Wednesday, June 24, 2009

SUVEÖÖ UNENÄGU

Täna nägin ma ilusat und. Väga ilusat:) Et siis kõndisin aias ja kõik oli iseenesest korda saanud. Tee oli valmis. Vana kiviktaimla uueks saanud. Aeglasekasvulised väikesed kenasti paigutatud okaspuud vaheldusid ümberistutatud kääbusiiristega ja kogu mullapind kenasti kaetud. Aga suurde peenrasse jäänud tühikute asemele olid tekkinud uued kõrgekasvulised aediirised. Imetlesin tükk aega seda vikerkaart. Isegi lõhna tundsin. Ja kui ärkasin, oli veel tükk aega tunne, et olin peaaegu paradiisis olnud.
Kaua mul seal muidugi olla ei lastud. Ärkasid külalised. Ühed tulid, teised läksid. Kõiki oli rõõm vastu võtta, aga vahepeal kontrollisin õitsemahakanud lillede õigsust ja selleks tulin ka mitmel korral arvuti juurde. Ma lihtsalt vajan vahepeal sellist, noh - oma aega.
See internet on ikka üks imeline asi. Kirjutad, vaatad ja siis kogemata klõpsab sõrm mingile e-poele. Iseenesest:) Sel aastal ma enam lilli küll ei telli, aga vaadata ju ikkagi võib, onju?
Aga tegelikult- minus pesitsev hostahoolik sai tänavu oma ravimi kätte. Ja kui kevadel helistas ühe aiandi juhataja, et ta tõi puugurmaanidele (milline ilus nimi! ma polnud varem säärast isegi kuulnud) paar huvitavat asja, sain ka oma isu täis. Ja muidugi nõksu rohkem kui paar. Aga niisuguse meelespidamise eest ei saa ju muud teha kui inimest kallistada. Ja miks siis see iirisemaan peab oma osast ilma jääma?
Aga need iirised siis. Tegelikult ongi nii, et kui ma jõuan need kääbikud välja võtta ja ümber istutada, ongi peenras palju tühja ruumi. Ja mis siis sellega peale hakata? Umbrohtu kasvatada või?
Ohhh, ära saada mind mitte kiusatuse sisse!
Aga mida rohkem vaatasin, seda rohkem tilkus süda verd. Oleks ikka ükskord aeg hakata normaalseks ja mingitki piiri pidada. Teisest küljest, kellel siin hullumeelses maailmas ikka nii väga seda normaalsust vaja on.
Ja oma hinge eest peab ju ikka kõige rohkem hoolt kandma:) ja iirised ju seda teevadki. Esmapilgul on nad ehk veidi külmad ja kõrgid lilled. Aga neis on peidus niisugune õrnus, kargus ja kergus, elegants ja sarm, mida ei kohta ühegi teise lille juures.
No nii, käsi muudkui kirjutas - nagu mingi automaatkirjutamine. Olevat ju säärane asi ka olemas. Nüüd olen selle siis ära tundnud. Oi issus, see nimekiri on ikka küll liiga pikk. Igaks juhuks rehitsen ta üle, veidi on ikka vaja vähemaks võtta. Ja mille poolest siis pooled väljavalitud neist allesjäävatest halvemad on? Mkmmm, ikka võtan vähemaks. Lõpptulemus- nimekiri venis poole pikemaks:) Kuidas ma need mõned ilusad sordid enne nii kahe silma vahele jätsin?
Mis nüüd saab? Aga kui ma kirjutasin, siis ma kohe tundsin, kuidas ma ennast armastan:) Kohe irrrrmsasti:) Ja mul pole tegelikult ühtki tõsist põhjust, kolmest rääkimata, miks ma peaksin end piirama või piinama. Ja ma olen ennegi unes näinud, kuidas asjad olema peavad. Aga nimekiri on ikkagi liiga pikk:(
Ja mis ma siis nüüd teen?



14 comments:

  1. arrrrgh, ahnitsejad! :D
    aga siuksed arrrrrmsad ahnitsejad - arrrmsate asjade järgi arrrulagedad. kõva kalli ja istutamisjaksu! päikest kah. ;)

    ReplyDelete
  2. A ütle mulle ka, kus kohast tellid ja kas siberlasi ka on ning vast võetakse ka tellimisel kampa. Ega ma küll tellida taha, aga...
    Aga miks Sa arvad, et iirised on külmad? No ei ole! Nad on rõõmsad, "soojad", meeleolukalt tujutõstvad nagu Mozarti muusika. Mul ei ole neid aed täis ainult sel lihtsal põhjusel, et olen nende jaoks liiga laisk, nad laiendavad oma territooriumi sedavõrd kiiresti, et kui ma oma aiahargiga nendeni jõuan, on nad mu lillepeenrad umbe ajanud :), aga mis teha - ma armastan Mozarti muusikat väga.
    Siberlased on külmad ja eemalolevad, distanrsi hoidvad, nad on minu aia vaikus.

