Sunday, December 11, 2011

AKEN

Kuigi ka täna on tuul veel üsna tugev, on tormipäevad selleks korraks ikkagi läbi. Kuni järgmise korrani, sest kuskilt olevat juba uus tsüklon lähemale hiilimas.:( Lund meil märkimisväärselt ei sadanud, see ollus, mis alla tuli, oli pigem lörts ja jäide. Temperatuurid täna vahemikus +2C kuni +5C sulatasid maapinna koledalt lapiliseks. Tunne on aprilline, selline, kui sulavad viimsed lumeriismed ja kogu aed tundub räpasevõitu. Ma eelistaksin neile tormidele sügavaid lumehangesid, miskipärast teevad need ägedad tuuleiilid mind tigedaks.
Ainukesed kohad, mis ses hallis päevas ilusat on, on akendest avanevad vaated, need on igas suunas isesugused.

Ma olen küll mõelnud, et ülemäära ma endale toalilli ei muretse, piisab paarist suurest ja väga rohelisest ning õitsvad mind eriti ei huvitagi. Ühe tumesinise vanda ma siiski tõin ise ühelt näituselt koju, aga miskipärast vat just tema ei suvatsegi vähemalt sel aastal õitsema minna.
Tänane seis on aga säärane, et mu väga-väga rohelised, on veel suht pisikesed, see-eest õitsevad 2 flamingolille, 11 kuukinga, 1 dendroobium (millega ma ilmselt ei oska midagi peale hakata, sest ühel eelneval aastal oskasin ma ühe imeilusa eksemplari ära tappa), 5 erinevat värvi jõulukaktust ja kõige tipuks ka ratsuritäht:D. Temast kui võimalikust lillest oma kodus ma isegi ei mõelnud, sest ta käitub ta ju pärast õitsemist oma kolletuvate lehtedega täpselt kui tulbid. Aga et ta nüüd oma ilusate õitega olemas on ja et tal vähegi valgem oleks, panin ta ise kõigi oma tõekspidamiste vastaselt aknalauale. Ma ei pea vist ütlema, et kogu selle valiku eest on mõne aasta jooksul hoolitsenud teised inimesed ehk head sõbrad:) Vastu valgust on muidugi kehv pildistada, aga mulle meeldib see, mida ma ta selja taga näen:)

Igas koledas tormis on ka midagi helget. Reedel sain ühelt armsalt päkapikult postikana kaudu suure ja ilusa üllatuse osaliseks. Aitäh!




7 comments:

  1. Mulle meeldiks ka :D See punane pluss vaade on vägagi lohutav. 11 kuukinga on minu jaoks juba aukartust äratav kogus:)
    Mul kasvavad eriti visad ja siis rippujad,õitsvaid polegi peale selle väikese tubli, kelle te mulle kodukingiks tõite ja ema tõi täna jõulukaktuse. Ma loodan, et mõlemad jäävad ellu :D

    Ilm on niru jah, poolest lõunast valgus maha. Hea, et homme hommikul jälle valgeks läheb :D

    ReplyDelete
  2. See vaade on tõesti väga kaunis. Ja mis toalilledesse puutub, siis minul on kõik aknad üleasustatud:) Toalilli olen ma alates varasest noorusest kasvatanud ja ikka aknalaudadel nende koht olnud. Praeguseks olen ka selle asja suhtes meelt muutnud, aga keeruline on ka midagi ette võtta kui nad juba kord on kasvama pandud.
    Millalgi jõudsin äratundmisele, et tuleb oma taimehuviga õue kolida, sest toas jäi ruumi väheks:)Nii saigi asi tõsiselt ette võetud ja Luuale tudeerima mindud.

    ReplyDelete
  3. Oi kui vahva kompositsioon.Milline tasakaal! Selle lille ilule pole ühtegi segavat tegurit.
    Väga nutikas!

    ReplyDelete
  4. Muhedik - see on üks võlur ja aiapäkapikk
    iga oksa ja mugula nime ta teab
    mitmes keeles neid hüüab ja meeles peab
    sugupuud uurib, maasse auke puurib
    sildistab ja pildistab.
    Kui mõni ta tuhandest lemmikust avab esimese õie,
    siis varju pealt vaadates on Muhedikul tiivad seljas

    Palju õnne!
    /Muhedik multiflorus - Paljuõieline Aiapikk/

    ReplyDelete
  5. See vaade on tõesti võrratuks taustaks ratsuritähele. Mis puu see nii valge võraga on?

    ReplyDelete
  6. ohoo - kui seda pilti veidi kroppida ja puhastada ja veid teravusi korrigeerida, siis saaks siit päris hea asja !

    ReplyDelete
  7. Köögikata, palun vabandust. Ma ei märganud kohe seda kommentaari. Tegemist on hõbevahtra sordiga ´Nieri`

    ReplyDelete