Saturday, February 23, 2013

LUND ON PALJU JA MA KA KUDUSIN

Ma polnud vist 2 aastat vardaid kätte võtnud. No mis sa ikka nendega peale hakkad, kui kellelgi pole midagi vaja. Lihtsalt niisama ajaviiteks ma aga midagi teha ei taha, seda enam, et mul seda ülearust aega, mida niisama viita, lihtsalt polegi. Aga tänavu on neid kudumeid kohe üksjagu vaja. Alguse sai kõik sellest, et ühed pisikesed jalad igatsesid sooja, aga mis sokid, kui seda jalakest pole õieti olemaski. Kudusin siis ühed torukesed. Ei tahtnud teised kuidagi jalas seista, ikka libisesid maha. Siis võtsin kätte ja kudusin ikkagi sokid. Said suured ja ei taha ka kuidagi jalas püsida, päris hambatikkudega ma neid siiski tegema ei hakanud. Las inimene kasvab. Siis kudusin ühe alt satsilise pikema vesti, algul on teine säärane eelmise sajandialguse kleidi moodi asjandus, mida pikemaks lapsuke kasvab, seda vestimaks asi muutub. Ühtki neist kolmest ma ei pildistanud, oleks ju võinud.
 Siis kudusin ühe kampsuni, selge, et roosa. Nii pisikestele asjadele on väga raske valida mustrit. Kui teda saab väga edukalt kududa sukavarrastega, siis ei mõtle ju välja midagi erilist, mis lihtsalt kuskile ära ei mahu. Seda pildistasin, puuduvad valged nööbid saabusid päeva õhtuks
Siis oli vaja kududa vaid õige pisut suurem kampsun. Tahtsin ta teha helesinise, aga puhasvillane oli poes sedakorda otsas. Akrüüle, neid jah on kõigis vikerkaarevärvides, aga nad on juba käes kuidagi ebameeldivad katsuda. Valisin siis helehalli. Mulle hall meeldib, aga siis hakkas süda valutama, et äkki jääb liiga vanainimeselik ja vigurdasin veidi värvidega, seadsin neid risti ja püsti. Ja ega see polegi mingi pitsiline pidusärk, vaid hoopis tegusa mehe, kes peab maad kaevama ja kive teisaldama ja lompide sisu uurima, tõsine värk. Varrukad ja kogu kampsuni kudusin õige pisut pikema, et ta ka paari kuu pärast veel selga läheks. Asjanduse juurde kudusin ka sokid, aga ka neist pole miskipärast pilti. Sokid nagu sokid ikka, mis neist ikka nii väga siis...
Ilm on parajalt karge, ööd püsivad -10C ringis, päevad on samuti kergetes miinustes. Viimastel päevadel on meile jõudnud korralik talv, lund on sadanud mitu päeva järjest ja sellesse võib nüüd päris ära uppuda.
Õnneks pole meil siin hulkuvaid koeri, kitsede liikumine kohevas lumes on väga vaevaline, seda, kuidas neid jalgu lumest kätte saadakse, oleks vaja filmida.
Kogu veebruar on olnud väga pime ja sombune, need üksikud päikesepäevad, on olnud tõeliseks kingituseks ja siis tuleb kohe vägagi kevadine tunne peale. Kui mujale tuleb aina juurde, siis vähemalt katused sulavad päikeses. Purikad ei tilgu, vaid sirisevad, mõned tilgad on isegi pildile jäänud :)

Paar päeva tagasi vaatasin esmakordselt tänavusi taimekatalooge :D, eks peab neid veidi põhjalikumalt ka uurima.

11 comments:

  1. armsad kampsikud. väga armsad. värvidega mängida meeldib ka mulle. ainult ma mängisin veidi teistmoodi käsitööliigiga.
    http://triibikud.blogspot.com/

    üleeile suusatamas käies oli ilm päikseline ja õhus kevade lõhna ning maitset tunda. nii et ongi viimane aeg katalooge sirvida. :D

    kaunist kevadeootust!

    ReplyDelete
  2. Imearmsad kampud! Ma kudusin kampsikuid viimati siis, kui pojad olid koolieelikud. No ei ole mul kannatust nii suurteks töödeks!

