Wednesday, May 19, 2010

TULBID

Tulpe olen tänavu üksjagu pildistanud, aga paljud neist peaksid siin juba varasemast rippuma. Tänavused, õigeminu küll eelmise sügise uustulnukad, on sellised.
Need igasugu kollased punase leegiga sordid pole päris minu hingelilled, nad on minu jaoks liiga pealetükkivad. Et aga ühes peres võivad maitsed oluliselt erineda, peab aias ka seesuguseid olema.
`Mickey Mouse´ ´Gavotta´ ta pole küll päris punane, pigem selline punakaspruun. Suhteliselt efektne, aga...:)
´Claudia´ on mu meelest hoopis tulbilikum

`Artist´ Mulle on alati meeldinud need viridiflora tulbid ja nad hakkavad mulle üha enam meeldima. Vist on kuidagi seotud mu rohelise aia kontseptsiooniga:)



Aga need kolm viimast sorti potsatasid mu õuele ühest soojast peost 10 km kõrguselt:)
´Ice Cream` pole veel päris avanenud, aga ka see nupp on juba üsna uhke


Minu selle aasta suursoosik ´Green Wave`. Ma kohe ei jõua teda ära imetleda


´Black Hero´ Polegi tükk aega näinud nii ümarat õienuppu. Ta südamik on peaaegu must, aga küll on teda raske pildistada, väljast just selline tume bordoo



Pole küll tulp, aga igavesti uhke ja mõnusa olemisega taim. Külvasin ta märtsi lõpus ja üsna pea jäi talle toas külvikassett kitsaks. Nii kui kasvuhoone paigas oli, istutasin kõik 10 taime veel päris külma mulda. Praeguseks on järel pooled. Salatiks on ta veidi vintske, aga jube hea võiga köögiviljahautistes kas suvikõrvitsa, baklazhaani või brokkoliga. Lisan üsna lõpus, et lehed väga kokku ei vajuks. Kindlasti teen avamaale ka korduskülvi.
Paksoi ehk hiina kapsas


Nädala lõpuks on ilmselt tulbiaeg meil lõpukorral. Kuumus on teinud oma töö.


12 comments:

  1. Oo, Green Wave on ka minu suur lemmik! Ma olen teda omale juba õige palju paljundanud. Veel natuke ja ta korraldab mulle ilusa õitsemise etenduse

    ReplyDelete
  2. nuvatjah... mu meelest need kollase-punasega on just kõige ilusamad :) no hea küll, valge punasega on kaaaa ilus. ja mida karvasema servaga, seda parem! :)

    aga see paksoi - see näeb ülimalt isuäratav välja. ma külvasin oma kastpeenardesse ka ja eks külva juurde ka, kui otsa saab. seda soovitatakse lisaks hautistele ja salatile ja selle sauseguriga püreestada, kui sellist suvist rohelist "smuutit" teha. sinna pannakse veel ju ka hernelehti ja porgandipealseid ja muud väärt kraami, mida muidu niisama ei söö.

    ReplyDelete
  3. ja need ökoköögiviljandajad soovitavad paksoid tarvitada nii, nagu salatitki - et võtta iga kord igalt taimelt 1-2 välimist lehte, siis ta kasvatab keskelt juurde ja annab kokku rohkem saaki.

    10 km kõrguselt? keegi viskas lennukist alla või? :)

    ReplyDelete
  4. Ai kui ilusad tulbid!
    Peaks endale kohe sordinimed üles kirjutama ja sügisel jahtima. Ma loodan, et neid ka meie kaubandusvõrgus liigub?

    ReplyDelete
  5. Roheline laine on ka minu lemmik ja siis need punased.

    Paksoiga tekitasite huvi, peaks ka proovima.

    ReplyDelete
  6. Mulle meeldivad rohetulpide südamikud, eriti veel siis kui õitsemise lõpul kroonlehed hästi avatud. Kui aega, siis ma otsin nende, mis minu omadest märkisid, nimed üles (arvel on nimed peal)
    Topeltõielised ei meeldi sugugi.

    ReplyDelete
  7. Oh, ma pildistasin neid rohelisi igast asendist:D nupuna ja poolavanenuna ja laiali ja poolkinni:)
    Nimed oleks ikka hea teada küll, aitäh lubamast.

    Jah, täpselt lennukiga saabusid:)

    ReplyDelete
  8. On ikka ilusad küll!!! :)

    ReplyDelete
  9. On ikka jah.. ma käin neid siin kord tunnis imetlemas.. ja ei jõua ära imetleda. Nagu muinasjutus - ei jõua jutus jutustada ega pildi peal ära vaadata. :)

    unfons!

    ReplyDelete
  10. See Gavotta meenutab väga seda tulpi, mille paki mu mees mulle kunagi Hollandist tõi. Tema enda suurim lemmik. Aga tänavu õitseb see vist ainult ühe õiega.
    Aga muidu ma ei suudagi ühtegi teistele eelistada vist, tulbihoolik. ;o)
    See paksoi on aga imeliselt ilus köögivili!

    ReplyDelete
  11. Ma olen siis jõudnud ka eelmised postitused järgi lugeda - ha, kas nüüd saad aru, mis ma mõtlen sõna "padukas" kohta, meil siin täitsa tavaline nähtus kui vihma tuleb korraga nii palju, et ei jõua kohe isegi künkalt alla voolata ja mu aed vett täis :))) Müristamist oli siin-seal kuulda küll (ju kodus ka, maja piksekaitse oli jälle välja "löödud"), aga vihma ja vikerkaart ei näinud küll kusagil.

    ReplyDelete
  12. Grren Wave on väga ilus.
    Kevadest ei tea midagi. Alanyas on 26 kraadi varjus. Aga kui kodus selline suur suvi lahti on, siis ma võin vist oma kuus päeva kastmata olnud kasvuhoonetäie peiulilli küll maha kanda. Lepatriinu peaks täna koju jõudma, eks siis kuuleb uudiseid.

    ReplyDelete