Sunday, October 31, 2010

ARMASTUS, KOER, KELL JA MUU TÜHI-TÄHI

Olen lugenud või kuulnud räägitavat, et kõige rohkem pidada inimene armastama iseennast. Noh, et kui seda ei oska, pole ka teistele midagi jagada. Ja ma mõtlen, et selle armastuse väljendamise üks hea vahend on kiitmine. Koer peaks oma saba kergitamisega ikka ju ise hakkama saama:)

Oktoober on minu jaoks alati olnud üks väga laisk kuu. Sel aastal kulges see ajake kuidagi eriti loiult. Kõndisin ringi, nautisin ilusat sügist, tegin mõned klõpsud, vahtisin aknast taevast ja värve ja ei suutnud kohe üldse midagi tegusamat ette võtta. Ma ei tea, on see suveväsimus või mingite rütmide kohastumine talvele vastuminekuks. Mõtlesin igasugu tarku ja veel targemaid mõtteid, aga mingit tulu neist küll ei tõusnud. Loetlesin igal õhtul, millega järgmisel päeval alustan, aga hommikul polnud tahtmist ei alustada ega midagi lõpetada. Nii veeretasin seda ajakest kuni lõpuks mõtlesin, et natuke vara mingiks lihtsalt tühja ringisahmerdavaks mutikeseks muutuda ja kui ma niikuinii ju lihtsalt istun, siis võiks vähemalt sõrmi veidi liigutada.

Algul ei saanud kuidagi vedama, veebis oli võimalik lihtsalt niisama ka aega surnuks lüüa, aga lõpuks hakkas midagi siiski looma. Ja siis oli mul vaja täpsustada kui kaua on meie aias üks lill elanud. Tuustisin oma aiapäevikutes, aga mitte ei leidnud. Vaatasin neid kaustu ja mõtlesin, et niisugune ajaraiskamine ei sobi kohe kuidagi, et vaja oleks hakata tasapisi korrastama oma taimenimekirju. See on töö, mida olen aastaid edasi lükanud ja mida ma kohe üldse ei salli.
Nimestikud olid mul kunagi päris korralikult olemas, viimased 2001.aastast. Aga siis oskas viirus end mu arvutisse sokutada ja see hakkas tekste sööma, nii, et pooled andmed kadusid. Ja tol põuasel aastal kadusid ju ka pooled taimed. Ja üleüldse on taimede tähestikku seadmine nii igav ja rutiinne töö, et kohe mingit isu polnud seda ette võtta kui teha oli muudki huvitavamat.
Mõtlesin, et ega ma kõike niikuinii tee, aga, et püsikute osa ehk sinnamaale, kus mul vaja, võiks ju ikkagi kuidagi ülevaatlikum olla.
Ja nüüd on nad mul valmis. Kohe kõik! Eraldi lehtpuud-põõsad, okaspuud, püsikud, veetaimed, sibulad. Päris omaette hostad, iirised ja sõnajalad. Tegemise käigus muudkui tekitasin uute pealkirjadega lehekülgi, lisasin neid columne ja row-sid ja tähestik kulus ka pähe. Kirjas nii taimenimed kui sünonüümid, eestikeelsed vasted (nendega olen ma alati hädas) ja kui on, siis ka rahvakeelsed nimetused. Väike liigi-ja sordikirjeldus. Soetamise aasta ja koht, kust taim saadud, ilmakaar aias, kus enamvähem asub. Kuidas end meil ülal peab. Sortidel aretaja ja aretuse aasta ja kui on olemas, siis ka auhinnad. Mõnedel ka otsingute hõlbustamiseks vajalikud veebiaadressid.
Seekord on need nimestikud ka mitmekordselt turvatud.
Nüüd ma küll kiidan end ja olen oma töö üle päris uhke kohe:) Väga-väga. Tuleb välja, et ma armastan end üsna korralikult. Ju siis teisi lähikondseid ja muidu inimesi pisut kah:)
Polnudki nii laisk ja lootusetu see oktoober.
Neisse päevikutesse oli päris huvitav sukelduda, seal oli lugemiseks nii mitmeidki põnevaid kuupäevi ja muidu märkmeid. Sarnanes mu tegevus mu laste kunagiste sodisahtlite koristamisele, kui neile sealt midagi põnevat näppu jäi, siis korrastamise asemel istusid nad hoopis oma hunnikute otsas ja lugesid leitud pabereid või märkmikke või salmikuid:) Mina lugesin mõnd kohta mehele ette:)
Jah, kui nüüd viitsiks igale taimele veel foto ka juurde nikerdada, oleks see andmebaas ju päris täiuslik.....:)
Ja see, et kella pidi täna päikese järgi sättima, meeldib mulle ka. Ma ei saa küll aru, miks teda sedasi kruttima peab. Ööökullina ei sobi see suveaeg mulle mitte üks raas. Muidugi, ega ma polegi selle kellaga nii väga seotud, elan ikka nii, kuis mulle meeldib, aga mõnikord on ju tarvis kuskile täpselt jõuda. Täna läks veidi õnnetult. Üks tarkpea oli unustanud kellakeeramise ära ja otsustas mind hoopis valel ajal üles ajada:)
Aga hommik on päikseline ja soe ja päev tõotab tulla samasugune ja üleüldse olen ma vähemalt mingi hea sokolaadi ära teeninud.
Ehhh, koristada ma täna küll mitte kuidagi ei viitsi:(

12 comments:

  1. See oli tubli! Mul endal ka seee paevaraamatu pidamine pooleli, See peab ikka ilus tulema, nii sisult kui kaanelt!

    ReplyDelete
  2. Ma arvan, et tean, mida Sa teed, aga mul oli vaja teha hoopis ülevaatlikum asjandus ja see on nüüd arvutis.
    Selliseid päevaraamatuid on mul hulgi, sisult ilusad, aga vorm...? nojah:D
    Õige vanasti kui veel arvuteid polnud, oli mul korralik kartoteek, kaartidega. Päevaraamatu häda on selles, et kui paljude aastate jooksul sinna vahele uusi taimi kirjutada, muutub ta üheks arusaamatuks segapudruks.

