Thursday, May 3, 2012

PISUT PILTE, VEIDI JUTTU JA SAJANDI TEGU nr.2

Päevapilt "Helerohelised udemed" Peaagu nagu päris juba:).
Meelespea elik olulised tärminid:
02.mai-  esimene käo kukkumine
03.mai -tolmutõrje
 03.mai - tomatite kasvuhoonesse asustamine.

Natuke roosat lõhna- `Fondant`
Ometi kord! `Pinocchio`
Kultuurne umbrohi:). Igal pool.
See küll mitte.  Vägagi ontlik hariliku karukella valge vorm
Oooo, bergeeniad on mu suured lemmikud. `Bressingham White` täies ilus
Kiviktaimla on samuti alustanud
Amuuri adoonis (A.amurense)- laisem kui kevadine õde. Aga see-eest hoopis intensiivsema värvusega.

Noh, tema veel pole jõudnud end külvata, aga nime ei tea ikkagi. Kui väga-väga otsin, siis muidugi leian ka.
Eelmisel aastal painutas lumi hariliku elupuu `Plumosa` päris vastu maad. Siis ei raatsinud ma teda maha lasta võtta, et kasvagu siis lamades kui tal nii parem on. Sügiseks hakkas ta veidi oma latva tõstma. Nüüd on ta niipalju end kergitanud, et moodustab sõnajalgade kohale auvärava. Viimased on muidugi seda väärt. Teiselt poolt on vaade veel uhkem, aga pildistamiseks kehvem.
Ja nüüd tegu, mida ootasin mitu aastat. Esimene sajandi tegu oli meil muidugi jalgtee majani:D Aga siia, ühele mu lemmikkohale tekitati kord (oh, ma ei mäletagi mitu aastat tagasi) üks üüratu kole hunnik. Kui ma siit läbi käisin, olin alati infarkti äärel, sest midagi nii jubedat andis ikka keset aeda välja mõelda.. Ja see oli selline muld, millega ka midagi teha polnud, mingi soopõhi. Aga eile saime lõpuks niikaugele, et traktor sai hakata harima me eelmise aasta tiigisisu, mis aeti küll laiali, aga randaalida ja äestada enam ei õnnestunud, sest põud muutis selle telliskiviks. Nüüd kevadel segasid sagedased vihmad, sest savi on märjana teatavasti nagu liuväli ja kleepuv kui näts. Nonii, eile oli siis see päev, mille ma kirjutan vist kuldtähtedega seinale, sest hunnik on KADUNUD ja murugi uuesti peale külvatud. Otse loomulikult ei tõstnud me teda siit ära oma pisikeste käekestega. Traktori kopp tegeles sellega pool päeva ja segas siis selle mahalaotatud saviga.
Elagu liblikad! :D

10 comments:

  1. Hahhaaa! Valge lõokannus!
    Vot murdsin siin oma pead, et mis taim valgete õitega soostuks mul valges aiaosas laiutama ja esinema.

    ReplyDelete
  2. Ohooo, see maalapp on nüüd nii sile ja korras, et pane või medal kellelegi kaela!!! Super!

    Ja see karukell on nii armas, et kohe on! Arrmas karrvaline. :)

    ReplyDelete
  3. Botaaniline kretiin ei saa aru, mis põnev umbrohi sel kolmandal pildil on, sobiks mulle metsa alla :D

    ReplyDelete
  4. vaaat see oli küll tegu,jah!!! lisas puhtale kiitusele ka täiesti omakasupüüdlikult ütlen, muuseas :)

    ReplyDelete
  5. Vaat huvitav lugu, ma olen seal aias alati nii vahtimisega ametis, et seda hunnikut ma ei näinud ja eile tundus uus glfiväljak :D nagu oleks ta seal alati olnud.

    No see ei tule sellest, et ma sajandi tegu kuidagi pisendada tahaks :) Peab aga jälle tulema, sest kõik läheb aina ilusamaks. Suur järvistu oli väga väga ilus. (ohkab).

    ReplyDelete
  6. Teil nii kena roheline juba! Meil varsti ka:)
    Aga huvitaval kombel minu aias õitses amuuri adoonis juba ära ja kevadadoonis tegi alles eile oma nupu lahti :)

    Ja mina ka ei mäleta ühtegi kolehunnikut kuskil :D

    Küll see forsüütia on Sul ikke ilus. Minul looklev fprsüütia õitseb tänavu ainult alumistel okstel :( - peab ta vist välja juurima ja mingi külmakindla vastu vahetama. Mis nimeline see teie juures kasvab?

    ReplyDelete
  7. Mu ema maja h2marama nurga taga on juba 25 aastat yksainus l6okannus kasvanud, mida kogu ta pere kohtleb kui imelist haruldust, on see ju nii erinev k6rgekasvulistest nn taluaiapysikutest.
    Sinu pilte vaadates tuli mulle j2lle suu-uur igatsus juba tulbi6isi n2ha. Nyyd on tulbid ka minu aias kohe-kohe puhkemas, erit varajased on yhed valge-rohelise nupuga (oh, kuhu kadus sibullillede ostunimekiri?)
    Fyysikutel pole 6igus, kui nad v2idavad, et looduses ja energeetikas on k6ige pysivam ja 8konoomsem vorm kera. Ei ole. Hunnik on. Vaadake, kui palju on yhel hunnikul pysivust ja j6udu s2ilitada oma olek ja vorm!

    ReplyDelete
  8. :D Thela- see ongi see lõokannus, keda palusid potti pista:)

    Deia- meil on neid forsüütiad ju mitu, kes hästi õitsevad- esimeses postituses oli `Freja`, selles `Anton Dwarf`. Lookleva viskasin välja aastaid tagasi, seda ei tihanud isegi ära kinkida.

    Kaaren- Sul on õigus, need hunnikud tulevad, et jääda. Mul on veel värava taga mõned põhjad, mida sügisel sai küll oluliselt madalamaks võetud, aga päris ära..:DDD

    ReplyDelete
  9. mina mäletan seda hunnikut küll, sest minuni jõudsid seal otsas resideerunud hostad ja veel midagi, mida ma hetkel ei mäleta. :) Aga ilus on hunnikuta! Ja ma ei jõua neid päevi ära lugeda, millal ma seda ilu kõike jälle oma silmaga nägema saan! ;)

    ReplyDelete
  10. Sa ütle nüüd, osa ei ole rahul, et aed on liiga tasane ja tekitavad nimelt hunnikuid ja osa siis hoopis likvideerivad neid. No on see inimeseloom üks rahulolematu hing.
    Aga eks ta ole jah nii, et kui see hunnik ikka vales kohas on siis jama kui palju. Ma lasin ka seal vahtra salu otsas, kolmnurgas, kopal alguses kännud sinna tõsta, et hiljem likvideerin. No ja ei olnud aega sellega tegeleda. Eelmine sügis siis hakkasin lammutama, oli ikka tükk tegu ja üks on nüüd nii jurakas, et ma ei teagi kuidas ma ta liikuma saan. Aga küll ma selle liikuma saan. Vinnan kasvõi auto järelkäruga ära.
    Aga savi oleks mul küll vaja kaevaks augu ja vooderdaks sellega küljed ära. Saaks kastmisvett sees hoida, kaevu vett ei saa ju kohe kasutada.

    ReplyDelete