Saturday, February 4, 2017

REGE RAUTA SUVEL

Mis regi ja milleks? Mul endalgi hakkab juba unuma, milline see anakronism välja näeb, lastele meenub ehk ka midagi, aga lapselapsed võivad seda talvist sõidukit uudistada vaid muuseumis. Hea kui nad selliste talvede järel veel teavad, misasjad on suusad ja kelgud.
 Ja kui uskuda ilmatarku, siis pole lähimal paaril aastal loota ka mingit talve, et selle kuskile küüninurka jäänud riistapuuga kasvõi üks vastlaliug teha.
Aastate muster pidi korduma 7 aasta tagant.
Nojah. kui juulis kallab niimoodi, et ninagi pole mõtet uksest välja pista ja tegevusetus hakkab juba ajudele, tuleb ikkagi midagi välja mõelda.
Et ma keset suve vardad kätte võtan, oli minu jaoks üsnagi veider kogemus, suvi on ikkagi muudeks tegevusteks
Aga ega need niisked iirikad parenad pole kui korralik külm talv, pigem hullem, sesr rüskus poeb igalt poolt kontidesse, Tuleb ikkagi talveks valmistuda. ja ma veel mõtlesin, et kui nii vara alustada, suudan ma terce suguvõsa varbad sajandiks soojustada. Läks aga hoopis teisiti.
Esimene paar läks ruttu nagu tavaliselt. Kirjatud osa on kootud maavillasestm kand ja tald sokilõngast, See ei lagune kohe aukudeks. Kesse neid ikka pidevalt parandada viitsib.
Teine paar võttis veidi rohkem aega. Ilm paranes veidi ja toas istumiseks enam tahtmist polnud. Nad on mõeldud kandmisejs niimoodi,


aga pikema saapa sisse saab pitsiosa ka üles tõmmata. Sellele saajale on sokki kududa raske, tegemist on väikese õhukese jalaga. Alati on hirm, et tehtu liiga suur saab. Sellel paaril on vaja varbad hoopis lahti võtta, ja kududa sentimeeter laiemaks ja pikemaks.
Siis algas hoidistamine, mis kestis kaks kuud ja vardad läksid puhkusele.
Kui oktoobri lõpus saabus talv ja me päris tubaseks jäime, oli aeg hakata tegelema kirjatööga. Et kogu päeva ei suuda ükski inimene arvuti taga olla, otsisin ka lõngad uuesti välja ja kudusin valmis ühed suure jala suured põlvikud. Häda on vaid selles, et neil jäid peitmata otsad ja seega jäid nad ka viinistlemata s.t. poolik töö.

Võtsin hoopis uue lõnga ja hakkasin kuduma uusi sokke, et siis nad korraga lõpetada. Sain valmis 1,5 sokki, kui elu hakkas viltu kiskuma ja töö tuli pooleli jätta. ja pooleli on need kaks paari tänaseni. Eks ma teen nad kunagi valmis ka. Uus talv ei jää ju tulemata.
Aga see kauss on tõeline meistriteos. Ta on kaunis iga lõngaga ja vastupidi. Igat võrvi lõng näeb temas hea välja. Ja kuidas ta heliseb kui temas lõngad liiguvad. Mina nii ilusat tööd teha ei oska ja ma olen tema eest lõpmata tänulik.
 Poolik paar ootab selles valmimist, Piiluda lasen vaid tallaosa, kirjatud säärt nätan peale valmimist.

13 comments:

  1. Need roosad sokid on imenunnud. Mina olen ka arvuti taga istumisest ja raamatute lugemisest täiesti tülpinud, paraku pole muuks võimeline olnud.

    ReplyDelete
  2. Eks see olegi nii, et inimesed mõtlevad ja jumalad juhivad. Küll need viimased sokid ka saavad. Isegi päriskevadeni on veel kaks ja pluss kuud aega ja kui ei saa praegu saab kunagi hilje, Kõige tähtsam on kosuda ja võitlusvaimu mitte kaotada.

    ReplyDelete
  3. Kõik nii ilusad! Ja taolist kaussi plaanin kunagi omale ka teha. Ilmselt kindlasti mitte enne, kui kool läbi on.

    ReplyDelete
  4. Sellist lõigatud savist kaussi on parem suures ahjus põletada ja ka siis tuleks ta põletuseks ahju keskele asetada. Väikeses ahjus kipub veidi vormist välja tõmbama, nagu pilditki näha. Õnneks õnnestus seest glasuurimine päris hästi, see tasakaalustas üldpildi ära :D Sinu kootud sokid on väga ilusad, ainult vaatasin ja imetlesin. Roosad on mõnusalt romantilised aga need esimesel pildil olevad mustriga meeldivad mulle ka väga.

    ReplyDelete
  5. Küll on ilusad sokid! Eriti nunnukad on need roosad. Ma enam sokke ei nõelu. Nõelumise seen on ka kuskile jalutama läinud, ilma on aga suht sant toimetada. Olen nüüd hoopis augu servad puhtaks lõiganud, silmused vardale võtnud ning augu katmiseks lapatsi kudunud. Kui vajalik pikkus käes, siis kolm lahtist külge kinni õmmelda ja välja näeb palju parem kui nõelutud sokk.

    ReplyDelete
  6. Sokilõnga valik on tänapäeval väga lai, kudumid ilusad ja soojad. Kui on huvitav sokimuster või kuduma kutsuva värviga lõng, siis hakkavad mul näpud ennem tööle kui vardad kätte jõuavad:)

    ReplyDelete
  7. Kampsuneid on elus palju tehtud, aga soki- ja kindakudumist ma polegi kunagi päris selgeks saanud. Eriti veel sellised kirjud ja keerulised. Puhas müstika.:)

    ReplyDelete
  8. Väga võluvad kudumid ja rohelist ja sinist tahaks kohe täies mõõdus näha.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Mustrilised põlvikud on väga võluvad, palugem, et Sa saad sinised õige pea valmis :)
    Korralik lõngakauss on väga tähtis asi. Tervitused meistrile!
    Märja vastiku ilmaga ongi ainus mõeldav sokilõng villane. Kõik muud on kylmad. Kampsunite kohta sama, väljas tööd tehes on see väga tähtis.
    Kosume ja võtame aga kevadeks hoogu. Muide, mõned ilusad lumised valged päevad tulevad ja näeb yle pika aja päikest.
    Blogger jukerdab jälle. :(

    ReplyDelete
  11. Niiii-ilusad :) Mina olen mustrilisi üsna vähe teinud aga heameelega imetlen teiste omi ja küllap siis kunagi saab midagi ka ise ette võetud. Ootan põnevusega nende sinisekirjaliste valmimist, need paistsid ka väga toredad!

    ReplyDelete
  12. Toredused! Mustreid on põnev kududa ja vanaaegsetes mustrilehtedes on igasuguseid imelisi, ise kasutasin neid küll väga ammu.

    ReplyDelete