Friday, February 19, 2010

ILMAELU

Tänane hommik algas siis sedasi. Kõigepealt oli sadu üsna tagasihoidlik, aga praeguseks pole nähatavust enam ollagi. Ei paista ei org, ploomipuud ega ammugi mitte suur maantee. Juba kella kaheksa paiku oli siiski veel näha, et autod on seal kenakesti hädas. Siin orgude-mägede vahel tõmbab ju kohe suured hangetaolised vaalud risti üle tee. Tuul on ka korralikult üle mõõduka. Peab vist endale lõpuks selle anemomeetri ka muretsema. Hommikul pääses meie teelt veel paar autot läbi, nüüd üht juba kaevatakse. Ei saa ma sest ilmateatest ka aru- tuisk ja sadu pidid alles õhtupoolikul kohale jõudma.
Tavapärased ettevalmistused igaks juhuks tehtud. Väike varuvesi - kaevuni ju ei saa. Telefoniakud laetud. Muud nagu polegi. Täistuisanud teekest postkastideni pole mõtet lahti kaevama hakatagi, sinna pääseb ka suuskadega.

Eile kühveldas mees kasvuhoonesse lund ja leiutas paar uut mõistet. Ütles, et umbes meeter maad on jahulund, siis väike kiht veidi kõvemat leivakoorikulund ja siis paarkümmend sentimeetrit suhkrulund. Üldiselt on lumi maapinnani veel kohev. Ja nüüd siis see jahu lendleb meil siin ümber maja.

Aga kui püüdsin leida seda statistika-aruannet kirjaoskamatuse kohta, leidsin ühe huvitava foorumi, kus keegi kirjutas, et tegelikult pole üldse oluline, millises järjestuses on sõnas tähed. Kui esimene ja viimane on paigas, siis olevat tekst täiesti loetav, sest silm haarab sõna tervikuna mitte tähtede kaupa.


Proovime:)
Mul jbua sel ataasl kiõk tilmeleusd tuthed! Kkas surut tieegn ise, viäskametle haikaisn end spapa:DD
Ma ei tea, kuidas nüüd selle lugemisega on, aga kirjutamine võttis küll ilmatuma aja:)

Aga see on küll selge, et mõni mees loeb pikemast liitsõnast kas esimese või viimase, aga mitte sõna tervikuna:D. Ma vaatan iga kuu alguses üle oma kuivainete tagavara. Ja nüüd oli mul paar kotikest päris põhja peal. Ja mis mulle siis toodi - maisiMANNA :D, sellest saan veel aru, sest viis esimest tähte olid väikesed ja asusid ka rida kõrgemal. Aga kaerahelveste asemel ilutses köögilaual kaerakliide pakk. Seal olid küll kõik tähed ühesuurused ja samas reas :D. Häda kui need valikuvõimalused lettidel nii suured on. Proovisin järgi. Mõlemast sai täiesti talutava hommikupudru. Vahelduseks:)

Aga tänase päeva pärliks on postiga kohale jõudnud A.Kähri "Päevaliiliad". Väga ilus raamat ja veel kõige ilusam oli sellesse kirjutatud pühendus:). Lehitsesin, lugeda pole jõudnud. Aitähhh ikkagi!

Kui nüüd need päevad, mis me siin lumevangi jääme, elekter ikka püsiks ja internetiühendus samuti, oleks kõik vägagi korras:)

11 comments:

  1. maisimanna on väga hea. kasulikum ka, kui nisumanna :)

    kaerakliid on ka väga head ja kuuluvad ka minu toidulauale, kuid 100% putru neist ei kujuta ma hästi ette :)

    meite auulis ka juba tuiskab. üsna korralikult.

    ReplyDelete
  2. Meile tuli teade - esmaspäev el. hooldustööd :)))
    Aga maisimanna on tõesti nisumannast hulga maitsvam ka.
    Kaerakliid mu hanede lemmiknokatäis :)
    Lumesadu küll hõrenenud, aga kui nii edasi jätkub, siis peab vist neljajalgse sõbra välja ajama, et rahvas meite kandis liigelda saaks, karta on, et lumesahk enne esmaspäeva meie teele jõuab.

    ReplyDelete
  3. Me peame täna öösel veel koju lendama ja siis veel ka lennujaamast koju saama. Kõlab igatahes eee...huvitavalt.

    ReplyDelete
  4. termosesse kuum kohv valmis ja mõned pirukid ja koogid ja :PPP

    vahel on mul väga hea meel, et meite auulis on puupliit ja gaasipliit. kuigi meil pole elekter ka ära olnud.

    aga nüüd sajab siin ka korralikult. thela, aga te lennake kohe otse koju :P

    ReplyDelete
  5. Tõestamaks, et tähtede järjekord sõnas pole tõesti oluline, saadan lingi ühele näitele. Kui seda teksti esmakordselt nägin, lugesingi nii, nagu tegelikult olema pidanuks. Alles hiljem, kui vaatasin, et midagi on justkui valesti, süvenesin tähtede järjekorda. See riugas pidavat toimima sellepärast, et lugeda oskav inimene loeb täissõnameetodil.

    Kena valget tuisumöllu! Ongi teist (lund) justkui vähe veel :)

    ReplyDelete
  6. Link muidugi jäi saatmata.)
    http://www.box.net/shared/ebzvu07cly

    ReplyDelete
  7. Vgäa jgule drotoselikaan, aells vaurureekibu ju!

    ReplyDelete
  8. jaa, see polegi nii lihtne:)

    Väga julge olen ma veebruarikuus seepärast, et siis saan kõik, mis soovin ja aprillis kui taimed saabuvad pole taimejuured ka veel väga välja kasvanud ja hädakorral istutan kogu kupatuse pottidesse.

    Aga mis pagan see drotoselikaan on, seda ma välja ei lugenud:( Ju nii laiali ka pudistada ei või

    ReplyDelete
  9. Mina jäin ka selle drotoselikaane juurde toppama. Aga huvitav, kuidas see jahuga kaetud suhkru-leivapirukas maitseb...
    Meil hakkas tuisk ja sadu pool 10 pihta, nagu lubatud ja sadu jäi lubatud ajal, ehk 3st järgi ka. Aga kuna tuisk ei jäänud järgi, ega siis lumelend ka ei vaibunud. See jahu on ikka õige lennukas asi. ;o)

    ReplyDelete
  10. mina kangutasin jälle katuselt lund alla - no see on ikka uskumatu, kui kõva ja kui kinni see lumi seal on. see on miski hambaplommilumi, mul näib :E

    ReplyDelete
  11. "deklaratsioon" - võõrsõnadega äkki ei toimi :)

    ReplyDelete