Friday, September 9, 2011

KÜSIMUSED

1. küsimus: misasi see on?

Vastus: see on meie valgete õitega öökuninganna vili e. kalebass e. india kurk e. pudelkõrvits. Pidada kasvama isegi 2 m pikkuseks ja teda võivat jupikaupa otsast lõigates toiduks tarbida:) Varred on küll kasvanud tal isegi veel pikemaks, looklevad mööda maad kui ussid, vilja pikkuseks on siiani olnud maksimaalselt 25 cm. Jupiti lõigata pole üritanud, ehk on veel aega. Koor on õhuke, aga see koorealune kiht nii kõva, et seda ei võta ükski hammas, nuga peab olema samuti üsna tugev. Kui ta seest ka ära puhastada ei jää sealt midagi erilist järgi. Maitselt jääb alla nii kurgile, kõrvitsale kui tsukiinile. Ma ei ole kunagi olnud karrihaisuse india köögi austaja:), kasvatada oli aga päris huvitav.


2. küsimus: milline aednik lõikab nüüd sügisel maha õitsvad aedhortensiad?

Vastus: Juhani Puukool. Kui ma seal käisin paari taime ostmas, jäi mul kripeldama `Brussels Lace`. Kohe me tagasi ei sõitnud ja kui nüüd mõne päeva eest otsustasime ta ikkagi koju tuua, vaatasid meile üle meetri kõrguste korralike põõsaste asemel paarkümne sentimeetrised enamasti lehtedeta köndid. Oleks siis veel, et tehakse korralik pungapealne kujunduslõikus, aga kasvama olid jäetud nii põõsa sisse kasvavad kui ristuvad oksad ja turritavad tüükad:( Nüüd ma ei teagi, kelle ma sealt ostsin ja millal neist äbarikest kord korralikud põõsad kasvavad. Leht on tal küll sinakam ja veidi lopsakam kui teistel sortidel. Sellist arutut tegevust õigustati totra väitega, et nad olevat ära õitsenud. No mina nägin põõsaste kõrval küll suurt kuhja õitsvaid oksi ja nägemise üle ma siiani veel ei kurda, mis siis, et prillid ees.


3.küsimus: kas meil hakkab tekkima uus istutusala?:D

Vastus: juba ongi vist midagi loomas:). No oli meil üks koht, kuhu oli hädasti vaja istutada 1 madalam lopsakas puu ja paar põõsast. Ja siis äkki tekkis sinna veel paar põõsast ja kui nüüd hästi mõelda, peaks sinna ümber istutama veel...O´ooo ja kui siis veel veidi mõelda:D No kui ta ka suureneb, siis katte alla ta läheb.


4.küsimus: kas minust hakatakse ikkagi tegema ka roosikasvatajat?

Vastus: tõenäoliselt ikkagi mitte:) kuigi eile sain ma selle aasta kõige meeldivama üllatuse osaliseks. Üks kevadine armas aiakülastaja oli meeles pidanud muu jutu sees lausutud sõnad, et mulle meeldivad kibuvitsad ja hiigelvanad pargiroosid ja nii nad astusidki meie väravast äkki rõõmsalt sisse. Ühe neist olevat hr.Joost ära määranud `Alfred Colomb`, teise nime veel ei tea. Kui nüüd veel need kamtshatka roosipuud ka siia jõuavad:D.


5.küsimus: päeviku viimase lehekülje seis?

Vastus: sõorade abiga täitub kohutava kiirusega, lisalehed tuleb kindlalt appi võtta:D Aga ilmad on istutamiseks ju ülisoodsad. Kogu see vesi, mis terve suve kuskil peidus oli, tuleb vist nüüd tagantjärele korraga ülepäeva alla. Ei mingit muret, täna istutame, homme kastetakse ja sooja on ka parasjagu. Pinnas on nii pehme, et labidas vajub kohe iseenesest maa sisse, ei mingit vaeva. Kõik taimed, kellest kevadel ei saanud aru, kas elavad või surevad, on kasvuhoo sisse saanud. Ja otse loomulikult ka umbrohi katmata alal, aga kitkumiseks on liiga märg.


6.küsimus: kes kooris minu kõrbeda kuldpruuni pikkpoisi, jättes meile järgi koiaukudega hallolluse?

Vastus: pidada olema täiesti arukas inimene:DDDD



12 comments:

  1. :D :D :D :D Ui, ma kujutan neid aruka inimese silmi ja ilmeid ette. :D

    Aga.. et miskine pikkpoiss olla olnud või? Nujah.. lurts.

