Monday, May 28, 2012

VIIMANE, ESIMENE JA SUUR-SUUR ÜLLATUS HOOPIS TEISEST OOPERIST


  Lõpuks näitas end ka viimane kääbuskasvuline uustulnuk `Surrounded`, tema on ülemisel fotol. Teised MDB jätkavad veel õitsemist, aga nende portreed on mul eelmistest aastatest olemas ja ühekaupa ma neid enam ei pildistanud
 Suur oli mu üllatus, kui avastasin, et puhkenud on ka esimene kõrgekasvuline aediiris `Wintry Sky` (Keppel 02; HM 04, AM 06; WisterMM 09; Walter MM 10) ja mu mäletamist sai ta eelmisel aastal ka DM, aga selle pean ma üle kontrollima. Ta on väga omapärane amoena-tüüpi õiega iiris. Tavaliselt on neil tumedamad alumised perigoonilehed ja ülemised on heledad, temal on nad puha vastupidi. Ma arvan, et tavaliselt ta nii virk pole, aga see on üks eelmise aasta austraallastest, kes ei jõudnud õitsema minna ja ilmselt on tal veel ajaarvamine sassis.
 Aga siin on midagi väga erilist. Sain hilissügisel imepisikese taime. kevadel käisin mitmed korrad vaatamas, kas ta on talve ikka üle elanud ja jõuab end maa peale punnitada. Arvasin, et ehk paari aasta pärast näen ta õisi. Aga vaata, mis ta täna korraldas, see temp võttis mu lausa ohhetama :). Suureõieline kuldking ( Cypripedium macranthon) `Album`
Puittaimede tume küpsroheline ei sunni end enam imetlema ja vaatama, vaid hakkab muutuma taustaks peatsele Suurele Õitsemisele. Terve aed on täis ootel õienuppe ja - pungi. Head vihma oleks väga vaja.

11 comments:

  1. Wintry Sky on tõeliselt ilus.Üllatavalt vara avas sul õie(ju siis ajaarvamine veel natuke sassis).Minul sel aastal ei näita kahjuks õit.

    ReplyDelete
  2. Issake, kui ilus! Kas mul õnnestub teda ka näha?

    ReplyDelete
  3. Ma ei tea mille kohta Tiia õhkas, kuid minu vaimustus kuulub esimeses järjekorras kõige alumisele pildile. Loomulikult on ka kõik iirised vaimustavad. See lokkisõieline sinine on vanaaegsest iirisest juba täitsa erinev lill.

    ReplyDelete
  4. Vaimustav see valge king. Ei tea, kust sellist saada võiks?

    ReplyDelete
  5. Iirised on kaunid, aga valgeõieline kuldking kaunimgi veel.

    ReplyDelete
  6. Kas austraalia taimed on meiepoolkera omadest palju erinevad? Ilus!
    Kuldkingake on vahva, v22rt m6nd teistki tooni seltsilist:)

    ReplyDelete
  7. Mulle oli ka üllatus, et eelmisel sügisel istutatud Cypripedium reginae õitsema hakkas. Olin eile õhtul nii kutu, et arvutisse panna ei jõudnud.

    ReplyDelete
  8. Neile, kes seda valget himustavad- mulle ta kingiti ja ma ei tea, kust teda saab. Äkki on Savisaarel või tehke Aavikuemandaga kaupa, vbl võlub ta kuskilt teile välja. Aga üks suur spetsialist ütles, et selle eest võib juba pool maja osta:D
    Kaaren- see Wintry Sky on tegelikult aretatud USA-s. Austraaliast tellisin seepärast, et B.Blyth, kelle iirised on väga ilusad, elab ja töötab seal ja tema uuemaid sorte naljalt Euroopast ega USAst ei leia, aga see WS oli mul juba mõned aastad soovikirjas, ja et ta oli seal saadaval, siis tellisin ka selle. Üldiselt on praegu kogu maailmas uuemad sordid oma olekult ikkagi üsna sarnased.

    ReplyDelete
  9. Lausa uskumatu kuidas pool maja võib nii väikesesse kingakesse mahtuda. Saan aru, et Tuhkatriinul oli väike jalg aga... :) Vat mille kõigega loodus hakkama saab! Nii elegantne on see valge kingake.
    Wintry Sky on väga imelist värvi.

    ReplyDelete
  10. Kõrgem pilotaaž!
    Loodan, et ühel ilusal päeval õitsevad need kingad minu aias ka, siis kui ma juba edasijõudnute hulka kuulun.

    Iirised on imelised. Mulle meenutavad nad orhideede õisi, ainult et õrnemad ja õuemad :)

    blogger muide on sõnaks valinu 800 dollarit

    ReplyDelete
  11. See kuuking...; Deia ohkab ja läheb nuputama, kust see pool maja saada, mis maha müüa :D

    ReplyDelete