Friday, December 18, 2009

HOSTAMURE

Ma sain täna midagi. Fransen Hostas saatis koos parimate tervitustega järgmise aasta müüginimekirja. Postiga. Tean küll, et see on üks äripsühholoogia trikkidest, aga ikkagi oli see saadetis väga meeldiv. Kui palju firmad siis vaevuvad seda lihtsat liigutust tegema, eriti kui tellijaid ei loeta vaid kümnetega. Ja ma polnud isegi tellija mitte, ainult üks neist.

Noh, need hostad kripeldavad mul ju küll, aga kuhukohta ma selle uue peenra siis peaksin tegema. Vana pole enam mitte kuhugi poole laiendada. Või siiski? Just laiendada, mitte pikendada? A siis peaksin ma hakkama neid vanemaid veidi ümber tõstma, eespool on ju madalamad.

Lubasin endale, et sel, hmm, s.t järgmisel aastal ma hostasid ei telli. Isegi e-kataloogi ei vaata. Aaaaga need uued sordid.......mmm! Hinnad on kah, jah! Aga ega siis neid sadadega pea tellima. Ei tea kohe..... Siberlastele on küll loodud igavene lahmakas, aga sinna hostasid istutada ei saa.
Aga meeldivad nad mulle jubedalt:)

10 comments:

  1. iccccc

    mde, kui te minu mitte eriti tagasihoidlikku arvamust teada tahate, siis võiks mõned hostad olla ka kusagil maja külje-terrassi juures. Seal tuulekoja akna all ntx? Või siis selle uue kuuri servas üks rida.. kasvõi seal tee pool...

    Kuigi jah, igaüks otsustab muidugi oma aias ise. Mulle lihtsalt meeldib hosta sellise piirdena kusagil või siis peenras koos teiste taimedega. Siuke puhas suur "hosta-ala" on minu jaoks veidi.. noh, pole päris see.

    ReplyDelete
  2. Kõik hostatellimuses osalejad peaksid tegelikult ka kataloogid saama, aga kuna ma ei hakanud selle tellimuse jaoks aadresse küsima, siis panin umbes... s.t Deia ja Köögikata, palun väga vabandust, minu viga, kui te nüüd seda uut nimekirja ei saa :/

    ReplyDelete
  3. Siis on ka mul ilmselt kingitust oodata. Hmmm...mul oleks isegi koht ja ala välja mõeldud, aga va tegijatega on väga kehvad lood.

    ReplyDelete
  4. Head soovitused kõik. Aitäh nende eest. Aga terrass on lõuna poole ja sinna päris lõõskavasse päikesesse hostad ei sobi. Mulle meeldiksid nad ka sissetuleku tee ääres või tuulekoja poolses maja küljes või kuuri juures. Aga seal on üks väike häda. Pinnas on täidetud meetri sügavuselt kruusaga. Nii. et seal ilutsevad ka edasi kõiksugu tünnid.

    Mul mõte liigub küll, et kus võiks olla, aga sinna ei saa enne midagi kui sügisel.

    Mde, kataloogi saamiseks on vaja meil saata. Ja tegelikult on see ju ka internetis väljas.

    actionsi!

    ReplyDelete
  5. hee, kui ma nüüd õigesti aru sain, siis thelal laiutavad osad hostad kenasti suisa killustiku sees (tinglikult).. seega ei tee see pisike kruus neile ka miskit. ja hollandis ma nägin, et hostasid kasvatatakse ka tünnides ja aiavaasides. meil pole see väga levinud veel.

    ReplyDelete
  6. Õige jah. Aint killustik ma kujutan ette, on seal multsiks nagu mul kergkruus ja selle all on ikka muld.

    Ja mis neisse hostatünnidesse puutub, siis need on vaja talveks kuskile tarida. Ma üldiselt püüan ikka kaasat säästa ja ei arva, et ta kraana moodi mees on:). Ja säärane nõuetekohane talvitamisruum on kah nagu puudu.

    Hollandis on soe ja nad võib sealsamas kasvukohas sisse pakkida. Palju võtteid, mis mujal kasutusel, ei sobi meile ilmastiku tõttu.

    Ma eelistan neis kasvatada mingeid üheaastaseid kurke:), siis pole vaja neid anumaid koos mullaga tõsta.

    ReplyDelete
  7. eee.. a ma kusagilt lugesin, et ei pea neid nõusid kusagile tassima ega katma. a võibla see oli miski jama jutt.

    ReplyDelete
  8. Mul osa hostasid kasvabki killustiku sees. Ei teadnud mina siis, et nad lupja ei armasta ja ju nad ise siis kah ei teadnud. Ümber hosta on nats mulda ja edasi kild.
    Ja osa hostasid vähemalt kataloogi järgi armastavadki täispäikest.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Sain küll mina ka selle kataloogi :o)

    ReplyDelete