Monday, May 16, 2011

SUURPROJEKT 2011- tehniline etapp

Me oleme elus igasugu hullusi teinud ja ma arvan, et veel võibolla isegi vähem kui 10 aastat tagasi, oleksime me selle asja ise labidate ja käruga ette võtnud. Aga aeg on kuidagi sealmaal, et võiks end juba veidi hellitama hakata ja nii alustaski 5. mail hoopis traktor seda tänavust suurprojekti. Õhtuks oli vajaliku suurusega auk sees. Enne kahe mehe labidatööd nõudsin, et veepiir peab märgitud olema kogu perimeetri ulatuses, sest pole midagi jubedamat kui tiigist kivide alt paistev kile.

Siis tekkis meist endist põhjustatud seisak, aga reedel 13.05 tehti ära kogu silumis-, reha-ja labidatöö ja augule tekkis selline ilme.

Tänaseks s.o. 16.05 oli planeeritud membraani panek. Hommikul sadas torkiv-piitsutavat peenikest luudeni jõudvat tihedat külma vihma ja sooja oli vaid 7,2C. Et rull oli üle 300 kg raske, said räpinlased tunda, mida tähendab maastikuehitus:), seda materjali võis kohale ainult tõsta, mitte venitada ega lohistada. Alla pandi paar rulli ehitusvilla. Taaskasutus, varsti hakkavad ehitusjäägid otsa saama.

Üldiselt olen ma harjunud alati nina-ja näppupidi igasugu tegemiste juures olema, aga et oli niiiii külm ja niiiiii märg, tegin hoopis kaminasse tule, liigutasin varbaid ja fotod tegin ka läbi akna. Nii nagu bossile kohane:D



Zoomitud piltidel on perspektiiv loomulikult moonutatud ja kõik paistab nii väike ja kokkusurutud.


Oi, kuidas mulle meeldib igasugune organiseerimine, päris kahju, et seda siin kodus nii vähe harrastada saab. Ja oma valla mehi ma lausa armastan. Ega neid ikka väga palju siin ilmas ole, kes kuupäeva ja kella tunnevad ja igasugu lepetest kinni peavad.

Tavaliselt tekib mul kuskil väga õõnes tunne kui ma sellist masinat näen. Keegi on siis ju kuskil hädas. Täna aga.....:D


Ja nii ta siis tasapisi täitub. Koos paakmasinaga saabus ka enneolematu padukas, kallati nagu tuhandetest pangedest korraga. Isegi sealt ülalt keegi teadis, et meil on seda veekest väga-väga vaja.

Nüüd peaks algama loominguline etapp, aga sellele eelneb väike nädalane seisak. Vaja on ringi sõita ja ilma vaadata:)


15 comments:

  1. oh sa juudas.:DDD
    tegelikult on see pilt, kus sa oled lähedalt seda auku pildistanud - jätab sellise mulje, nagu see tulevane tiik oleks hiigelsuur ja sügav.
    Aga äge!

    ReplyDelete
  2. Äge!!! Ja piltidelt tundub tõesti hiiiigelsuur.
    Peaks ikka endale ka mõne räpinlase soetama :DDD. Mul tiigi ümber laiutavad endiselt savihunnikud, millele oma jõud peale ei hakka. Naadimerest parem ei räägigi. Ja aega pole üldse.

    ReplyDelete
  3. Vaatan ja vaatan, hea tunne - jälle üks võrratu projekt hakkab ilmet võtma.
    Ja Sul õigus - pole midagi inetumat kui kivide alt-vahelt paistev kile. Aga mul apsakas, mingil põhjusel (no põhjusi võib olla palju, sest neid tiigiäärseid sebijaid mul hulgim) laseb kusagilt (u 4-5 sm) kile? vett läbi või on mutt kusagil pinnast kivide vahel pinnast auku uuristanud, pealegi vajus talvega ka täidetud kallas natuke. Olen sellest tiigijamast juba surmani tüdinenud :(

    ReplyDelete
  4. Tule taevas appi!
    No kui te teete siis ikka täiega!
    Lillekasvataja

    ReplyDelete
  5. see tiik ongi hiigelsuur. täitsa naug päris. augu põhjast ülaeservani on miski 2 m - kui ma seisan augu põhjas ja tõstan käe üles, siis sõrmed ülemise servani hästi ei ulatu...

    aga mul paistab ka tiigi servast kivide alt kilet :/. talv liigutas kive ka paigast, osa libises tiiki ka. millalgi peab selle tööö ette võtma, aga täna ma veel sellele ei mõtle :)

    ReplyDelete
  6. Ma muideks ka kohendasin kevadel kive. Asendasin väiksemaid suurematega. See tiigiga mässamine on suur töö pikaks ajaks ;)

    ReplyDelete
  7. Vau, kus on alles võimas! Väga uhke ja kaunis saab see kunagi olema, kujutan ette. Selliseid suurprojekte teha on mõnus, kogu see põnevus ja õhin sinna tegemise juurde pluss enesega rahulolu, kui see kõik soovitult välja tuleb. Jõudu tegijatele ja edu tiigile tiigiks kasvamisel! :)

    ReplyDelete
  8. Ega ta nüüd nii hirmsuur ka pole, laius pidi 2 istutusala vahele endisele paksult kruusaga täidetud 9m laiusele sissesõiduteele ära mahtuma. Kuna kaldaserv on liigendatud, siis pikim osa on 15m. Sügavused erinevad, vastavalt taimede vajadustele 0,2m kuni 2,0m.

    Thela, Sa katsu kuskilt lähedusest otsida üks bobcati tüüpi väiketraktor, see lükkab Su hunnikud paari tunniga laiali, tuleb odavam kui nädal labidamehele maksta. Kõike ei pea sugugi ise tegema.

    ReplyDelete
  9. Oh jummal. Tõsine, tõsine töö! Aga väga hea, et sul on ka palju abilisi selle juures, nagu piltidelt näha. Ise võiks ennast sellega enne ära katkestada, kui vesi sisse saab.
    See on ikka nii imetlusväärne, kuidas sa haud plaani valmis ja siis korraga, müraki, saabki suur töö ära tehtud!
    Ma juba kujutan ette, milliseid imelisi pilte selle tiigi äärest hakkab mõne aja möödudes näha saama!

    ReplyDelete
  10. jaa, see on üks Väga Suur Auk, mis mürrraki on sinna tekkinud :)))))

    ReplyDelete
  11. Imetlusväärselt suur projekt teil sel aastal!

    ReplyDelete
  12. Veesilm? Ei ole veesilm. Tiik? Ei ole tiik. No ikka järv on :DD
    Ma panin kohe perimeetri jutu kõrva taha ja muud asjad ka.

    Äge projekt! Ilmselt läheb aina ägedamaks.

    ReplyDelete
  13. oooh, ma ka kommenteerisin!!!

    nononsa!

    ReplyDelete
  14. ehk, et ma ei tea, kus mu kommentaar kadus, aga ma ytlesin midagi sellist, et jessas, kui suur ja v2gev - nii kiiresti ja nii suur!! Ning kes teab, mis siis veel saab, kui te lillede ja loominguni joute!!! Sis vist on nii, nagu muinasjuturaamatutes eriti ilusate asjade kohta oeldakse - et ei joua jutus jutustada ega kirjas kirjutada... :)

    ReplyDelete