    ReplyDelete
  3. Aga unenäod on ilusad :)
    Mind on mitmeid kordi "kummitanud", et olen saanud sinise pooltäidisõielise pojengi, põõsal ainult kümmekond õit ja ei ühtegi sipelgat ega tigu.

    ReplyDelete
  4. Armsaid asju ei ole kunagi liiga palju ;)

    ReplyDelete
  5. iiriste osas olen hilisega üsna ühte meelt (kuigi mozarti muusikat meenutavad mulle ühed teised lilled) :). aga on seal muidu siberlasi ka või? need vist taluvad poolvarju ka vähe paremini...

    ReplyDelete
  6. aahhhhh, a nad võtavad ikka hingetuks küll! ei ole palju puudu, et ma pool tööpäeva nende imetlemiseks kulutaks... kui saaks, siis kuulaks Mozartit ja Straussi korraga. Niiiii ilus.

    ReplyDelete
  7. http://www.iris-cayeux.com/index.php
    Ikka seesama koht. Seal menüüs on other irises ja seal siberlasi üksjagu. Tellisin möödunud aastal sealt peaaegu kõik. Kasvatan neid praegu pottides veidi kobedamaks, need taimekesed olid küll suhteliselt väikesed. Aga otsustage ruttu, ma tahaksin selle tellimuse kohe-varsti-ruttu ära saata, saaks nad juba juuli lõpus kätte ja kasvama. Ja kui ma seda kiiresti ei tee, venib mu tellimus nagu kumm- ikka pikemaks ja pikemaks:)Täna ainult sellega tegelengi. Lisan nimesid:DDD
    Ega nad polegi külmad, siukesed hapra ja õrna hingega, aga nii mõnigi primadonna võib ka elus esmapilgul kõrk tunduda:) No vähemalt mulle tundub nii. Ja mulle meeldivadki niisugused, kes oma olemust kohe ei ava. See avastamisrõõm peab ju ka olema:)

    ReplyDelete
  8. ehmmm... ei, ma praegu ei telli küll midagi. vaja need kümned ühikud muid taimi enne kusagile ära panna. või noh.. kui kusagil on mõni pisike puhasvalge siberlane ripakil, siis selle võtaks. ÜHE! ja võibla ühe pisikese säravkollase siberlase. ilma pruunide lisanditeta. ja...eee... ei!

    ReplyDelete
  9. No kahjuks ei ole veel aretatud säravkollast siberi iirist. Kollaka olemisega on neid mõned, aga vat valgeid on küll ikka juba väga ilusaid. Kui kollast tahad pead leppima I.pseudacoruse`ga, a tal on ikka veidi pruuni ka sees. Ja nõuab üksjagu niiskust.
    Aga aediirisele on poolvari päris hea, vbl puhkevad veidi hiljem, aga õitsevad kauem ja kindlasti ei pleeku absoluutselt. Neid on küll väga-väga puhassäravkollaseid.

    ReplyDelete
  10. Ma panen ruttu siis need, keda ma eelmisel aastal ei saanud
    Siberlased siis:
    1. STEVE VARNER
    2. SILBERKANTE
    3. SHIRLEY'S CHOICE
    4. ROSEBUD MELODY
    5. PINK HAZE
    6. HUBBARD
    7. DREAMING ORANGE
    8. BLUE REVERIE
    9. BLAUMACHER
    10.ATOLL
    Praeguseks aitab :)))
    Kogu inf tellimise asjus anna teada
    hiliseaed@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Mõtlesin tükk aega, kas kirjutada või mitte. Mind ka vist tabanud mingi iiriste haigus. Käisin sellel lehel ja leidsin, et tahaks endale ka. Kuna ma olen veel tundmatu isik, siis ma ei tea, kas mind võetakse tellimisel kampa, aga lugenud olen ma neid blogisid vast umbes pool aastat. Ise elan kortermajas ja mul on ainult aialapike, aga see näeb välja nagu Semiramise rippaed- kogu aeg seal õitseb ja uueneb midagi, sest pinda on ju vähe, aga kõike tahaks ise ka kasvatada ja katsetada.

    ReplyDelete
  12. Muhedik, kas minu võtad tellimise kampa? Kui jah, siis mis meili kaudu võiks sinuga täpsemalt suhelda? Ma tahaks muidu päris suurt portsu sealt...

    ReplyDelete
  13. Aaaaah kulla Aidi! Ma nägin Su kommentaari liiga hilja. Vahepeal oli nii kiire, et polnudki aega kommentaare lugeda ja nüüd on tellimus läinud.
    Aga kui Sul on küsimusi, võid kirjutada muhedikumaa@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Ohhhhhhhhhhhhhhh... hilinemine on mu tugev külg. Aga teisest küljest jälle olen kiusatusest päästetud ja raha jääb alles, see ju ka tore.

    ReplyDelete