Tuesday, April 26, 2016

NII PIDIGI SEE MINEMA

Kella viie ajal ärgates ei saanud ma hästi aru, mis toimub. Unise peaga mõtlesin, et kas on täiskuu aeg ja miks ta nii madalal on, et akna taga nii valge on. Siis katsusin, kas mul ikka prillid on ees :D
Kui ma paar nädalat tagasi nõu küsinud sõbrale ütlesin, et vara on taimi kasvuhoonesse viia, sest tuleb veel külma ja lundki, ei osanud ma ju täpset päeva öelda, aga, et kuu lõpp igasugu imelikku jama pakub, selles olin ma täiesti kindel. Ega selles midagi ebatavalist pole, on ju olnud aastaid, kus aprilli lõpus pole veel kogu talvegi lumi sulanud. Aprill on ikka ja alati tembutanud, kord üht-, kord teistpidi.
Tänane hommik kuni keskpäevani. Pildid on tehtud läbi pesemata akende, ei hakanud ma paljajalu lumme tükkima. Osa väiksemaid puid oli raske lume all korralikult maha vajunud


Ja see tihe udu, mis aina lähenes ja lähenes tekitas tõelise varjuteatri mulje

Udurõngas on maja täiesti sisse piiranud, nähtavust segas alates kella ühest umbes tunni paralleelselt maaga tuiskav vihm.
Nii nagu see ilm hakkas sügisest peale veiderdama, nii jätkab ta ilmselt mai lõpuni. Küll mul on hea meel, et ma tomatite külvi lükkasin tavalisest kuu aega hilisemaks. Sel ajal on nad mul kippunud õitsema ja nad on ikka aprilli lõpus tulnud kasvukasse viia. Ja mis nad seal oleksid siis nüüd peale hakanud? Ma alles pikeerisin neid ja ehk ei pea nad tänavu külmi öid üle elama.
Eile oli samuti sombune ja väiksemate sajuhoogudega ilm, aga ometi puhkesid mõned uued õied.


Eelmisel aastal noorendasime dauuria rodo, võttes ta peaaegu maani maha ja ometi on ta eikuskilt jõudnud teha ühe õiekese.

Igal kevadel imetlen ma tema tulemist. Ma lihtsalt ei saa aru, miks talle eesti keeles nii kole nimi on pandud, seepärast kasutan vaid ladinakeelset :) Symplocarpus renifolius

Pildile said ka pisikesed pärnapuud.
`Lico`

`Komsta Minima`

Enne eilset sadu ei jõudnud enam etiketti vaadata, aga peaks olema `Pink Delight`.

Pärnvahtra pungad on paremad kui nii mõnedki õied.


11 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Naljakas, et teie kevad seal on kaugemal kui meie kevad. Mite palju aga sutikene. Mõtlesin täna just kevadmagunate peale, et kas need üldse sel aastal õie lahti saavad :( Aga no see, mis te ilmaga olete teinud ületab kõik. Meil küll sajab aga ikka vihma mis küll ära tahab uputada aga siiski vihma. Ei lund, tormi ega udu. Ja mina veel mossitan :)

    ReplyDelete
  3. Meitel oli ka hommikul valge kirme maas, aga ei udu ega midagist. Vihma ja kirmeke läinud ka.
    Vaat kui huvitav, minu `Lico`on madalake, s.t. pole kõrgele poogitud, just mõtlesin, et huvitav kuidas Trumm seda metsa all kasvataks :)

    Lumeroosid on iga kummardust väärt. Kummardagem siis :)

    Minu kevadmagun, liik, õitseb juba vast nädala jagu, ta on kurvi taga soojas peidus. Hää, et ma mägedes ei ela :) natuke kahju ka :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma valisin nimelt kõrgele poogitud, saab ehitada kahekorruselise aia :) alla kevadised sibulikud nt, neid pinnapealseid ümaraid mände on niigi juba liiga palju

      Delete
  4. Minu tomatid pole isegi veel pikeeritud (aga paari päeva pärast juba saab). Samas, kuna mina neid päris avamaal kasvatada kavatsen, arvan ka, et pole sugugi hilja.
    Vapper rodo!
    Meil õnneks lund ei ole, vihma küll ja see teeb siin liival-kruusal ainult head meelt.

    ReplyDelete
  5. Meil hakkab vihma juba pisut palju saama, kõik lirtsub ja Keila jõgi ajab üle. Lund õnneks nii paksu kihina kui teil ei tulnud, mingi kirme oli maas ja seegi hommikuks sulanud. Aprilli lõpp on geitlik, tänane üks kraad versus kolmekümne aasta tagune +27, mis just tänu Tšernobõli katastroofile meelde jäänud.

    ReplyDelete
  6. Meie kevadmagunad on alles ninaotsakesteni oma tuutude sees ja meenutavad pisikesi...nojah, igatahes.:) Aga selle ladinakeelse nime läksin ja vaatasin ära, et mis kole nimi sellele ilusale taimele küll pandud on.:)

    ReplyDelete
  7. Eks inimestel ikka mingid antennid vôi tundlad on, no môni nimetab seda lihtsalt elukogemuseks, aga ma ka pikeerisin eile tomateid. Ma toimetasin eelmiste aastate järgi, igal aastal külvan liiga vara ja venivad toas liiga pikaks.
    Piskut lumesadu näitas meil ka hommikul, aga sulas kohe. Kui eile oli veel ôhtul pluss üheksa, siis tæna terve päev vaevalt kolm. Star alles pistis ninaotsakese välja ja see rodo on alles soovide nimekirjas:)

    ReplyDelete
  8. Väga-väga ilusad õied :) Ehk väikeseks lohutuseks keset sellist ilma... sest kus see kevad ikka jääda saab!

    ReplyDelete
  9. Minu linnatomatid läksid juba õide ja täna said kasvuhoonesse maha pandud. See on aastaid aprilli viimasel nädalal toimunud. Algul veidi vinduvad, kuid kui hoo sisse saavad, siis kasvavad kui mühin.

    ReplyDelete
  10. Meil õnneks nii hullusti ei läinud ja sellist lund see kevad ei näinud. Jah, sellist väga märja läraka ja vihma segu tuli ometigi.

    Minu tomatid põevad sel aastal hullusti. See igaaastane jant nendega. Külvasin ikka umbes samal ajal nagu ikka, aga kuna külma oli pikalt, siis sai kasvuhoonesse nad hiljem. Üks sotsiaalne eksperiment on mul nendega ka. Näis siis, mis selest välja tuleb.

    ja te kõik näitate muudkui oma uustulnukaid (õuele saabunud õnne) ja mul hakkab ikka väga sügelema ning eks ma pean ikka ära sügama :D

    (kahjuks v õnneks pole selleks olnud seni piisavalt aega)

    ReplyDelete