Saturday, February 27, 2010

TÜHJAST-TÄHJAST

Huhh! Kõik! Lõpp, viimasemadki punktid pandud. Kogu mu talvine programm realiseeritud ja täidetud 210%!:)
Ja veel väikese varuga, üks päev ju ülegi jäänud sest viimasest talvekuust:) Aga ma distsiplineerisin end - kohe mitu päeva ei pistnud nina isegi blogidesse.

No millest inimesed räägivad kui kokku saavad. Ikka ju ilmast:) Ilmselt peame me jube tänulikud olema, et ta need kuud meile nii palju ja nii erinevat kõneainet andis:) Mina olen talle küll väga tänulik. Mina ju lund ei visanud ja ta kohe sundis mind neid tagumiktunde tegema. Kuhugi kõndima ka eriti minna polnud kui just mingit uut sprordiala poleks harrastama hakanud- no näiteks lumme sukeldusmist vms.
Ja viimasele tuisule olen ka väga tänulik. Ta kuhjas siia imelikesse kohtadesse küll suuri ja veel suuremaid hangesid, aga katustelt puhkus lahtise lume kuskile minema.

Täna vaatasin, kevad vist hakkab tasapisi endast märku andma tõesti. Paari päevaga on lumi veidi kokku vajunud ja kätte hakkab tulema aeg, mil lumi hakkab kõrsigi kartma, puude ümbrustesse on juba väikesed lohud tekkinud.
No kõige selgem tundemärk sellest on kõigepealt Hilise talveunest ärkamine - tegutseb ja keksib teine päris rõõmsalt ringi, Deia ringutab ka päris häälekalt :) Kui nüüd Kadakas ka sest hangest välja sulab, ongi kevad kohal. Pole koerakarvu vajagi:)

Korralikud aednikud on juba ei tea, mis värke külvanud ja puha. Ma pole selle peale veel mõelnudki, ja pole veel sellist tahtmistki, mis siis, et juba ammu on kohal `Rozovõi Gigant` ja `Tshudo Rõnka` ja veel midagi, millesse pole aega süveneda olnud.

Tänavuse aasta lilletellimused on ka tehtud. Olin sel aastal usin ja juba veebruari alguses läkitasin oma soovid Ameerikamaa poole teele, et mitte millestki ilma jääda. Seekord siis kõige uuemad ja huvitavamad siberi iirised ja uued sordirühmad. Tellimine oli ju lihtne, aga mismoodi siin Eestis selle tolli ja taimekarantiiniga saab. Eks siis ütlen kui aprill möödas.
Ja siis olin veel tubli, paari väiksema sooviga haakisin end teiste tellijate sappa. 3 kaktust mehele, ma loodan, et ikka saab. Ja siis tellisin veel ühe (loe:ÜHE !) hosta ikka kah!:D

Ma ei teagi siis nüüd, mis edasi saab. Kas võtan vardad või ühe lipsu:) ja vaatan, mis temast teha annab või hakkan hoopiski linnulaulu kuulama. Sõbrad, harakad, pistavad varsti pead juba aknast sisse:)

Aga appi, üks õpetusblogi kadund:(((, just avastasin! Mis ma nüüd teen????

17 comments:

  1. Väga tubli! (ja küll need kaktused ka millalgi kohale jõuavad, vähemalt lubati...)

    ReplyDelete
  2. Ma kujutasin ette neid aknast sisse vaatavaid harakaid :). Püüa mõni pildile ka.

    ReplyDelete
  3. oi need siberi iirised tunduvad põnevad. Kui nad seeaasta õisi peaksid näitama, siis ma kutsun ise ennast sulle külla :D

    Mina olen siiamaani endale antud lubadusest suutnud kinni pidada ja ei ühtegi tellimust :D Kuigi juhani kataloogist jäid paar asja silma - aga tegin südame kõvaks ja viskasin kataloogi minema :D

    Ja külvamise lainele pole ka veel saanud- tea kas saangi. Need mõned tomatitaimed, mis mul kasvuhoonesse lähevad - need ostan ja suvelilled külvan vist otse konteinerisse. peenardel niikuinii nende jaoks ruumi pole.

