külastuse endale plaani võtta. koos mõne sugulase külastusega või nii. khmm.


    a et hiline kirp-praade teeb, on küll lahe :P :)))

    south - a miks mitte north? see hansaplant ju ikke siinpool...

    ReplyDelete
  8. Hiline- Sa võidki unistama jääda, et Juhanilt midagi õiget kätte saad. Selleks tuleks ise kohale minna ja veidi kõvemat häält teha.
    Selle kirsi nime pole ma kunagi teadnud. Nad olid siin, proovisid Läti-Leedu madalat ja siis arvasid, et me sööme mingeid jubedusi. Pärast tuli pakiga hunnik vitsu, juured all. Jagasime siis sõpradega. Kui niitmisega väga hoolas pole, siis meil neid uusi ikka tekib, paar päeva tagasi lõime just mõned lahti, siiani närtsinud pole. Kui huvi on, võin Sulle saata, paljundad ise edasi

    ReplyDelete
  9. Noh, selle kohaleminekuga on nagu on - kas pole meestel aega või pole mina "sõidukõlbulik", jutt rohkem sellest, et kõikjal kus neid robustasid on, peab ise järgi minema. Minu mehi võib ennem saata kuu peale mingit metallvidinat tooma kui isegi värava tagant mingit taimepakki aeda tõstma. Kogu roheline värk aias on nendele kama kaks ja 100% minu eralõbu ja neile tüütu.
    Aga eile oleksin p....li kukkunud kui mees suure suuga seletas, et meie sööme juba jaanist värsket kartult ja siis tormas, külalised sleppis mosaiigipoti juurde. Arvate, et uhkustas naise kunstiandega, tutkit! seletas hoopis pikalt kust seemned sain ja kuidas maasikas talvel toas marju kandma hakkas jne jne ja lõpuks andis igale kaasa juba õisi ja marju kandvaid kasve, õpetusega kuidas neile juured alla kasvatada - džiisis küll, ma siiani šokkis! :DDD

    ReplyDelete
  10. Aga kirsikasvukese võid mulle jätta küll. Mu hea kirss läheb välja, kui kuuseheki juurde istutatud sai, oli ruumi maailm, nüüd praktiliselt heki sees, viljad nüüd väikesed ja valmivad ebaühtlaselt, juuri ei aja ja kividest kasvanute viljad veel hapumad kui läti kirsid, mida mul peamiselt linnud söövad. Sain ukrainast, mingi kohaliku papi sort saharnaja ulõbka, kõrgust ainult 1,5m. Olen andnud ka oksi pookimiseks, aga ei ole tulemust andnud, kirsid kas mõrkjashapud või ei sobi alusega ja hukkuvad talvel. Ega minul jäi ka kümnest istikust ainult kuuseheki juures alles.

    ReplyDelete