Tuesday, July 19, 2011

PÄIKESEKULDSED

Kõige üllatavam vaade avaneb minu jaoks vanast aiast uude tulles. Olin siin harjunud nägema ikka viljapõldu, hiljem ohakavälju ja mõned aastad nägin siin heinamaast tekitatud murumoodi asjandust. Tänavu aga piiluvad põõsaste vahelt helkiv vesi ja värvilised õied.
Ülemöödunud sügisel mürgitatud heinamaale istutatud ja möödunud suvel piirded ja katted saanud päevaliiliad näevad praegu välja sedaviisi. teiselt poolt

Olen päevaliiliaid pildistanud mitu aastat, sel suvel jäädvustan vaid mõned uustulnukad. Eelmisel sügisel saatis ammune hea tuttav Läti sordiaretaja Andris Krumins mulle mõned oma sordid, esimesena puhkes `Malviine´



Minu absoluutne lemmik, õrn ja armas ´Helena Seabird`






7 comments:

  1. Muhedikkude ja Aia sümbioos on imeline.
    Meenub jutuke, kus Lill õitses üha kaunimalt ja kaunimalt, et Laululinnule meeldida ja Laululind laulis üha imelisemaid viise, et Lillele meeldida. (no midagi sinnakanti... :) )

    Siin sama seis. Igal lillel on õhku ja ruumi.

    ReplyDelete
  2. Ahh, vat näe! Olin ikka valel kuupäeval teil külas! Vaat kus ikka päevaliiliad ja muiduliiliad nüüd õitsevad ja mina jään sellest showst ilma!
    Väga vinged vaated juba!
    Vat see multshimine annab taimedele ilusa raamistuse. Ilma on nagu mul, vähe metsikuma mulje jätab

    ReplyDelete
  3. Jah, päevaliiliad on ka minu lemmikud, aga ei teagi miks mulle need uued, lopsakate ja kroogitud servadega õitega ei ole eriti südamelähedased, olen neid oma sadakond teistele ära andnud, oma aeda veel kümmekond (noorperenaisele meeldivad) jäänud. Ja läbi aegade suurim lemmik Saladin, keda enam eriti aedades ei kohta tema lamanduvate õisikuvarte tõttu.

    Aga kes heleroosa teisel pildil paremal kohe kibuvitsa taga oranži taustal?

    ReplyDelete
  4. Ilus on - väga ilus. Aga nagu liiliate juures, meeldib mulle ka päevaliiliate juures puhas ja lihtne õis. Aga need krooked ja topeltõielisus jätavad mind külmaks.

    Aga see Malviina on küll kena ja huvitava värviga

    ReplyDelete
  5. Ei oska muud öelda, kui et seda ilu peab ikka oma silmaga kaema tulema. (Y)(Y)(Y)

    PS. Need üldvaadetega pildid on lihtsalt võrratud.

    ReplyDelete
  6. Nüüd muutub see aina ilusamaks. Sina oled mulle õpetanud, kui ilus võib päevaliilia olla! Ja mõned neist värvivad ka:D
    Kui mulle meenub mu aastatagune suhtumine, huh, päris tobe. Päevaliilia on ikka väga ilus.

    ReplyDelete
  7. Show on vinge ja õnneks oli mul oidu ta endast veidi eemale lükata, nii, et siin ei istu värvid Sulle kohe pähe.

    Mis nüüd sellesse raamistusse puutub, siis esiteks on endal kergem, aga põhiline on see, et taimel on parem- mullatemperatuur ühtlasem, pinnas ei kuumene üle ja niisku säilib ka paremini.

    ReplyDelete