Thursday, October 30, 2014

UUS - HIRMUTAV VÕI HUVITAV?

Pühapäeval lõpetas mind ikskümmend aastat truult teeninud arvuti oma eksistentsi. Olin selleks valmis, aga see tummaks jäämine oli ikkagi ootamatu. Ootamatus käib vist üldse kõigi halbade asjade kohta.
Esmaspäeval ostsin uue. Kui arvutimarkide osas valitseb teatav küllus, siis operatsioonisüsteemide kohta seda küll öelda ei saa. Oli küll olemas üksainus 7 versiooniga masin, aga riistvara firma oli allpool igasugu arvestust. Ja sellest ubuntust ei tea ma muhvigi. Üle jäi vaid 8.1. Windows on vähemalt tuttav värk. Aga ohjeerum, see on ikka nii teistmoodi, nii teistmoodi.
Kasutusjuhendit kaasa ei anta, seda ei nõudvat arvutite puhul mingi seadus ega määrus. Imelik lugu, tavalise triikrauaga käib kaasas terve raamat ja siin ei mitte midagi :(

Enne kauplusest väljumist küsisin mingi uitmõtte ajel, kas mul võiks äkki tekkida mingeid probleeme internetiga, Mulle meenus, et esimesel korral oli see kuidagi vaja lukustada, aga kui teed seda korra elus 10 aastat tagasi, ei ole see ju enam meelest. Oi, ei midagi, lülitage arvuti sisse, ühendage pulk ja tark masin leiab ta ise üles.

Ja siit hakkas asi väga jaburaks kiskuma.
Täpselt nii nagu soovitati, ma tegingi, aga ei miskit. Absoluutne vaikus, isegi veateadet polnud. Helistasin siis teenusepakkujale. Sealt paluti mul öelda pulga kood. (Nende numbrite lugemiseks oli vaja luupi). Vastus- oh, see on nii vana versioon, et selle tarkvara pole isegi võimalik uuendada. Tuleb muretseda uus. Leiti üks ja ainus. mis mulle sobib. Kena inimene pakkus, et nad saavad selle kulleriga saata kui ma teen kohe saadetud arve alusel ülekande. Jah, aga mul pole ju internetti, kuhu see arve siis tuleb ja mis viisil ma ta üle kannan :D. Küsisin igaks juhuks, kas ma pean ka arvuti kaasa võtma. Selleks polevat mingit vajadust.

Teha polnud midagi, teisipäeval tuli uus linnatrett ette võtta. Pulk käes, kiire sõit koju. Ühendust maailmaga ikkagi pole. Uus kõne klienditeenindusse. Vestlesin pea tunni väga kena häälega noormehega, Seegi suur asi, eksole :D.  Kui ta oli teiste tarkpeadega nõu pidanud, leiti, et mu arvutile oleks vaja laadida mingi failijupp. Ilus, aga mismoodi ? Äkki ma saan sellele õnnetule arvutile kõrvale panna teise, kus peal on 7 versioon ja siis tema targal juhendamisel katsume üle wifi selle faili mu arvutisse saada. Appi! Kui mul oleks teine arvuti töötava hea versiooniga, mis häda pärast ma siis endale selle õnnetuse pidin soetama. Pole midagi teha, tuleb koos arvutiga linna sõita.

Eilse päeva jätsime vahele.
 Täna oli sinna ka muud asja. Arvuti kaenlasse, pulk kotti ja juba päris omaseks saanud kohta tagasi. Õnneks oli seal kohal üks noormees, kes ei vajanud mingit muud arvutit, pani minu oma käima, muterdas seal midagi, ja asi hakkas kenasti toimima. Ta ütles, et mingit faili pole vaja, aga lihtsalt see 8.1 on nii problemaatiline, et kes seda ei tunne, niisama midagi välja ei mõtle ja eelnev soovitus oli täiesti asjatundmatu. Ta isegi seletas ja näitas mulle, mis ta seal tegi, päris arusaadav oli, aga 10 aasta pärast ma seda ilmselt siiski ei mäleta.
 Kena lohutus oli see, et peatselt pidi pakutama 10 versiooni, mille saamine 8 ja 8.1 kasutajaile tuleb tasuta ja mis hakkab sarnanema harjumuspärastega.
Säärased lood siis internetiühenduse saamiseks. Ma ei heida midagi ette teeninduskultuurile, Kliendiga suheldakse sõbralikult, abivalmilt, lahkelt. Probleemi püütakse mitmeti lahendada, helistatakse tagasi. Aga sellest pole mingit kasu, nende tegelaste kompetentsus jätab lihtsalt  kõvasti soovida.
 Kui mulle kohe esmaspäeval oleks öeldud, et tõepoolest, astuge igaks juhuks kõrvalboksist läbi, oleks kõik korras olnud. Täna olin ma küll selleks valmis, et kui ma ühendust korda ei saa, jään sinna ööbima, aga rohkem ühtki sõitu ette ei võta. Niigi kärutasime maha üle 150 km.
Ei teagi, kas nutta, naerda või vihastuda.

