Tuesday, December 15, 2015

HALL DETSEMBER

Kogu kuu on siiani olnud nii pime ja hall, et öö ja päev hakkavad sassi minema. Päriselt ka:). Ööd on lugemiseks, päevad tasapisi nokitsemiseks.  Mind see pimedus eriti ei sega, elekter aitab.
Midagi on sel ilmategijal sassi läinud. Ka kõige lumetumal ajal on tavaliselt mingi kirmeke valget maale laskunud ikka 13.detsembril. Tänavu oli asi nihkes ja hoopis järgmise päeva hommik tervitas meid sääraselt. Valge küll, aga ikka hämar ja udune. Ja nii külm, nii külm. Täna olid vahelduseks ööpäevaringsele +8C-le, öösel kõvad miinused :D. Tervel -3,9C, aga nüüd õhtuks keris termomeeter end jälle üles soojapoolele.

Tänaseks on see kõik kadunud, maailm on jälle roheline ja päev otsa säranud päike oli kui tõeline looduseime.
 Aed elab oma elu peamiselt puhates, kuigi vaatamisväärset jagub seal siiani.
Kaktused magavad, aga tänavu on nad oma astlad kuidagi eriliselt puhevile ajanud


Mägisibulad tunnevad end selle ilmaga sama hästi kui sõnajaladki :)



Hebe on üks tänuväärt taim, igal ajal triksis-traksis püsti
Varjuaia taldleht on kummaliselt kummuli

Vahelduseks on päris huvitav detsembri keskel korjata aiast päris kõigile külmadele vilistanud elus ja korras münti. Kahjuks ei tea ma selle poolkõrge väga tugevalt lõhnava ja tugevamaitselise taime päris täpset liigi- või isegi sordi nimetust.


Vanad puud kaunistavad end sammalde ja samblikega

Mitte ükski roosisort ei saa vastu talvistele kibuvitsadele. Rohkeõielise kibuvitsa väikesed viljad sätendavad vihmas kui pärlid.

Pajulehine tamm ei kavatsegi ilmselt enne kevadet end paljaks võtta

Järjest rohkem hakkavad värvuma ja mängima puude-põõsaste kaunid võrad

Kukerpuude oksad on praeguseks enamvähem paljad, nende vahelt piilub väga huvitava kasvukujuga Muhedikupapa lemmik-elupuu. Et see keskmine kitsas osa liiga kõrgeks ei kasvaks, on teda veidi madalamana hoitud.
Midagi on aias lagunemas. Kahju, need olid esimesed pingid, mile isa ja poeg valmis saagisid

Vähe sellest, et saetööd õues tehakse ja pakkusid varutakse, on nüüd üks leidnud tee ka esikusse :)

Ma ei tea, mida see tähendab või ennustab, aga kuigi päike on end kitsi näitama, on tal mitmel päeval jalad all olnud

Mulle detsember meeldib, olgu ta hall, roheline või valge. Pärast kiiret suve ja sügist on see esimene kuu, kus aeg hakkab vaiksemalt ja aeglasemalt kulgema.
 Mingit jõulupaanikat ega -hüsteeriat mul pole, seda enam, et kui tarvis, lubasid päkapikud sel talvel joosta kevadise pööripäevani tingimusel, et poekraami kingitusteks koju ei tassita. Nii olengi ma mähkunud igasugu lõngadesse ja sest soojast puntrast on end isegi arvuti juurde raske lahti rebida. Ma loen küll igasugu artiklitest, et ebameeldivate kinkide top-10-sse mahub igasugune endavalmistatud kila-kola ja kudumid, eriti soki-kindad sallid, aga ma ikkagi liigutan veidi vardaid . Nomaitea, mina jälle võtan kõige suurema rõõmuga vastu spetsiaalselt mulle mõeldes tehtud asjakese. Poekraami ostan ma ise, kui mul teda hädasti vaja on. Ma siiski vist tunnen häid sõpru ja neid kõige omamaid niipalju, et julgen arvata, et ma ikkagi mingitmoodi oskan just niimoodi neile rõõmu valmistada. Või tulebki hakata kõigile droone kinkima?
Kui nüüd täna külmkapp peale kolmanda restardi peaks korda saama, oleks elu päris lill. See on juba üle- nädalane saaga. Kui reedese tormi ajal korraks elekter kõikus, avastasime hommikul, ei külmkapi sügavkülma osa töötab, aga ülemine muutub järjest soojemaks kuigi vool oli sees ja kompressor töötas. Korraks saime ta korda, siis hakkas jant uuesti peale. Aitäh heale Ülole, kes andis veel ühe soovituse. Vaatame, kuis läheb, praegu tundub asi korda minevat.
Täna sain ühe väga huvitava pakkumise, millest ilmselt on raske keelduda :)
Ja kui head sõbrad ka aeg-ajalt sisse astuvad nagu eile, pole seda halli mitte kuskil.

