Monday, August 17, 2009

NAGU JÕULUD KOHE:)

Läbi une kuulsin ukseluku klõpsu. Mees läks tööle ja ma võin endale veel tunnikese lubada. Pole see ju mingi patt, sest enne ei saanud raamatut käest kui pool neli. Uksekell. 7.52. No mida? Unustas miskit maha? Võti on ju olemas. Veelkord väike tirts. Ei saa midagi. Läksin ukse juurde. Öösärgis. Sassis. Unine. Oh sa jeerum - postiljon. Ta on meil kullatükk. Aga kuidas ta nii vara? Tavaliselt tuuakse meie post kella 10 paiku. Särab ise ja ulatab mulle suure kasti. Oli kohe enne oma suurt ringi Tartust siia põrutanud. Mul oli nii hea meel, et isegi häbi polnud enda pärast. See tunne tuli veidi hiljem:)
Tarisin siis selle varanduse kööki. Ohsaa - milline hommik ikkagi! Kuum kohv kõik valmis ja puha:) No ei teagi kohe, kas juua enne tass kohvi või asuda kohe paki kallale. Üritasin mõlemat koos teha. Kohvikruus läks ümber. Ei sest midagi.
Siis tuli fotokas ka meelde. Niisugune sasipusa ta siis oli. Ruttu see sodi pealt maha, mitu kihti sedasi kõigepealt siberlasi. Vale värk sel aastal minu jaoks.

Nooo, ja lõpuks siis see varandus:) Vaatasin ja silitasin neid siis algul niisama. Kohvi jõin ikka ka. Tunne oli säärane nagu oleks varased jõulud kätte jõudnud. See ei loe ju, et ise tellisin ja ise maksan:) Ikkagi säärane suur pakk ju igatsetud sisuga.
Kolme tunni pärast kõik sorteeritud ja mitu korda kontrollitud.
Jah, aga ka kõige paremates firmades juhtub.... Õnneks on siberlastega kõik korras.
Seda, milline aediirise risoom välja näeb ja tavaliselt ongi teda ostes üks lehvik, ma tean ega oota mingit suurt õitsvat puhmast. Mõni risoom suurem, mõni väiksem, mõnel veel pisikesi pungi ka. Aga... ühte sorti oli 3 risoomi, üks sort oli asendatud - see oli kohe kirjas, aga selle sordiga, mis niikuinii oli tellitud; 4 sorti puudus hoopis kuigi nad pakkelehel olid märgitud. Offer- 5 sorti s.t. rahaliselt ma ei kaota ja juba vaatasin ka, millised nad on. Väga-väga ilusad. Et mulle teised tellijad ütlesid, et "aediiriseid ma ei taha"siis jätan nad omale. Kui tulevikus kellelgi tahtmine tuleb, raatsin alati lõigata. Ja kuna ma olen taimedega nii kaua tegelenud, ei ole ma pahane ega midagi. On juhtunud hullematki. Ikkagi on hea tunne, justkui oleks sünnipäeva kingi saanud:)
Aga meelde tuli eelmise aasta tellimus ja sellele järgnenud inetu kära. Nüüd mõtlen, et kui see ühistellimus oleks väga suur olnud ja tellijaid palju, oleks ikka segadust ja seletamist vist üksjagu olnud. Seepärast ei võtagi ma kunagi seda ette võõraste inimestega, keda ma ei tunne ja kes mind ei tunne. Ja veel tulevikuks üks teadmine. Aediiriseid ei tasu tellida koos siberi iiristega. Viimased postitatakse hoopis hiljem kui aediirised. Nad küll küsisid, et kas saata nad eraldi, aga ma ei täpsustanud, kuidas siis saatmiskuluga on. Muidugi, praegu pole veel sugugi hilja ja kõik jõuab korralikult juurduda. Väiksed probleemid tekivad vist istutuskohtadega. Aga mees lubas, kui talle helistasin, et iirised on päral, kuskile neist mätaskatuse ehitada:D
Õhtupoolikul käime veel Viljandimaal ära ja homme saab siis leotama ja istutama hakata.
Ahjaa- nüüd olen ma m-me:D Sedasi kõnetati või õigemini kirjutati mulle esmakordselt:)



4 comments:

  1. madame?! :) iirisemadame, palju õnne!

    ReplyDelete
  2. wow - seda ilu tahaks kohe ise näha, mis sealt tulemas on. Pole erilisi kogemusi aediiristega - kas nad lähevad juba istutusjärgsel aastal õitsema?
    Mis siberlased sa tellisid - vat nende vastu mul küll nõrkus - ainult neile sobiliku koha puudumine paneb piirid ette.

    ReplyDelete
  3. :D Siberi iiriseid tellisin ma möödunud aastal, sel aastal tegid seda Hiline ja Trumm. Mina tellisin puha aediiriseid ja seekord ainult TB-d (kõrgeid). Osa neist läheb kindlasti õitsema, osa mitte - lehvikus peaks olema 5-7 lehte.
    Aga seda ilu tule vaatama:)

    ReplyDelete
  4. Mõnus on jah, neid pakke saada. Nii vahva!

    ReplyDelete