Wednesday, June 1, 2016

NII PALJU RÕÕMU

Maailma pole vist sündinud aednikku, kes ei rõõmustaks iga lible, tutsu ja nuusti üle, mille ta aeda tarinud on. Aga suurim rõõm on näha, et nad end hästi tunnevad, kenasti sirguvad ja neist kribalatest kord puud-põõsad või kaunid püsikupuhmad sirguvad.
Ei tea, kuhu see mai küll nii kiiresti kadus, aga okaspuudeni ma ei jõudnudki. Ega ma kõigist veidi üle 200-st ka rääkima hakkagi, aga on selliseid, keda lihtsalt peab meeles hoidma. Tegelikult, kui ma neid imetlen, võiksin igaühe kohta öelda, et see on mu lemmik :D Targem on siis sellest hoiduda ja mitte midagi säärast öelda.
Ma olen rõõmus, et valge mänd `Tiny Curls`, kelle eluiga paljudes aedades üürikeseks jäi, tunneb end meil hästi, on pisikesest pussakast kasvanud juba kenaks puukeseks ja edeneb jõudsalt.

Meie aedade üks haruldasemaid kuuski, kare kuusk (Picea asperata)


No peab ju rõõmustama, kui sulle selline veidrik vastu vaatab. Harilik kuusk `Push` sün.`Acrocona Nana`


Eelmise aasta uustulnuk `Silberkissen` on talve kenasti üle elanud ja uhkeldab oma paksude töntsakate juurdekasvudega. Ta on kõrgele poogitud ja tuge me tal veel igaks juhuks ei eemalda.


Alberta kuusk (Picea glauca) `Globosa` on väga ilus hõbedane mütakas
Kuldsete võrsetega kuuski on palju, valgete või peaaegu valgetega vähe. Torkav kuusk `Bialobok` on ka juba veidi suurem kui vitsake

Või kuidas mitte rõõmustada, et eelmisel aastal muretsetud  sitka kuuskede sordid end kõik hästi ülal peavad


See kuuseke ilmselt teadis, kui pikalt ma teda jahtinud olin ja näitab oma ilu kohe peale istutamist. Harilik kuusk `Rydal`
Väga suurt rõõmu tunnen ma selle puukese üle, kelle A.Vaasa meile eelmisel aastal kinkis ja kelle oli ta just ise pookinud. Harilik kuusk `Roseospicata` elas talve edukalt üle potis, poogend on kenasti alusega kokku kasvanud ja juba see pisike näitabki end. Need teised oksad ta ümber kuuluvad veel alusele ja nad on vaja järk-järgult eemaldada.

Kõigile, kes hakkavad rajama aeda, eriti need, kel maad palju, olen ma ikka soovitanud, et kui te tahate näha enda ümber suuri täies ilus puid, alustage istutamist just nendest. Puu kasvab kaua ja kurb, kui aednik näeb enda istutatuid parimal juhul vaid paarimeetristena.
Kuigi neid pisikesi on ka kena silitamas ja imetlemas käia, ei saa miski vastu 35-aastasele üle 10m kõrgusele harilikule kuusele `Lubeckensis`, kes kevadel oleks endale justkui meepärlid ümber riputanud.
Mul on nii hea meel, et me lumepuu ka selle vägagi ebameeldiva talve üle elas, Aga, et ta veel ka õitsema hakkab, on ju topeltrõõm


Rõõmu tunnen ka selle üle, et nii jõhvikad kui Ameerika kännasmustikas rikkalikult õisi täis on


ja et Szovitsi liilia end jätkuvalt hästi tunneb, kuigi ta puhkemine hilines tänavu umbes 10 päeva

Rõõm seeriast "Aias sünnib asju` Ühest sõnajalast kasvas sel kevadel äkki välja tundmatu tegelane. Ju oli temast mingi juurejupike puhmikusse jäänud ja nüüd sel kevadel ilmutas ta end esmakordselt

Kasvab see tegelane jõudsalt, paari nädalaga on ta päris usinalt pikkust lisanud. Aga kes ta selline on, on veel suur mõistatus

Tinnen suurt rõõmu, et looga lilled meil ikka elus ja hea tervise juures on. Keramadar

Värvi sõi ere päike tunduvalt heledamaks. Tegelikkuses on `Walter Mains` mustjaspunane

Ahhh!
Aeg on tõeliselt ilus
amuuri deutsia (Deutzia parviflora)

siberi kontpuu (Cornus alba) `Elegantissima`


Kõik oleks kõige paremas korras, kui kuumus veidigi järgi annaks. Varahommikune + 28C on ikka liiast, mis liiast. Vihmast ma enam ei räägigi. Eks rõõmustame siis pealesunnitud siesta üle :)

10 comments:

  1. Ega muud üle eu jäägi kui jalad seina ja laisklema :D Jah kevadeti on aiast topeltrõõm, just nende ellujäämist ja üllatuste pärast ja puukeste juba puudeks kasvamise rõõmust ma ei räägigi. Küll see kuum ka järele annab ja ju saame kunagi vihmagi. Taimedest on kahju, ise roomad ikka varju mööda veepudel suul aga nemad ju juurtega maa sees kinni.

    ReplyDelete
  2. Kuusekesed panevad tõesti rõõmustama,nii palju väikesi võsukesi:)

    ReplyDelete
  3. Suurepärane ja minusugusel väga hea vaadata pilti ja nime koos. Jälle teadmisi juures. Jään pônevusega ootama seda sônajalas kasvavat tegelast

    ReplyDelete
  4. Okaspuudeta on aed paljas ;) sest suure osa aastast on aed ju raagus. Ilusad kuusekesed.

    ReplyDelete
  5. Okaspuudeta on aed paljas ;) sest suure osa aastast on aed ju raagus. Ilusad kuusekesed.

    ReplyDelete
  6. Tore tõesti lugeda piltide juurde nimesid (see osa jääb mul alati nõrgaks ;), imetleda ja mõtiskleda.

    ReplyDelete
  7. Huvitavad tegelased kõik, rõõmustan ja elan kaasa!

    ReplyDelete
  8. Oo, mis äge tagurpidi täppidega liilia! Ja pildid on väga ilusad, nagu alati. :)

    ReplyDelete
  9. Tõesti palju rõõmusid! Mina enda rõõmusid ei jõua kuidagi pildistama - osad on juba jõudnud ära õitseda, võeh!

    ReplyDelete