Saturday, June 1, 2013

MIS MEIL TÄNA ÕITSEB

Juuni avas kesselringi liilia esimesed õied
ja lubab viimaseid päevi õitseda viimastel kääbuskasvulistel
`Cimmaron Rose`

Bianco `Non tocarni` esimesed õied rikkus vihm, täna sain jaole viimasele, ka mitte kõige paremale


`Irish Harp` aga alustas alles täna

`Surrounded`
 Õitsevad mitmed keskmisekasvulised, aga neid olen varem siin näidanud. Ka esimesed varased kõrgekasvuliste sordid õitsevad
 `Mallow Magic`
 `Bel Azur`

Õitsvad põõsad on põhiliselt violetsed ja valged, viimastest annavad hetkel tooni enelad, aga eelmisel aastal puuks lõigatud harilik lodjapuu (viburnum opulus) `Roseum`, rahvakeeli "Lumepall" näeb isegi õitsemise alul parem välja kui umbekasvanud põõsas


Suureõielise kuldkinga (Cypripedium macranthon) valge vorm `Album` hakkab lõpetama
haberlea aga alles alustab

ja minu lemmik lõokannus `Craighton Blue` on samuti end õitsema seadnud. On aga ilus värvus talle loodud!

Kibuvitsad näitavad värvi, osa on täies õies. Olen ta saanud `Gelbe Dagmar Hastrup`ina, aga mulle tundub, et see vist pole päris nii


See, et kasvuhoones üles puhvitud  tõeliselt erepunane `You &Me Together Red` on õitsemist alustanud, on päris loomulik
aga, et kõige virgem kevadine lehtija `Endless Summer Original` ka juba veidi värvi näitab, on vist veidi tavatu, sest teised sordid alles alustavad õienuppude loomisega
Vesi on juba niipalju soojenenud, et varsti on järg vesirooside käes. Aga soovõhk (Calla palustris) pole neist sugugi halvem

Täna on olnud päikeseline +22,8C ilm

10 comments:

  1. "Surrounded" väga ilus.
    Nüüd näen ära ka `Non Tocarni ja `Irish Harpi" õie.Minul ei ole nad veel õitsenud,aga olemas.
    See "Original" on küll väga varajane.Minu eelmisel aastal ostetud"The Bridel" õienupualged väga väikesed.

    ReplyDelete
  2. Gelbe Dagmar on pooltäidisõiega, nii et kindlasti mitte. Näeb välja nagu rosa foetida, viimane aga peaks meil liiga külmaõrnuke olema...aga äkki pole?

    ReplyDelete
  3. Haberlea! Kas taimena või seemnest?
    See "Original" on jah varane- vastavalt Tallinna ilmastikule on küll pungad kinni veel, kuid märkasin õiepungi ka selle aasta okstel.
    Kingalised kuuluvad ka mu lemmikute hulka.

    ReplyDelete
  4. lõokannus ja kibuvits on täisti vaimustavad!käoking ka!

    meil tõusis temperatuur 26,7 varjus

    ReplyDelete
  5. Nii kaunid ja omapärased õied! Lumepalli ja sireli puuks lõikamine on huvitav mõte.

    ReplyDelete
  6. Kibuvits hõlmas mu tähelepanu :)
    Ps. kuidas Sul Roseum elab, kas saab ilma satikateta elatud ? Küsin, mul veel pole, aga mõttes on. Näinud olen mitmel pool hästi ära sööduid.

    ReplyDelete
  7. Sain Mõdriku suurelt saamapäevalt 8 erinevat siberi iirist. Kuna need on hetkel suht väikesed, siis tean, et pean nad suure vahega istutama. Kuniks nad kasvavad tahaks peenra katta männikoore multsiga. Kas see on hea mõte ehk kas siberlased seda vastuvõetamatuks ei tunnista?

    ReplyDelete
  8. Nujah, ma nii mõtlesingi, et kibuvitsal pole päris õige nägu ees, aga säärast nagu Sina, Thela, pakud, mu nimekirjades ei eksisteeri. Tore ju oleks, kui mõni külmaõrn end laiutama oleks hakanud.
    Triks, siberlased jumaldavad multsi, nad tahavad kasvada päikesepaistel, aga samas niiskemas, hea drenaažiga mullas

    ReplyDelete