Monday, April 1, 2013

ILUS ENAM POLE, NALJAKAS AMMUGI MITTE

Lund sajab kolmandat päeva. Täna tuiskab nii, et aeda pole nähagi. Temperatuur püsib nii öösel kui päeval jätkuvalt miinustes. Selles, et märtsi lõpus, aprilli algul lund sajab, pole midagi erakordset, nii on olnud pea kõigil viimasel viiel aastal. Aga, et märtsis püsisid jonnakalt nii külmad ööd ja vaid ühel päeval tõusis meil kraadiklaasinäit paariks tunniks üle 0-i, sedagi keskpäeva päikeses, on küll erakordne. Seega ei saanud see üle põlve, mõnes kohas vööni ulatuv lumekuhi ka kuidagi sulama hakata. Eelmistel aastatel  märtsi lõpp ikkagi juba sulatas, mis siis, et vahepeal kevadväetist juurde anti.
 Lugesin EMHI tänasest teatest, et käesoleva aasta märts oli viimase 44 aasta päikeselisem. Tõepoolest, nii palju päikest oli lausa harjumatu. Aga külma ilma poolest oli ta pingereas alles 5. kohal. 1963.aastal olevat see veel külmem olnud, keskmine siis -8,4C, tänavu -6,3C. Seda aastat ma tõepoolest ei mäleta, ju seepärast praegune nii erakordne tundubki, millal need veel külmemad aastad olid, pole teates märgitud. Sama külm märts, kui tänavu, olevat olnud 1987.a., keskmine -6,4C. Ka see aasta ei meenu kuidagi, kuigi märkmetes on ta olemas. Aga siis polnud külm kogu kuu, lõpus toimus siiski märgatav soojenemine.
 Just praegu kuulsin kõrvalt, et Poolas on tänane lumesadu põhjustanud tõelise kaose, tuisk on jätnud elektrita tuhandeid inimesi ja rivist on väljas pea 300 alajaama. Et ma teleri ees ei istu, ei fikseerinud kahjuks täpseid arve. Moskvas tõstis tänane sadu lumikatte 65cm paksuseks. Lund jagub nii läände kui itta.
 Ega meil vähem pole, jalgsi saab veel liigelda puhtaks roogitud teejupil, mujale suuskadeta ei pääse.
Me kõrgpeenar on maapinnast 70cm. Pildistasin eile, täna ei taha ma fotokat isegi kätte võtta. Kaua Sa seda lund ikka pildistad.

Kuigi kevad tuleb niikuinii, ei ole mul kummalisel kombel veel kordagi tekkinud soovi külvata, aiakauplused ei kutsu ja isegi kõige huvitavamad lillekataloogid on mind jätnud täiesti ükskõikseks.

6 comments:

  1. Ei saa märkimata jätta, et nii se kõik ongi. Viimasel kolmel päeval on muudkui meilgi puisanud. Kui täna tööle läksin, siis oli pilves- koju tulle lumelisa ca +7 cm.

    ei tahaks vinguda, aga eelnevate aastate aprilli alguse pildid on igatsust tekitavalt kevadised.

    Meie erinevus on see, et minu esimesed seemned on juba ammu maas ja külmutatud.

    ReplyDelete
  2. Paks lumi ja igikelts, pühapäeval murdsin kasvuhoonesse ja tõin mõned potid. Tomatitited on nagu heinahiired ja üritasin külvata mõned lilleseemned. Peale külvamist lugesin raamatust, kuidas targemad soovitavad külvata.Kõik käib kuidagi tujutult ja see kellaleeramine ei sobi mulle ka kuidagi.Viu,viu, viu!
    Aga ega ta tulemata jää, ühes kohas on nii kõvasti sulatanud, et kolm krookust paistavad:)

    ReplyDelete
  3. See valge p..k on ikka tõesti ära tüüdanud, kuigi meil vähemalt pole teda juurde tulnud. Jätkub niigi.
    A kui ma su tellimislehte vaatan, siis ma küll seal talveund ei näe ;)

    ReplyDelete
  4. Ilusad käsitööd Sul seal eelmistes postitustes. Ma pole terve igavik jõudnud korralikult blogisid lugeda. Kord alustan nimekirja altotsast, kord ülevalt, aga keskele polegi kohe kuidagi jõudnud. Sellepärast nüüd takkajärgi miljoni postituse kohta kommentaarid. :)
    Ilmaennustustega paistab Sul tõsi taga olema. Ma ise olen ka kõrva taha pannud, kui raadios midagi mainitud on ja samale järeldusele jõudnud - et kevadsoe tuleb alles 10-15 aprilli paiku. Ehk siis, kui mina puhkusele jään. :)
    Me õnneks suuremat lisalund praegu ei saanud. Aga olemasolev ei taha ka kuhugi minna. ja meri ei taha lahti minna. Lahvandusi ju on, aga need käivad tuultega kinni-lahti.

    ReplyDelete
  5. Meil on ka aed lund ja jääd kurguauguni täis, kuid kodupere mummid tegid täna puhastuslennu ära. See tähendab, et päriskevad pole enam mägede taga.

    ReplyDelete