Friday, April 24, 2009

TÖINE

Planeerisime töise nädala. Oli ka. Aga mitte päris nii nagu tahtsime. Siia pidi tulema traktor ja kaks päeva töötama - ajama laiali majaesise mullahunniku ja teeäärsed kruusahunnikud. Tuli ka. Alustas tööd ka. Aga tunni aja pärast läks mingi hüdraulika rikki. Nüüd on teda mitu päeva parandatud. Tulemusteta. Need on need tehnikarõõmud.
Tegime siis muud. Sügisel poolelijäänud kuuril piirdeliistud küljes ja kuur ise värvitud. Aiamööbel värvitud.
Aed puhas. Songerdatud muru rullitud, mäger on selleks korraks kuskile kaugemale oru poole nihkunud. Lääbakil ja laialivajunud puud sirgu veetud ja kokku seotud. Üldiselt neid lumekahjusid nii hulle polnudki kui kartsime.
Kõrgpeenrad-kasvuhoone külvideks- istututusteks ette valmistatud. Veel õhtul kastsime neid päris hoolega.
Kui nüüd järgmisel nädalal need hunnikud ja parkla ka valmis saavad, siis oleme oma töödega kuu aega kavandatust ees. Peab vist mingeid uusi projekte hakkama välja mõtlema:)
Tegelikult on koristustöid veel palju, vaja on sorteerida ehitusmaterjalide jäägid ja kõik kõlblik korralikult virnastada. Värvipotsikud sinna ohtlikkesse jäätmetesse jne.

See harakapaar, kes meie õunapuu otsa oma saja ilmakaare poole laiali sasipuntrast pesa teeb, on aga meil aias suur abiline olnud:S
Enamus taimesilte maast välja kakutud ja ilusti istutusala servakividele hunnikutesse laotud. Ja mina pean siis nüüd ennustama, kes on kes. Suuri ja erilisi, haruldasemaid taimi ma muidugi tunnen, aga paljusid oleks vaja ka kontrollida. Nagu näiteks seda lõokannust. Ikka peab midagi imelikku meil siin juhtuma Krookustest ei räägi ma enam üldse, neist kõigist saavad nüüd murulilled. Lipikud laiali, osa päris kadunud, osa sorte hiired laiali pillutanud....Annetan kõik mehele, ei suuda mina enam neid mitut kümmet sorti ära määrata.









Värskelt värvitud pinki käis kurg uudistamas. Ta meil siin vana elanik. Vist üks vähestest, kes siiani midagi kurja pole teinud. Ega need teised oma meelest ka vist mitte:)




Peale koristamise on varakevadine aed kuidagi lage ja tühi. Õitsevad peamiselt valged-sinised lilled. Sügisel saadud kääbusiirised on kenasti talvitunud. Kõige korrektsem on aga praegu hostapeenar. Et suurem istutusala sedasi katta, oleks vaja välja võtta kõik sibullilled, aga seda päriselt ka ei raatsi. Kogu aia üldmulje on tänu okaspuudele siiski väga roheline.


Täna varahommikul oli -1C, päevane maksimum +15,4C vilus. Täpselt aasta tagasi 24. aprillil käis meil esimene suur niitmine, aga tänavu.....
Kes arvab ära, mis see on? Mujal vist unustatud lugu:D
Pildid on tehtud täna õhtul, kõiki laike ei viitsinud suurest väsimusest pildistada. Ja nad polegi nii väga vilus.




Nüüd peaks vist tubastele toimingutele keskenduma. Aknad ja puha...
Ja vald tegi sel aastal varakult meie kruusateele tolmutõrje, selle eest oleme me neile küll väga-väga tänulikud.


6 comments:

  1. mul tegid varesed sügisel nende siltidega täpselt samamoodi. naersin veel, et ju ema õpetas pojale tähti :)). Ja mul pole ka enam õrna aimugi, kus miski lauk või muu sibullill täpselt asub.
    Aga lage on aed praegu tõesti - aga pole hullu- juba tulevad igaltpoolt ninad välja.

    ReplyDelete
  2. Ach, mis ilusad krooksud! me muretseme neid ka järgmiseks aastaks kõvasti juurde. ja igasugu lumi- märtsi- ja muid kellukesi.

    a kuule... see pole ju toonekurg! see on päriskurg, s.t. sookurg :)

    mul käib musträstas (kelle kohta ma eile süüdimatult vestluses mustsõstar ütlesin)kõrgpeenras ja igal pool, kus männikoort maas on. laamendab ja tuustib.. ja siis hilisõhtul istub puu otsas nagu mauk ja laulab nii ennastunustavalt ja valjult.. ilus!

    supro!

    ReplyDelete
  3. oi,mulle meeldib kevadeti linnurahva askeldusi jälgida!
    kui asjalikud ja millised tembud inimeste kulul!

    ReplyDelete
  4. Võtab heas mõttes kadedaks. Ma vean siiamaani kõrgpeenrasse mulda, igal õhtul kärutäis. Rohkem ei jaksa. Ning tänan mõttes taevast, et rohi veel ei kasva, traktor ootab ikka veel Stokkeris varuosi.

    ReplyDelete
  5. Need linnud on vahvad jah! Noomin siin oma harakaid-vaadaku milline nende pesa välja näeb:) Nagu igavene harakil tuustakas ja sellisest inseneritööst kaovad küll kõik munad ära. Mina olen neile siin igasuguse turvalisuse taganud ja pikad vestlused ka, aga nemad siin tegelevad mulle pahanduste organiseerimisega.

    ReplyDelete
  6. Peale korrastamist tunduvad peenrad tõesti lagedad - ma isegi mitmel õhtul arvutis augustikuised fotosid sirvinud, et endale kinnitada fakti - ei, ei ole seal peenras tegelikult sentigi vaba ruumi!

    ReplyDelete