    Aga lund on teil seal küll kole palju! Meid aitasid kaks suurt sula. Kui neid poleks olnud, küllap oleksid siis siingi hanged märkimisväärsemates mõõtudes. Aga see-eest on meie külateel väga kõrged hanged teeservi kaunistamas - tuisku on meile ikka palju jätkunud.

    ReplyDelete
  3. Kudumine ja heegeldamine on tegevuses, mille suhtes mul on eluaeg kaks vasakut kätt olnud. Mis ei takista mind teiste töid imetlemast.
    Lund nagu külmagi on meiekandis suisa parasjagu olnud, midagigi head peale mullusuvist veeuputust. Peaasi, et see lumi ainult jälle suvel vihmana maha ei saja...

    ReplyDelete
  4. Kampsunid, mnjah, minule on need natuke võõras teema. minusugusele "lumeinimesele" peab välja vist oma -35 olema või rohkem, et seda selga peaks ajama. Aga ilusad kaeda küll.
    Kitsedel on praegu jah rasked ajad, lund on just veebruaris palju juurde tulnud. Isegi meil. Detsembris oli ikka meil külmem ja lund sadas omajagu, aga uue aasta alguses tuli kohe sula ja soojemad temperatuurid, mis jaanuari "ära rikkusidki". Ma arvasin, et see aasta tuleb erand ja tulebki veel aastapäeval veel sula, aga paistab, et ikka külm on ja pärast seda läheb soojemaks. See vist peab ikka natuke paika, et vabariigi aastapäeval on ikka enamuses külmem ilm.
    Aga sombune on küll. Teil on isegi päikest, meil ka pidi olema, aga täna on ikkagi pilved taevas. Lõuna poole minnes pidi sõbra sõnul minemagi pilvituks,meri lahti ja selle asi vist ongi. Võtke siis veel talvest viimast, kauaks seda enam ei ole ja hakkab "lödiperiood".

    ReplyDelete
  5. Toredad kampsid on! Ja oled nii väikeste riiete jaoks väga head mustrid leidnud, väga ilus.
    Haapsalus ilmusid täna kajakad välja, ma imestasin kohe, sest tavaliselt nad tulevad alles märtsi viimasel dekaadil. Meri ometi on siinkandis korralikult jääs, küll mitte päris Hiiumaani, aga Vormsisse ja Noarootsi saab veel jääteed mööda.
    Ja kaks päeva on päike paistnud, alatult vihjates vajadusele aknaid pesta ja majas tolmu võtta.

    ReplyDelete
  6. Kust Teil küll selline lumi!Meil pole pooltki.Täna kohe käisin ja vaatasin ja tegin ka mõned pildid.

    ReplyDelete
  7. No olete vast kõik tublid, minacikka veel talveunes, üks silm alles pilukil ja unes ju teatavasti nähakse vaid und, ei tehta tuhkagi:)

    ReplyDelete
  8. Käsitööd ma armastan, eriti teiste tehtud asju:) kampsidel on silmapaistvalt hea lõige vrdl nii mõnegi mass- v ka käsitöörõivaga.
    Kyll on rammus loom. Ja priskeks ennast söönud Sinu harulduste peal, tundub. Mina peletaks sellised näljased elajad oma aiast kaugele ykskõik mis hinnaga:P

    ReplyDelete
  9. imeilusad kampsikud! ja head ka.
    kits on lahe, aga neil on praegu raske tõesti. kuna metsa all paks lumi, sis magavad nad mul heinamaal - hommikul lahe vaadata, kuidas nad pikutades maja poole vahivad ja kõrvu liigitavad. ainuke asi,et käivad õhtuopodet mu peenardes võtmas... lume all ajäänud kapsalehed läksid esimesena ja nüüd revideeritakse lillepeenart. pojengivarred ntx kõlbasid süüa.

    ReplyDelete
  10. Tõesti armsad kampsunid!
    Ja vaesed kitsekesed.

    ReplyDelete
  11. imelised kapsikud!
    ja sina peenes näputöös pole osav!? Ei mäletagi millal viimati kudusin...üks ca 3-kuuse beebi kampsun oli mõne aasta eest.

    Palun jaga mulle ka infot, mis taimekataloogi uurisid? ma ikka väga roheline ses vallas ja tänutunne valdaks mind tugevalt :)

    ReplyDelete