Tuesday, May 24, 2011

VIIMAKS OMETI

on käes ka minu aeg:) Esimesed õied avastasin küll juba pühapäeva s.o. 22.mai hommikul, aga siis polnud koduste fotode jaoks aega. Uurisin just oma eelmiste aastate märkmeid, tänavune õitsemisaja algus on meie aias üsna keskmine, on olnud varasemat, aga ka nädal hilisemat õide puhkemist.
Eelmise aasta idee töötab. Kääbuskasvuliste aediiriste peenraservadest mustalt mullalt väljaistutamine kiviklibusse on end õigustanud, sest nüüd paistavad nad hoopis paremini välja, jääb selline mulje, et iiriste nägu on puhtaks pestud:). Ja loomulikult on neile väga hästi mõjunud kruusast, lehtpuutuhast ja mullast segatud istutussubstraat. Helesinine `Rio Rito`, tumesinine `Velvet Cup`

Portreevõtted teen ainult neist sortidest, kes õitsevad esmakordselt või kelle fotod on eelmistel aastatel mingil põhjusel ebaõnnestunud.

`Reine`

´Lime Smoothy`


´Fairy Ring`

`Irish Moss`




8 comments:

  1. Oh!
    Jaa, iiristele meeldib nii peen kiviklibu kui ka sm paksune jämedam liivakiht, hoiab mulla kenasti niiske ja samas mugulad kuival ning tänu sellele ka kergem nende "rännuhimu" vaos hoida. Kui Tartus sai nõukaajal ikka mõne koorma (lihvitud)peent graniidipuru, siis praegusse kohta juba vedu maksaks väikese varanduse, kergkruus aga pole ikka see, ma tasapisi likvideerin kergkruusa-hostapeenart

    ReplyDelete
  2. Vot siis - nüüd läks mu kommentaar läbi nagu plaksti, aga eelmise postituse juurde juttu tiibpojengist üritasin ja üritasin, mitte tuhkagi, aina error ja error. Thela blogiga sama lugu.

    ReplyDelete
  3. võrratud!
    Sinu käest saadud kääbusiiris (nimi meelest läinud - kui õitsema läheb siis tuvastad ära)ka kenasti elus ja mitu õiepunga peal. Uskumatu - ma siiamaani olen arvanud, et priimulate ja aediiristega mul ei ole ega saagi klappi olema :)

    ReplyDelete
  4. Kui ma neid pilte vaatan, saan ma aru, mis tähendab iirisesse armuda. Nende õied on nii sametjad ja värvide sulandumine nii kaunis.
    Kruusapeenar on hea taust, lausa hirmäratavalt puhas :)
    Õied kõik nagu püüne peal :)

    ReplyDelete
  5. Iirised on võrratud, ka minu lemmikuteks saanud.
    Peenar tõesti väga puhas kui mitte öelda steriilne. Kuskil võiks ikka kollane võilill ka õitseda! :)
    Tegelikult väga ilus kõik!

    ReplyDelete