    ReplyDelete
  4. Vot selle kuradi blogi kadumise avastasin mina ka alles täna - tahtsin lipsuõpetuse ülesse panna!
    Kule, kas Sa siis ka kavatsed lipsu värvida? Jestas!
    Ootame natuke, mu keele- ja arvutitarkur võttis asja uurida, aga häkerlust ta ei kahtlusta, siis oleks mul kõik blogid kadunud.
    Aga mul on see terves ulatuses salvestatud, nii et kõik on alles.
    Aga ootan põnevusega juba Su uut raamatut (kuigi ei tea, millal (või kas üldse)neid lugeda saan)

    ReplyDelete
  5. Oi, Deia! Mina küll endale nii rumalaid lubadusi ei anna. Ja siit Eestist ei taha ma üleüldse midagi, sest mul on asi selge, mismoodi nad tellivad ja kui valesid asju müüvad.
    Aga ma arvan, et tuled päris jalgsi ja jooksuga, tellitute hulgas on täidiõielisi ja muid imeasju:D

    Hiline- kas miskit on silmadega pahasti? Ja muidugi ma kavatsen värvida. Enne mäkerdan paar lappi ära ja siis alustan. See oli lihtsalt selline pealesunnitud paus.

    ReplyDelete
  6. :o) Kas tõesti vaid ühe hosta? :oD
    Aga seda iiriste-ilu tahaks minagi näha.

    ReplyDelete
  7. siberi iirised täidisõielised???

    aga imetore, et muhedik ka talveunest on üles ärganud :PPP

    meil ka sulab ja lumi on kokku vajunud, uputust õnneks veel ei ole.

    ReplyDelete
  8. Millal ma magasin, täitsa arusaamata asi. Kontrollitud värk - lühikeses kuus 7 postitust pole unenägu. Aga arvan, et just nüüd teen selle väikese uinaku:)

    Täidis-ja pooltäidisõielised siberlased jah, ja tetraploidid ja muu huvitav staff kah:) täitsa olemas

    ReplyDelete
  9. Selle viimase kommi kohta - hulk erinevaid nägusid ja grimasse - ma ei ole seda lugenud-ma ei ole seda lugenud-... mind ju üldse ei huvita jne....
    :D

    ReplyDelete
  10. Uhh - deia hakkab praegu juba jalgsi sinna Muhediku poole jalutama - siis õitsemise ajaks jõuab kohale kah:D

    Nu miks ma pidin küll siia blogisse vaatama. täidisõielised siberlased.....
    Aa - kust sa tellisid?

    ReplyDelete
  11. Siit
    http://www.ensata.com/HTML/PlantPages/siberian_index.htm

    Millal kätte saad?

    ReplyDelete
  12. Kurramus Hiline, oleks võinud hoiatuse juurde panna, et nõrganärvilistel mitte vaadata.
    Nüüd istun siin ja vesistan suud, nagu mingi dementne vanake.(silmad hiilgavad ja tatt ripakil)

    ReplyDelete
  13. Aprillis:))))) Mõlemad pakid. Tahtsin vara, siis pole juured veel väga välja kasvanud ja juurdumise aeg tuleb ka pikk. Aktseptid kohal, kõik, mis tahtsin, on olemas

    Tellisin ka Saksamaalt, seal üks huvitav mees Tamberg, kes tekitanud palju uusi siberi iiriste rühmi - sibtosad, chrysosibid, sib-sibid jne.

    ReplyDelete
  14. jummel kui hea, kui ei pea ise ennast kurssi viima, otsima ja puurima ja kaevama.... vaid võid lihtsalt ilusa taime juures õhata ja öelda, et vaat' see on küll nii ilus ja seda tahaks endale ka... ja siis sulle antakse kenasti nõu ja näidatakse teeots ka kätte :)

    ReplyDelete
  15. uisaprse... (pardon my french) ma ka ikka vaatasin. mis te kujutate ette, et ma pean terve oma metsaaluse üles kaevama või???!!! :P :D

    ReplyDelete
  16. Mul vist antiaedniku esimesed haigusesümtomid - ladusin ka korvi täis (lisaks ka kümmekond kõige suuremate õitega, neid ämblikulaadseid, päevaliiliaid), no ikka nii, et 30 protsu hinnaalandust, vaatasin veel oma rahavarud üle ja tellisin ka kümmekond hostat (ma saan haneaia enda valdusesse, kuhu mehed planeerisid ka suurt tiiki, karpkaladega :DDD)
    Ja... ja lasin nooremal (kelleülesandeks oli kogu asja vormistamine) tellimuse tühistada, mul hakkas endast kahju, no milleks ikkagi? ja jätsin ka aiapäeviku rahumeeli kapi taha. tegin hoopis juhanist "taskurätisuuruse" tellimuse. Kui meestele seda tiigi asja meelde ei tuleta, saavad hanekesed oma vanal territooriumil edasi jalutada ja maad tulevikuks parendada :)

    ReplyDelete
  17. ahhhhhh, millised iirised! sinajeeeerumjeerumküll.

    ReplyDelete