    ReplyDelete
  3. Suure töö lõpetamise puhul ulatan suure kimbu roose, mis ma just aiast lõikasin :D. Paraku pean seda virtuaalselt tegema, aga ausõna, see roosikimp on reaalselt ka laua peal olemas.

    ReplyDelete
  4. Vau, supertubli tulemus!
    Aga sellest hoovõtust saan ka 100% aru, mul kulusid pooled puhkusepäevad sedasi ära, et ei suutnud millegagi pihta hakata. Ju siis oli nii vaja.:o)
    Mul roose enam pole, korjasin nad ära juba kolmapäeval ja nüüdseks on nad närtsinud. Aga mul on orhideeõisi, las nemad siis särada Sinu auks!

    ReplyDelete
  5. Vau! Istuda päevade viisi arvuti taga... au ja kiitus! (roose ei saa kinkida, kärpisin kõik roosid talvepuhkusele) :)
    Mul tegemist juba, et end arvuti taha sundida.

    ReplyDelete
  6. Eks ma seepärast end kiidangi, et vaatamata sellele tahtehalvatusele arvuti taha end seada, suutsin ma end niipalju mobiliseerida, et päevas vähemalt reakese kirjutasin:)

    Ja ka tolmuimeja vedisin välja, see ongi koristamise juures kõige raskem liigutus:)

    ReplyDelete
  7. Suur töö jah, tubli!!!!
    Aga. Ota.. Miks sa neid käsitsi tähestiku järjekorda sättima pidid? Excel (ja vist isegi Word)teeb selle töö ju ise su eest ära. Tegid ju ikka Exceliga?

    Jajaa, isegi blogspot teab - excub. :)

    ReplyDelete
  8. Ei tea ta midagi. Mul on hoopis word kõigi lisadega, millest üks on peaaegu excel ja hea database kah. Panevad küll kõik järjekorda, aga nii, et esimene veerg
    (nimestik ise)on tähestiku järgi, aga järgmisi ei puutu või teine võimalus, paneb ka tähestiku järgi:) Vot, siis on alles segapudru. Õnneks oli mul oidu teha enne koopia kui neid asju mudima hakkasin. Ega see ridade juurdetekitamine ka nüüd nii kaelamurdvalt raske pole, läks päris kibedasti.

    ReplyDelete
  9. Tegelikult annab programmeerida excelis iga lahtririda eraldi oma soovide järgi ja ei ole vaja sugugi andmeid sisestada tähestikulises järjekorras, otsingusse sisestatud märksõna järgi kuvatud andmed saad siis kenasti tähestikulises järjekorras (ega rohkem ju tähestikulisse järjestusse vaja olekski kui ek nimetuse ja lk nimetuse järgi) kätte. Kuigi andmete sisestamisel on üldpilt küllaltki kaootilise väljanägemisega, on otsinguga kuvatu vägagi viisaka väljatrükiga.
    Wordis näiteks liiga keerukas (ja osa ka võimatu) programmeerida, et saaksid otsida iga sisestatud andme(nt K(kõrgus) 65-70 või ÕL(õieläbimõõt)10 või mis iganes tahad teada).

    Kusagil peaks mul olema veel alles märkmik noorema kirjutatud valemitega, mis sisestada iga vertikaal (horisontaal)rea kohta fx lahtrisse, peaksin üles otsima, vast keegi veel soovib andmebaasi arvutisse sisestada.

    ReplyDelete
  10. Ega see paha teeks, aga mul pole tegu exceliga ja need valemid, mis mul on, selles spreadsheedis ei tööta. Exceli ja accessiga on mul kogemused olemas ja nende programmidega olen teinud mahukaid andmebaase eelkõige töö juures.
    Kuna mul kokku oli tegu vaid mõnetuhande reaga, sain ka teisiti hakkama

    handcoter:)

    ReplyDelete
  11. Ma tahaksin loota, et ma oma nimekirjad, mis on mul ainult fotode kujul ka kunagi sellise sisu saavad.

    Mistahes andmehulga korrastamine on üks paras pähkel ja selleks on suuuurt armastust vaja :D

    Minu lugupidamine!

    ReplyDelete
  12. tubli töö, tean, mida see tähendab isegi väiksemate koguste juures!
    Kas sa neid andmebaase ka avalikult näitad?
    Mul endal on pandud näitamiseks mõeldud andmed google docide alla ja siis share'tud, et kõik näeksid.
    Lingile viide lisatud blogisse:http://teasgardenstories.blogspot.com/2010/04/valik-minu-aia-pusikutest.html
    See oleks väga tänuväärne, sest tegelesin just oma aia püsikute liikide-sortide määramisega. Koos piltidega infot netis muidugi on, kuid mitte üleliia palju!

    ReplyDelete