Vanasse arvutisse jäi mul veidi kopeerimata materjali, viimased fotod jne. On ikka hea, kui sul on targad või huvitavad, või targad ja huvitavad sõbrad. Minul on õnneks need viimased. Kaks ühes :). Viisin vana massina hea sõbra juurde, kes lubas, et kogu varanduse saab ta selle kõvakettalt kätte. Veetsime seal paar meeldivat tundi. Selliste kohtumiste tarvis jääb aeg kahjuks alati liiga lühikeseks.

Mõtlesin küll, et hooaeg igasugu ürituste poolest on läbi, aga tänaseks olin kutsutud BA-da näituse avamisele. Järjekordne mõnus kohtumine, huvitavad vestlused ja soojad kallid käivad sääraste asjadega ikka kaasas.
 Ja see üritus kustutas ka kogu eelneva meelepaha. Tagantjärele hakkab kogu see lugu lausa anekdoodina paistma.

Nüüd, kui ühendus käes, leidsin, et netis on olemas 8.1 eestikeelne õpik. Kas seda on tõesti nii raske paberile panna? Ma oleksin olnud nõus teda ju ostma kui ametlikult ette pole nähtud.
Õnneks oli mul endal nii palju oidu, et oskasin enne netiühendust tekitada iseenda tarkusest sellele tegumiriba ja uurisin üleüldse, mida see arvuti sisaldab. Selle eest ma kiidan end.  Eks ma jään niikuinii mõne asjaga hätta, aga mul on, kellelt abi paluda. Mõnikord on piinlik küll inimeste aega raisata, aga mis sa hädaga ikka teed. Hirmutav see asi pole, pigem ikka huvitav. Aga Windowsi eelmiste versioonidega pole tal midagi ühist, kohe mitte midagi. Eks ma pean nüüd kõigepealt näpuga rida ajama, kuni sellega ära harjun.


8 comments:

  1. no jaa, miks see siis hvitav ei ole :D ikka värvi rutiinses elus :D aga muideks su vana arvuti läks Ülo käes kohe käima ja ta tunnebki siin huvi, et kas paneb sulle W7 sinna :D aga kontakteerume :D

    ReplyDelete
  2. Väga tabavalt kirjeldatud, mulle kohe kangastus silme ette see saaga.
    Riskides Sind kurvastada, pean ütlema, et ilmselt Su uus arvuti 10 aastat ei kesta. Kapitalistide suure kasumisahnuse töttu peavad uue aja tehnikavidinad vastu ainult garantiiaja. Aga jõudu ja head läbisaamist arvutihaldjaga.

    ReplyDelete
  3. Ohh, vaesekesed, kõik see sõitmine...aga hea, et kõik õnnelikult lõppes. Need IT-mehed on oma eluga nii põhjalikult pilve kolinud, et harilike inimeste probleemidest enam aru ei saagi. Mulle näiteks "meeldib" väga Eesti Energia automaatvastaja teade, et rikkest võib teatada kodulehe kaudu...huvitav, kui mul elektrit pole ja seega mitte ka internetti, kuidas see võimalik oleks...

    ReplyDelete
  4. IT mehed ei kujuta ette, et sul elektri kadumisel ei ole peos internetiga telefoni - on ju ometi ;) Minul just värsked muljed inimesele uue arvuti W8 -> 8.1 -ks tegemiselt ja arvuti lihtinimesele kasutusmugavaks seadmiselt. Oli jah pirtsakas interneti suhtes, ühendus WIFI võrku aeglaselt ja seletas ikka et limited connection. Ja kui siis ühendumise järel mingi rakenduse avad , siis see teatab, et "Sul pole internetti ligipääsu, ava internet ja proovi uuesti". Kujutan ette inimeste kimbatust. Tegelikult uuesti avamisel suutis rakendus ka aru saada et on ikka see va internet olemas :)

    ReplyDelete
  5. ja isegi kui nad ei viitsi seda välja printida, ka raha eest mitte, siis lingi oleks ju võinud anda. äkki peaks selle neile saatma?

    aga püha müristus, mis asi on tegumiriba? ma isegi lugesin seda algul vale rõhuga :D

    ReplyDelete
  6. Oh, jah, paljud tänapäeva inimesed ei saa aru neist probleemidest, et alati ei ole interneti võimalust või siis lihtsalt ei kasutata igapäevaselt arvutit :(

    ReplyDelete
  7. Hea Muhedik. Loodan, et näed seda kommentaari kiirelt. Otsisin postitust, kuhu mu ema, Kiskjasiil poleks kommentaari jätnud.
    Nimelt sooviksin teda jõuludeks mõne väga hea taimeraamatuga üllatada ja paluksin sinu abi soovitusteks (nii inglise- kui eestikeelseteks). Palun kirjuta mulle karolin.anna@gmail.com. Selle kommentaari võiksid ära kustutada, et jääks ka üllatus.

    ReplyDelete
  8. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp uy tín, giá rẻ

    ReplyDelete