10 comments:

  1. Aed on tõesti igal ajal ilus kui targad valikud tehtud aga mina isiklikult tahaks küll kasvõi korragi mingit lumevaipa, no kasvõi niigipalju kui teil seal on olnud. Tõele au andes, just praegu enne Su blogi lugemist leidsin õuest 5 helvest :). Huvitav, minu jaoks on detsember aasta kõige kiiremini mööduv kuu ja seda üldse mitte jõulupaanika pärast, seda ei põe minagi aga selline otste kokkutõmbamise kuu. Hoian külmikule pöialt :D

    ReplyDelete
  2. Ma lugesin ka seda kõige mõttetumate jõulukinkide nimekirja ja no sokid-kindad-sallid jätaksin sealt kindlasti välja, neid on ju alati vaja ja käsitöö poekaubast kindlasti kordades armsam.
    Minu jaoks on selle aasta detsember kuidagi tühi ja õõnes, ise ei teagi, miks.

    ReplyDelete
  3. Ma rõõmustan detsembris hommikute üle, ikkagi valgem ja puha. Aed tukub. Aga muidu on detsember maast laeni sünnipäevi täis ja kui need läbi saavad, siis tulevad pühad. Ma armastan jaanuari, siis on tööl ja kodus kõik nii normaalne. (Tsiil olen :) )

    ReplyDelete
  4. Jôuluks lumi maha! Vôiks ju olla? See kibuvitsapilt vôlus mu täiesti ära.

    ReplyDelete
  5. Mul on ka alati detsember hullumeelselt kiire aeg kuigi paanitsenud ma küll ei ole, pigem jõule oodanud. Ja mulle isetehtud kingid meeldivad, sallid-kindad-sokid kaasa arvatud. Ma arvan, et see nimekiri, mida Sa nägid oli mõni järjekordne mitte-kõige-kirkama-beibeajakirjaniku üllitis.

    ReplyDelete
  6. Kudumid on südamlik, soe ja praktiline kink.
    Detsember on hea. Algab jõulupuhkus. Kodupidud on ka mõnusad. Ja siis wuhinal kevade poole!:)

    ReplyDelete
  7. Minu jaoks on hämmastav kuidas kaktuseid aastaringselt meie kliimas kasvatada saab, igatahes pildid tõestavad, et heades kätes on kõik võimalik.

    ReplyDelete
  8. Minu jaoks on hämmastav kuidas kaktuseid aastaringselt meie kliimas kasvatada saab, igatahes pildid tõestavad, et heades kätes on kõik võimalik.

    ReplyDelete
  9. Ma läksin lausa marru, kui neid top-nimekirju nägin. No mõni asi ju küll oli tõepoolest mõttetu ja tobe, aga isetehtud kingid on alati väga super. Ise olen viimasel ajal üldse seda meelt, et olulisem on mingi hea suutäie kõrval lihtsalt kallitega koos olla, see on kõige parem kink. Ja otsustasin, et tänavu ei stressa - teen täpselt niipalju, kui jõuan, tahan ja viitsin.
    Aga hallus ja pimedus rusub küll.

    ReplyDelete
  10. Ma marru ei läinud, aga imestama pani küll. Ma ei stressa ega kiirusta nagu Sinagi. Tasa sõites võib isegi kaugemale jõuda kui kihutades :)

    ReplyDelete