Wednesday, January 28, 2015

AIA NELI AASTAAEGA

Pikka aega pildistasin ma vaid taimi. Kuni avastuseni, et mul puuduvad peaaegu täielikult aiavaated, mis peaksid enda tarbeks ikka olemas olema. Vea parandasin paar aastat tagasi.
Sellega on nii, et olgu su aed väike või suur, pildistad põhiliselt ikka samu kohti. Nii, nagu oled harjunud aias liikuma või aknast nägema.
Mitu aastat pilte sorteerides olen mõelnud, et peaks neid kohti vaatama kõrvuti erinevatel aastaaegadel, aga mõtteks on see siiani jäänud, sest peas on sellest ju kujutlus olemas. 
Praegu on mul aega laialt käes ja ma otsustasin oma ideekese lõpuks teoks teha. Päris identsed need fotod pole, mingi nüansike on ehk teistsugune, aga põhiolemus kohast on päris selge
Alustan piirdest



Maastik, mis meid ümbritseb ja mida väravast sisenedes kõigepealt märgatakse.
Kevad- sel ajal on aed ise  veel üsna tagasihoidlik, pruunil foonil õitsevad vaid madalakasvulised püsikud, aga ümbruse kümned rohelised toonid tekitavad helge meeleolu

Suve ühtlane tumeroheline taust on heaks rahulikuks fooniks püsikute värvikirevusele
Kaunid sügisvärvid lubavad unustavad, et püsikute aeg hakkab otsa saama


Talve ülev vaikus

Aia osa, mis rajamisest saadik on püsinud suurimate ümberkorraldusteta siiani, hilissuvel
sügisel

ja talvel


Vaade püsikute kasvualale kevadel

sügisel
talvel
Uuem aiaosa, mille ehitasime "sinise jõe tarvis, varakevadel


suvel
sügisel

talvel
Juba end kenasti näitama hakanud pargi kagunurk varakevadel


talvel

pargi kirdenurk on kevadel ja suvel tumeroheline, aga sügisel...:)


talvel

Hiljaaegu rajatud varjuaed eelmisel suvel

ja sel talvel

Päris värske soo peale valmimise sügisel. Näha on ka pisut meie kõige esimest turbapeenart

sama koht esimese lumega

Portreedeta ma siiski läbi ei saa. 
Keerdremmelgas

Pihlakad

näevad talvel välja sedasi. Fotod on tehtud erinevatest suundadest


12 comments:

  1. Võrratud vaated igal aastaajal!
    Sa elad muinasjutuliselt kaunis kohas.Ja kui tore on mõelda,et see kõik on Sinu enda käega loodud.Iga puu,põõsas ja taim tunneb seda suurt armastust ja näitab seda igal aastaajal kordumatute vaadetena.
    Hea,et seda ilu ka meiega jagad!

    ReplyDelete
  2. Muhedikemaa ongi see tõeline muinasjutumaa, haldjad on teid juhtunud :)ilujanu tagant tõuganud,

    ReplyDelete
  3. Oo, mind tabas täielik nostalgia! Mulle meenus, kuidas ma esimest korda sinu blogisse juhtusin, aastaid tagasi, need vaated ... ja nüüd on see aina paremaks läinud ja mul on see rõõm aeda uurimas käia... Tänud!

    ja ikka on üllatusi ka, mõni vaade on värvilisem kui ma mäletan :)

    Salavärk teil seal :)

    ReplyDelete
  4. Kahe käega kirjutan eelkônelejate jutule ka oma nime alla.Vôrratu, vôimas, armas!
    Milda

    ReplyDelete
  5. Väga väärtuslik galerii. Eriti huvitav oli sügisvärvide ilmumine. Muidu neid sel moel ei tajugi, aga järsku on TRAHH! kõik punane ja kollane ja oranž. Imeilus.:)

    ReplyDelete
  6. Kui aus olla, siis Sinu vaateid olen alati veel rohkem imetlenud kui taimi. Kuigi ka viimased on ilusad.

    ReplyDelete
  7. Ahh, vat see on küll üks väärt vaatamine! Vinge galerii! :)

    ReplyDelete
  8. väga ilusad vaated! Sinu blogi on alati olnud väga inspireeriv!
    Siin on nii aia ilu kui vaadete loomise oskus koostöös ja lisaks muidugi ka esitluse oskus!
    Tänud sulle! :)

    ReplyDelete
  9. Ma vist võikski jääda vaid sinna väravasse neid vaateid vaatama. Niivõrd sügavad on nad.

    ReplyDelete
  10. Aed nagu sümfoonia. Ja mängib koos loodusega. Imetlen täiesti sügavalt ja loodan ise ka õppida.

    ReplyDelete