Thursday, June 17, 2010

IIRISED, IIRISED JA VEIDI MUUD KAH

Nii. Suve antakse meile siis ülepäeva. Eilsele külmale, pimedale ja vihmale vastukaaluks tänane soojus ja päikeseline ilm, mis lubas päev otsa istutada. Asi edeneb:)
No ja muidugi puhkevad siis ridamisi ka iirised.
´Royal Crusader´ `Rustic Royalty`
Mõtlesin küll, et sel aastal näitan ainult uustulnukaid, aga ka need sordid, kes juba mitmeid aastaid meil õitsenud, on nii ilusad, et kohe mitte kuidagi ei saa neile ülekohut teha.
`Tut´s Gold´

`Edith Wolford´



´Beverly Sills´


`Babbling Brook´ on Keppeli 1965 aasta sort, aga ei jää millegi poolest alla päris uutele. Ta on eriti tähelepanuväärne selle poolest, et on esimene puhas hõbedase sädelusega helesinine sort. Ta on saanud ka kõikvõimalikud autasud, mis on kõrgetele aediiristele ette nähtud. HM 67; AM 69; Dykesi Medal (DM- kõrgeim auhind, mida üks iiris võib saada) 72; John C.Wister Memorial Medal 75. Üle 10 aasta oli ta pidevalt iirisesõprade huviorbiidis ja auhinnasaajate hulgas. On siiani üks mu lemmiksorte.


Idamagun ´Coral Reef´ tunnistati aga milleeniumililleks (puhkes esmakordselt 2000) ja on muidugi seda ka väärt.



Süüa pole aega teha, hea kui peenral miskit ise valmis saab:)




ja varsti on neile ka lisa oodata. Seal on ka hoopis suuremaid, aga ma ei mahu taimede vahele pildistama



10 comments:

  1. Ma ise mõtlesin täna hommikul sama, et kuidas saab üle päeva ilm vahetuda :)

    Sul on ikka aukartustäratav kogu. Tõelised kaunitarid.

    Ja see tomat. Ah, kuidas tahaks ka kasvuhoonetada. Küllap see päev ükskord tuleb ka.

    ReplyDelete
  2. Rediseid ei taha, aga kurki küll, täna siis istutasin oma "rakkekurgid"
    kasvukast õue, kerisin aiavõrgu ümber ja pakkisin kilesse-loori, vast saan ka varsti jälle kurki.
    Mis sort tomatit juba roosatab? mul kõik suureviljalised ja aprilli teisel nädalal külvatud, viljakesed veel paras pihku võtta, saaki annab veel oodata :(

    Minu kadunud puhtatooniline helesinine sarnaneb väga selle Keppeli omaga (kes teab, vast oligi?) Nüüd hea Sinu blogis imetleda :DDDDD

    slypeyph - aeg vist magama minna, harakad ajavad oma lärmakad ja jonnivad lapsed juba poole kolme ajal akna alla murule, juba teist ööd lärmist uni otsas ja passin öösi nende tegemisi (lastekasvatust) :D

    ReplyDelete
  3. Ohh, see helesinine on ilus!
    Kavatsen ühele naabrinaisele augu pähe rääkida, tal ka üks hirmus-ilus helesinine, et las annab mulle ka juppi. Sort pole arvatavasti sama aga muidu see värv on super!

    ReplyDelete
  4. Kumaline, et mina, paadunud punaste-roosade-lillade toonide fänn, vaatasin imetlusega esimest sinistes toonides iirist, aga teine, pruunikaspunane, tundus vaid selline "on küll ilus jah". Vanadusest lolliks vist minemas juba. :oP
    Kollane oli ka mõnusülisupersärav.
    Aga need kurgid-tomatid...no ma ei tea, mida ma kogu aeg valesti teen?

    ReplyDelete
  5. Kurk ja tomat on üldiselt küllaltki lollikindlad, kaks asja, mis nad põdema panevad ja saaki vähendavad on jahedus, mis kasvu pidurdab ja sellel perioodil antud väetis, mida nad külmaga ei omanda ja hiljem liiga palju saavad.

    ReplyDelete
  6. Jeerum - nii suured kurgid juba, ja tomtid ka küljes. Ma külvasin tomatid sinuga enamvähem samal ajal vist, aga mul alles teevad esimesi õisi lahti. Kurkidest ma parem ei räägigi - hea kui augustiks mõne saab.

    Aga iirised on vägevad! See kollane on väga muljetavaldav.

    ReplyDelete
  7. Heldene aeg!

    mastotos.. on jah, täitsa masohhism neid kaunitare nii kaugelt ja läbi ekraani vaadata.

    ReplyDelete
  8. no täitsa metsas. minu maitse on täiesti ära rikutud nüüd. mul vaja veidi maha istuda ja mõelda, mis mulle ikkagi meeldib :D

    a kuidas teitel seal kurgid-värgid juba valmis on, sellest mina küll aru ei saa.

    ReplyDelete
  9. Jajah, iirised võivad pea segi ajada küll:) Säärast värvigammat muidugi ei kohta mitte ühegi teise taime juures.

    Ma ei tea, kuidas nad nii kiiresti valmivad, ju on neil hea olla:) Kasvuhoone on soe ja seda oleme me muidugi kogu aeg jälginud, et õine t ei oleks madalam kui 15C.
    Väetanud pole me neid kordagi.

    ReplyDelete
  10. tere
    just täna kaevasin peenrast välja iiriseid ja tahaksin midagi uut värv juurde panna. kas teie käest oleks võimalik saada neid imekauneid iiriseid?
    tervitades
    piret
    kollaneroos@hotmail.com

    ReplyDelete