Tuesday, May 22, 2012

VALGE, ROOSA, SININE JA ....LOOMULIKULT IIRISED

 Tegelikult peaks mingit moodi oma fotosid sorteerima ja lillede kaupa grupeerima. Et kui kolmiklilled, siis kolmiklilled ja kui tulbid, siis tulbid ja sedamoodi edasi. Aga, et lillede õitsemine  ei allu mingitele tahtmistele, korraldustele ega distsipliinile, vaid puhkevad siis kui neile sobib ja pähe tuleb, jõuaksin ma oma korralike postitustega vast alles sügisel mõne kevadlilleni. Nii, et olgu siis juba siit ja sealt aianurgast korraga:) Kolmiklilled veel lõpetanud pole, mõne liigiga läheb veel päevi, enne kui nad end näitama hakkavad.
Suur kolmiklill (Trillium chloropetalum) on aga täies õies- puhmik ülal ja õis lähemalt
 Tiarellid puhkevad küll enamvähem samaaegselt, aga siiski ka mitte kõik korraga.
Puhasvalge õisiku ja kompaktse puhmikuga `Spring Symphony`
 `Pink Skyrocket` edvistab roosa-valgevahuse õisikuga
 Hoopis isemoodi tegelane on `Moorgrün`. Tema ei püsi raamides, vaid käitub kõige ehtsama pinnakatjana püüdes üpris  kiiresti laiutama hakata. Õitsemise poolest on ta teistest veidi laisem, aga kui ta kord oma õied avab, on vaatepilt muidugi muinasjutuline, sest siis ajab valge õievaht üle iga ääre ja kivi.
 Alpi epimeedium rubra (Epimedium alpinum rubra) - armas ja ilus nagu ikka kõik epimeediumid.
 Sibullilledest on kätte jõudnud preeriaküünalde aeg. Leichtlini preeriaküünal (Camassia leichtlinii)
 Kõige sinisema sinise õiega varretu emajuur (Gentiana acaulis)
 Valge-sinisekirju kannike (viola) `Rebecca`. Katab hästi pinda ja paljuneb kenasti. Mõned kurdavad, et ei pea meie talve vastu. Aga ma arvan, et siis on asi liiga rammusas mullas, sest meil kasvab ja õitseb ta üsna kehval kohal juba mitu aastat.
 Tänavu ma enam oma iiristega sedasi ei hulluta kui varasematel aastatel ja panen üles tõesti vaid uustulnukad või need sordid, keda ma mingil põhjusel pole varem pildistanud. Aga sinise värvuse jätkuks veel üks sinistes toonides kohake
 `Pink Twilight`
 `Chanted`
 `Cimmaron Rose`
 ja loomulikult on ka mul olemas tulbid :). ´Green Wave´ on  ehk mu absoluutne lemmik nii oma ebatavalise värvikombinatsiooni, õie ehituse kui hoiaku poolest.

16 comments:

  1. Väga kenad taimed! Üks ilusam kui teine.
    Olen ka mõelnud, et võiks kuidagi grupeerida fotosid. Aga siis jälle mõtlen, et kõige tähtsam on emotsioon, mis ma pildistamise hetkel saan. Ja hallil talvepäeval uuesti vaadates ongi postituses just selle päeva, selle hetke meeleolu, see õitsemine.

    ReplyDelete
  2. :) No viiiiimaks ometi! Ma juba mõtsin, et ma ei jõua ära oodatagi, millal Green Wave õitsema hakkab. :)

    ReplyDelete
  3. Kas ma sain millestki valesti aru või õitsevad sul juba iirised?

    ReplyDelete
  4. Minul jagub silmi vaid iiristele!Chantedi pilt on sinul paramini õnnestunud.Pildistasin päikese käes ja kohe näha,et kvaliteet annab tunda. Sinu pildil on näha profesionaali kätt ja pilt loomulik,värvid nagu peenral.
    Fotograafia on kunst!

    ReplyDelete
  5. Jaa, kääbuskasvulised aediirised õitsevad juba mõned päevad:)
    Iirisesõber- pole ma mingi professionaal, aparaadigi sain vähem kui 4 aastat tagasi, aga selle digikaga on hea, kustutada saab ju lõpmatuseni kuni tunnetuse kätte saab. Ja igas aias tuleb valida pildistamiseks õige kellaaeg, olenevalt sellest kuidas varjud liiguvad. Puhas iseõppimine

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Missugused kaunitarid!!! Minul ka tulp Green Wave olemas, loodan homme esimest lahtist õit näha. Iirised mul veel ei õitse, aga madal sinine lubab õit varsti näidata.

    ReplyDelete
  8. Need kannikesed murdsid mu südame!

    ReplyDelete
  9. Oi, see Rebecca kannike on väga vahva. Kuidas seda saadakse - kas seemnest tuleb samasugune? Mul aias mingeid erinevaid "mini võõrasemasid" tärkab päris palju,pole isegi uurinud,mis tõugu, kuid natukene liiga kribud õied neil kõigil.

    ReplyDelete
  10. Oi milline värvide mäng! Ja need kääbuskasvulised iirised! See mu uus armastus. Ja tore ju, kui igal kevadel saad jälle armuda.
    Vahetevahel on kahju nendest inimestest, kes ei märka lilli või üldse loodust.

    ReplyDelete
  11. Milline mõnus hommikukohv imeliste õitega. Lihtsalt lummav! Ja see tulp on eriliselt kaunis.

    ReplyDelete
  12. Green Wave on ilus jah, ainuke tulp, mille nimi mul meeles püsib :). Mul veel ei õitse ja trillium ka endiselt nupus.

    ReplyDelete
  13. Aga seda et - väga ilusad ja südamega tehtud pildid on. See on kaugele näha. :)

    ReplyDelete
  14. Imeline kannike! ja mulle meeldib ka see tulp väga.

    ReplyDelete
  15. Tulp ´Green Wave´ kohta ütleks lihtsalt vau! :)

    ReplyDelete
  16. oh, ilus ja aina ilusamaks läheb. ma ikka alati mõtlen su aeda ja pilte vaadates, et peaks ise ka veidi enam pingutama... aga eks iga asi omal ajal :).

    ja ka minu poolt siiras tunnustus pildistamise taseme märgatava tõusmise eest :). sedagi olen tahtnud juba mitu aega öelda :). hingega on nad alati tehtud olnud, aga tehniline pool on suure hüppe teinud :).

    ReplyDelete