    Oi, see Alfred Colomb on ikka kenakene küll..
    üks hübriidipilt:
    http://cache2.artprintimages.com/p/LRG/29/2904/LOVPD00Z/art-print/michael-davis-rosa-hybrida-bifera-alfred-colomb-hybrid-perpetual-rose-pink-rose-with-buds.jpg

    ja ohsinajeerum! http://www.rogersroses.com/MediaPath/20344CD996824BC9BEFEDD271C53B14D.jpg

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. klunks ikka, mitte lurts.

    ja et veel krõbe kaa.. jah..? nujah. see on muidu mu kõige armsam pikkpoisi variant... ja tuli otse ahjust jah..? soe ja lõhnav.. nojah, muidugi.. kesse ikka vana iiahit pikkpoisiga meeles peab.

    :D

    ReplyDelete
  5. 1.ei oleks teadnud küll, esimene mõte, et väikese sukulendi osa:)
    2.jälle ehmatasin, kontrollisin mõttes, et kas peabki ve? :D et mina pole maha lõiganud
    3.Haa! ma teadsin seda :D
    4.need, roosid, mis ise kasvavad on iseroosid:)
    5.täis, aga veel mahub
    6.oh, ma oleks ka tahtnud :(

    ReplyDelete
  6. see va alfred kolis sel aastal meile ka...
    aga neid pargiroose polegi vaja kasvatada, ma käisin just õhtul aias teisi roose pritsimas ja hoidsin pead kinni, sest need paganased pargiroosid kasvavad ise ja nii kiiresti, et vaata, et eest ära saad...
    Pikkpoiss, mmm. Mul polnud jälle aega süüa teha. Mõni ime siis, et suvega on 8 kg alla tulnud. Mitte et ma selle üle kurdaksin...

    ReplyDelete
  7. 1. Tegelikult on kalebass (Cresentia cujete puuvili). See liaan aga Lagenaria siceraria, vene keeles тыква-горлянка. Arvatakse, et pärineb Aafrikast kus selle seemneid kasutadakse suppides, kuigi ka Indias võib kohata selle looduslikke esivanemaid, vanim teadaolev kõrvitsaline, mida inimesed on tarbinud nii söögiks kui ka veeanumate tegemiseks.
    Üldiselt väga väärtuslik vili - ta sisaldab hulgim (440 mg/100g) kaltsiumi ja rauda, lisaks ka muid mikroelemente ja vitamiine.
    Nii, et kui seda sisu süüa ei taha, seemnetest ka suppi ei keeda, siis võid veepudeleid teha :DDD
    2. Oskan ainult enda seisukohast öelda - mina ka lõikusin õitsvaid hortensiaid, sest ööde jahenemisel jõelt tulnud udud soodustasid igasugu seente ja satikate vohamist hortensiaõitel, ja sel põhjusel meie kandis neid üldse pole mõtet kasvatada.
    3. :DDD
    4. Osadel kanada roosidel puuduvad okkad, neid juba tasub kasvatada :) (mul juba üks on)
    6. Ma ei söö pikkapoissi, ei krõbeda koorikuga ega ilma koorikuta, aga hapukoore tainas hakkliha-seene-sibuka pirukat küll, kuigi võib küsida - mis vahet neil? :DDD

    ReplyDelete
  8. heh :)

    1. see on lihtsalt veel liiga noor, s.t. pole valmis. toores, noh .

    6. khmm! :D
    mitte ainult et pidada, vaid ongi :P
    kasssa siis ei tea, et see krõbe koorik on parem kui sisu. pealegi saab sisu ülepraadimisega ju ka krõbedaks, nagu sa juba veenduda võisid :)

    :)

    mrt,
    usu mind, koka ilme oli seda avastades veel parem :)))

    ReplyDelete
  9. Naljatilgad jah. Aga pikkpoiss on üks meie pere lemmikuid ning hoidku alt see tegelane, kes sellele koorimiskavatsusega läheneb! Muide, väga mõnusaks teeb pikkpoisi see, kui taignasse sõtkuda sisse suitsupeekoni tükikesi... Oimaivõi. Ma vist hakkangi täna seda tegema.
    Pargiroosid on tegijad.
    Ja istutamisilmadeks jõudu!
    (Minu isiklik kogemus puishortensiaga ütleb, et midagi paha ei juhtu, kui olla laisk ja teda sügisel üldse mitte lõikuda, vaid jätta see üritus kevadeks. Muude hortensiatega kahjuks pole kursis.)

    ReplyDelete
  10. No neid ju lõigataksegi kevadel, kes siis sügisel õitsvale põõsale kallale läheb!

    ReplyDelete