Thursday, January 20, 2011

ÜKS KASK MEIL KASVAS ÕUES

Päris nii see muidugi pole. Eks siin ole neid üksjagu. Liike, sorte ja vorme, vähem-ja enamlevinuid. Aga tõepoolest, üks neist on haruldane ja ainulaadne, teist täpselt sellist pole maailmas olemas. A.Ilvese loodusest selekteeritud sookase põõsasvormidest (Betula pendula f.fructicosa) kasvab üks eksemplar meie aias. Istutasime ta väikese vitsakesena ta 30 aastat tagasi, siis ei teadnud keegi, milline puu temast täpselt kasvab.
Kui nüüd hakkasin otsima, avastasin oma suureks ebameeldivaks üllatuseks, et mul polegi temast korralikku fotot. Suvel näeb täiskasvanud, umbes 1,7m kõrgune puu välja kuhikukujulise tugevalt allapoole kasvavate, maapinda puudutavate okstega põõsana. Raagusolekus varakevadel ja hilissügisel meenutab ta haopinu. Ja talvel on puuke selline. Ma ei tea, kas igal talvel pesitseb ta all keegi või oskab ta ise endale kuidagi need õhutusaugud meisterdada:) Foto on tehtud nüüd suure sula ajal kui talle veidi lähemale pääses.
Eelmisel aastal tekkis vajadus talle teistest puudest eristamiseks nimi panna. Ta kanti Eesti taimede genofondi registrisse. Igasugu nimede väljamõtlemine on minu jaoks üliraske. Aga suvel sain ma sellega siiski hakkama.
Üks `Iglu` kasvab aias...:)
Eile õhtul +0,9C, täna hommikul +0,1C. Öösel on sadanud kõik jäljed ja teerajad katnud paksu lund. Lumesadu jätkub.


10 comments:

  1. Sul on hästi liigirikas ja väga ilus aed.Olen seda blogi vahendusel jälginud paari aasta vältel.Suur unistus oleks seda külastada.
    Eriti iiriste(minu lemmikute) õitsemise ajal.Kas võiks minu suur unistus suvel täituda?

    ReplyDelete
  2. Eks ikka kui talv midagi järgi jätab.

    ReplyDelete
  3. Iglu on talle küll sobilik nimi. :o)

    ReplyDelete
  4. Põnev tegelane ja iglu talle väga sobiv nimi :D

    ReplyDelete
  5. Hah! Kui esimest korda täna Su blogisse kllikkasin, vahtisin kümmekond sekundit musta kuvariekraani. Jestas, nii võib südamerabanduse saada! Isegi suurtes süümekates, et ei saanud, puht füüsilistel põhjustel, sõita nende kõige-kõigemate suursündmuse rõõme jagama ja parimast parima tervisliku seisundi pärast peaaegu inimvareks end närveerinud. Uh, no ei või nõnna inimest ehmatada :DDDDD
    Siis kui tiba toibun, kirjutan kindlasti kui väga see kask mulle meeldib :)

    ReplyDelete
  6. ah see pumpsukene on siis iglu! :)
    kena on ta küll :)


    hiline, joo kohe suhkruvett, ei tohi sedaviisi oma ehmatamisega teisi ehmatada :D

    ReplyDelete
  7. Jajah, ma kukuks enne köögilävele kutuks, kuni selle suhkruvee tehtud saan - no annab ikka harjuda selle blogi uue musta tagapõhja vahtimisega, enne kui kogu pilt ka ette jõuab :DDDDD
    Mul nimelt tehti kingitus tasulisele saidile, kust siis tõmban kõrgekvalideedilist (need küllaltki mahukad failid, mitte mp-versioonid) muusikat ja ka raamatuid, selle mul blogid jm nii aeglaselt laevadki

    ReplyDelete
  8. Mul pole mingit uut musta tagapõhja, kõik on täpselt samamoodi kui enne.

    ReplyDelete
  9. see taust on su blogil tumesinine ja kui kuvaril on sätingud paigast, siis võib ta mustjas tunduda küll.

    muide, igasugu värvilised blogipõhjad on ainult tööandjale kasuks - töö ajal ei saa ju siuksi kirevaid ja dokumentidest väga erineva väljanägemisega blogisid lugeda... õhtuti jälle ei taha eriti arvutis istuda..

    ReplyDelete
  10. Nimi on küll vahvasti paika saanud. Kõlab muhedalt :)
    Huvitav oleks teada, kes seal iglus siis talvel pesitseb?

    ReplyDelete